Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapoznaj się z instrukcją obsługi do swojego pojazdu.
Jak wiemy, odpowiednia eksploatacja auta, wyposażonego w podzespół, odpowiedzialny za ograniczanie emisji szkodliwych spalin jest szczególnie ważna, tak więc filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi powinna być doskonale znana przez każdego kierowcę. Nikogo więc nie powinno dziwić, iż w przypadku, gdy zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych, będzie ona oznaczała, że nasz podzespół ma kłopot z nadmiernym zapchaniem.
W sytuacji, gdy kontrolka mruga, można próbować zainicjować wypalanie takiego filtra, wybierając się naszym samochodem w dłuższą trasę. Niezależnie, czy będzie to procedura wypalania DPF VW czy też w każdej innej marce auta, to przebiegała będzie ona w podobny sposób, a mianowicie będzie ona polegała na:
- utrzymaniu obrotów na poziomie 2.500 – 3.000 tysiąca na minutę,
- jednostajnej i kilkunastominutowej jeździe, w miarę możliwości bez przymusu nagłego hamowania,
- najlepiej, jeżeli jazda ta odbywa się nie na najwyższym możliwym biegu.
Wówczas to nasz samochód dostaje sygnał, iż zaistniały idealne warunki do rozpoczęcia wypalania sadzy. Pamiętajmy, aby nie przerywać tego procesu i pozwolić na to, aby filtr cząstek stałych czyszczenie samoczynne mógł dokończyć.
To, jak rozpoznać, iż trwa proces wypalania, nie jest trudno, ponieważ wzrasta chwilowe zużycie paliwa, utrzymuje się kontrolka na desce rozdzielczej, a i bardzo często ilość dymu opuszczającego nasz układ wydechowy ulega zwiększeniu. Miejmy jednak na uwadze, iż po całej procedurze kontrolka powinna zniknąć, a zużycie paliwa wrócić do normy. Zdarza się jednak, iż filtr jest tak zapchany, szczególnie popiołem, iż samochód co chwilę inicjuje pasywną regenerację i załącza kontrolkę. Jest to jednak działanie obronne i kompletnie nieskuteczne. Warto wówczas jak najszybciej poddać taki filtr czyszczeniu serwisowemu, które jako jedyne pozwoli nam przywrócić poprawną pracę naszego podzespołu.
Inicjalizacja filtra cząstek stałych – w jakim celu?
Miejmy na uwadze, iż po takim czyszczeniu niezbędnym będzie ponowna inicjalizacja naszego filtra. Zabieg ten to nic innego, jak poinformowanie sterownika naszego silnika o tym, iż wartości, na jakich dotychczas bazował, są już nieaktualne z racji tego, iż podzespół odzyskał już drożność. Wówczas to usuwa się stare pomiary i wprowadza nowe wartości. Pamiętajmy, iż jest to działanie na równi ważne z samym czyszczeniem. Bez odpowiedniego zaprogramowania, bardzo prawdopodobnym jest, iż komputer bazowałby na starych wartościach i zakłócał poprawną pracę naszego świeżo zregenerowanego filtra.
Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi tego podzespołu stanowi obowiązek każdego odpowiedzialnego kierowcy. To od nas bowiem zależy, jak efektywną i długą pracą, polegającą na oczyszczaniu spalin będzie się charakteryzował ten jakże istotny element układu wydechowego.
Komentarze