Filtr cząstek stałych DPF i FAP

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Filtr cząstek stałych jest to jeden z elementów układu wydechowego znajdujący się tuż za reaktorem katalitycznym, który może być zbudowany z monolitu ceramicznego (droższa wersja kordieryt, a tańsza węglik krzemu), a swoją strukturą w przekroju przypomina plaster miodu.
Służy on do eliminacji szkodliwych cząstek PM ze spalin w pojazdach z silnikami diesla i w benzynie. Powstały dwa rodzaje filtrów cząstek stałych do silników wysokoprężnych: filtr DPF oraz filtr FAP. Jeśli chodzi o filtr znajdujący się w benzynie, to jest on nazywany GPF. To, co trzeba wiedzieć, to fakt, że ten podzespół ma tendencję do zapychania i należy o niego odpowiednio zadbać – najlepiej poprzez regenerację DPF, aby uniknąć wysokich kosztów związanych z jego wymianą bądź naprawą innych uszkodzonych elementów.

FILTR DPF

Kilka słów o różnicach filtra cząstek stałych DPF i FAP

Filtr DPF jest określany suchym, ponieważ do procesu samoregeneracji nie wymaga zastosowania żadnych dodatkowych wspomagających płynów. To powoduje, że zanim sadza zostanie w pełni wypalona, potrzeba rozgrzać spaliny do bardzo wysokiej temperatury (nawet do 600 stopni C), aby osady bez problemu mogły zostać usunięte z kanalików filtrujących DPF. Jeżeli zaś chodzi o filtr mokry FAP, on już wymaga dodatkowego środka ułatwiającego samozapłon sadzy (Eolys). W tej sytuacji temperatura spalin może wynieść zaledwie 400 stopni C, aby sadza spokojnie została wydalona z układu wydechowego. Warto wiedzieć, że filtry FAP nie są aż tak często spotykane w pojazdach, ponieważ montuje się je głównie w samochodach z koncernu PSA.

Filtr cząstek stałych | Objawy sugerujące problem z DPF / FAP

Z racji tego, że podzespół ten wymaga odpowiedzialnej eksploatacji oraz oczyszczania raz na jakiś czas, to dobrą okazją do wykonania go będą występujące objawy zapchanego filtra: utrata mocy silnika, odczuwalne szarpnięcia i drgania silnika, wzmożone kopcenie, problemy z pracą turbosprężarki tudzież sygnał kontrolki DPF. Takich objawów nie wolno lekceważyć, więc jeśli tylko pojawią się w Twoim samochodzie, skontaktuj się jak najszybciej z serwisem.

Nie myl filtra cząstek stałych z katalizatorem

Przede wszystkim filtr DPF / FAP to nie jest katalizator. Oba podzespoły spełniają całkowicie inną funkcję i nie należy ich ze sobą łączyć. Zatem zapamiętaj, że filtra nie zastąpisz katalizatorem i odwrotnie.

Filtr cząstek stałych - cena nowego elementu

Niestety, ale nowy filtr cząstek stałych może być bardzo drogi, ponieważ powłoka katalityczna jest bardzo bogata w metale szlachetne (złoto). Złoto, jak wiadomo jest bardzo cenne, więc, jeśli jego cena wzrasta, to wartość filtra również. Nie polecamy w takim razie zaniedbywać tego podzespołu, tylko go regenerować, ponieważ koszt regeneracji DPF jest kilkakrotnie mniejszy niż jego wymiana.

Wygląd Filtra DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Damian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych DPF jest urządzeniem montowanym w samochodach z silnikami diesla, którego celem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych. FAP to francuski odpowiednik DPF. Oba filtry działają na podobnej zasadzie, polegającej na przechwytywaniu i usuwaniu cząstek stałych ze spalin, aby zwiększyć czystość spalin i spełnić wymagania dotyczące emisji.
gość.@
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Osobiście wolę chyba DPF niż FAP. Gdy ma się filtr FAP trzeba jeszcze myśleć dodatkowo o tym płynie, a to nie dla mnie..
Karmazyn
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na podstawie tego artykułu dowiedziałem się jakie są różnice pomiędzy DPF a FAP. Moja wiedza w tym temacie nie była wcześniej taka rozbudowana. Super artykuł!
Cezary
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnio dowiedziałem się, że w benzyniakach jest też filtr cząstek stałych GPF. A Diesle mają FAP lub DPF. Super ciekawostki. Pozdrawiam
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli DPF i FAP różnią się nieco od siebie tak samo jak ich eksploatacja. W sumie nie chciałbym tego FAPa, bo musiałbym pamiętać o uzupełnianiu płynu katalitycznego...

Popularne wpisy