Filtr cząstek stałych - instrukcja obsługi

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Zapoznaj się z instrukcją obsługi do swojego pojazdu.

Jak wiemy, odpowiednia eksploatacja auta, wyposażonego w podzespół, odpowiedzialny za ograniczanie emisji szkodliwych spalin jest szczególnie ważna, tak więc filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi powinna być doskonale znana przez każdego kierowcę. Nikogo więc nie powinno dziwić, iż w przypadku, gdy zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych, będzie ona oznaczała, że nasz podzespół ma kłopot z nadmiernym zapchaniem.

W sytuacji, gdy kontrolka mruga, można próbować zainicjować wypalanie takiego filtra, wybierając się naszym samochodem w dłuższą trasę. Niezależnie, czy będzie to procedura wypalania DPF VW czy też w każdej innej marce auta, to przebiegała będzie ona w podobny sposób, a mianowicie będzie ona polegała na:
- utrzymaniu obrotów na poziomie 2.500 – 3.000 tysiąca na minutę,
- jednostajnej i kilkunastominutowej jeździe, w miarę możliwości bez przymusu nagłego hamowania,
- najlepiej, jeżeli jazda ta odbywa się nie na najwyższym możliwym biegu.
Wówczas to nasz samochód dostaje sygnał, iż zaistniały idealne warunki do rozpoczęcia wypalania sadzy. Pamiętajmy, aby nie przerywać tego procesu i pozwolić na to, aby filtr cząstek stałych czyszczenie samoczynne mógł dokończyć.

To, jak rozpoznać, iż trwa proces wypalania, nie jest trudno, ponieważ wzrasta chwilowe zużycie paliwa, utrzymuje się kontrolka na desce rozdzielczej, a i bardzo często ilość dymu opuszczającego nasz układ wydechowy ulega zwiększeniu. Miejmy jednak na uwadze, iż po całej procedurze kontrolka powinna zniknąć, a zużycie paliwa wrócić do normy. Zdarza się jednak, iż filtr jest tak zapchany, szczególnie popiołem, iż samochód co chwilę inicjuje pasywną regenerację i załącza kontrolkę. Jest to jednak działanie obronne i kompletnie nieskuteczne. Warto wówczas jak najszybciej poddać taki filtr czyszczeniu serwisowemu, które jako jedyne pozwoli nam przywrócić poprawną pracę naszego podzespołu.

 

Wymontowany filtr DPF

Inicjalizacja filtra cząstek stałych – w jakim celu?

Miejmy na uwadze, iż po takim czyszczeniu niezbędnym będzie ponowna inicjalizacja naszego filtra. Zabieg ten to nic innego, jak poinformowanie sterownika naszego silnika o tym, iż wartości, na jakich dotychczas bazował, są już nieaktualne z racji tego, iż podzespół odzyskał już drożność. Wówczas to usuwa się stare pomiary i wprowadza nowe wartości. Pamiętajmy, iż jest to działanie na równi ważne z samym czyszczeniem. Bez odpowiedniego zaprogramowania, bardzo prawdopodobnym jest, iż komputer bazowałby na starych wartościach i zakłócał poprawną pracę naszego świeżo zregenerowanego filtra.

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi tego podzespołu stanowi obowiązek każdego odpowiedzialnego kierowcy. To od nas bowiem zależy, jak efektywną i długą pracą, polegającą na oczyszczaniu spalin będzie się charakteryzował ten jakże istotny element układu wydechowego.

Zdemontowany filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Instrukcja obsługi filtra cząstek stałych może się różnić w zależności od producenta i modelu samochodu. Ogólnie rzecz biorąc, filtr cząstek stałych wymaga regularnej kontroli i ewentualnego czyszczenia lub wymiany. Poniżej przedstawiam kilka ogólnych zasad dotyczących obsługi filtra cząstek stałych: Przestrzegaj zaleceń producenta dotyczących interwałów kontroli i czyszczenia filtra. Unikaj jazdy na krótkich dystansach i jazdy w mieście, ponieważ to może prowadzić do zatkania filtra. Regularnie sprawdzaj poziom oleju silnikowego i dostosuj go do zaleceń producenta. Jeśli Twój samochód ma system diagnostyczny, sprawdzaj regularnie komunikaty dotyczące filtra cząstek stałych. Jeśli Twój samochód ma specjalny system regeneracji filtra, korzystaj z niego zgodnie z instrukcjami producenta. W przypadku problemów z filtrem cząstek stałych skontaktuj się z autoryzowanym dealerem lub serwisem.
Erni
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Instrukcja obsługi zawsze się przydaje i to w najmniej oczekiwanym momencie. Ja nie tak dawno miałem problem z migającą kontrolką filtra, zajrzałem tu, skorzystałem też z rady mechanika i już wszystko wiadomo :)
Frycek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zdecydowanie warto wiedzieć, jak obchodzić się z filtrem cząstek stałych, żeby później nie mieć do czynienia z zapchanym, niezdatnym DPF-em. Polecam artykuł, pozdrawiam.
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super opisana instrukcja wypalenia filtra dpf. Nigdy tego nie robiłem, na pewno się przyda.
Olaf
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W instrukcji obsługi pojazdu można znaleźć właściwie odpowiedź na każde nasze pytanie, chociażby jaka wysokość obrotów jest potrzebna, aby skutecznie wypalić sadzę z DPF :D. Polecam się z nią lepiej zaznajomić :D
Olek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych czyszczenie samoczynne dobra opcja, ale niestety jak ktoś jeździ tylko po mieście parę km to nie ma co się oszukiwać, nie będzie to miało racji bytu i takie wypalani na trasie nie będzie miało gdzie się dokonać w prawidłowy sposób, a to z kolei doprowadzić może do zatkania się filtra jak się takie wypalanie przerwie.

Popularne wpisy