Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych jest to jeden z elementów układu wydechowego znajdujący się tuż za reaktorem katalitycznym, który może być zbudowany z monolitu ceramicznego (droższa wersja kordieryt, a tańsza węglik krzemu), a swoją strukturą w przekroju przypomina plaster miodu.
Służy on do eliminacji szkodliwych cząstek PM ze spalin w pojazdach z silnikami diesla i w benzynie. Powstały dwa rodzaje filtrów cząstek stałych do silników wysokoprężnych: filtr DPF oraz filtr FAP. Jeśli chodzi o filtr znajdujący się w benzynie, to jest on nazywany GPF. To, co trzeba wiedzieć, to fakt, że ten podzespół ma tendencję do zapychania i należy o niego odpowiednio zadbać – najlepiej poprzez regenerację DPF, aby uniknąć wysokich kosztów związanych z jego wymianą bądź naprawą innych uszkodzonych elementów.
Kilka słów o różnicach filtra cząstek stałych DPF i FAP
Filtr DPF jest określany suchym, ponieważ do procesu samoregeneracji nie wymaga zastosowania żadnych dodatkowych wspomagających płynów. To powoduje, że zanim sadza zostanie w pełni wypalona, potrzeba rozgrzać spaliny do bardzo wysokiej temperatury (nawet do 600 stopni C), aby osady bez problemu mogły zostać usunięte z kanalików filtrujących DPF. Jeżeli zaś chodzi o filtr mokry FAP, on już wymaga dodatkowego środka ułatwiającego samozapłon sadzy (Eolys). W tej sytuacji temperatura spalin może wynieść zaledwie 400 stopni C, aby sadza spokojnie została wydalona z układu wydechowego. Warto wiedzieć, że filtry FAP nie są aż tak często spotykane w pojazdach, ponieważ montuje się je głównie w samochodach z koncernu PSA.
Filtr cząstek stałych | Objawy sugerujące problem z DPF / FAP
Z racji tego, że podzespół ten wymaga odpowiedzialnej eksploatacji oraz oczyszczania raz na jakiś czas, to dobrą okazją do wykonania go będą występujące objawy zapchanego filtra: utrata mocy silnika, odczuwalne szarpnięcia i drgania silnika, wzmożone kopcenie, problemy z pracą turbosprężarki tudzież sygnał kontrolki DPF. Takich objawów nie wolno lekceważyć, więc jeśli tylko pojawią się w Twoim samochodzie, skontaktuj się jak najszybciej z serwisem.
Nie myl filtra cząstek stałych z katalizatorem
Przede wszystkim filtr DPF / FAP to nie jest katalizator. Oba podzespoły spełniają całkowicie inną funkcję i nie należy ich ze sobą łączyć. Zatem zapamiętaj, że filtra nie zastąpisz katalizatorem i odwrotnie.
Filtr cząstek stałych - cena nowego elementu
Niestety, ale nowy filtr cząstek stałych może być bardzo drogi, ponieważ powłoka katalityczna jest bardzo bogata w metale szlachetne (złoto). Złoto, jak wiadomo jest bardzo cenne, więc, jeśli jego cena wzrasta, to wartość filtra również. Nie polecamy w takim razie zaniedbywać tego podzespołu, tylko go regenerować, ponieważ koszt regeneracji DPF jest kilkakrotnie mniejszy niż jego wymiana.
Komentarze