Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie zapominaj, że obecność filtra cząstek stałych w pojeździe jest obowiązkowe!
Szczególnie ważne w przypadku zakupu używanego auta jest filtr cząstek stałych i to, jak sprawdzić, czy jest w samochodzie. Istnieje wiele metod zarówno na to, jak sprawdzić, czy dane auto posiadało w fabrycznym wyposażeniu filtr, a także na to, jak sprawdzić czy DPF jest usunięty. Wymienić można w tym miejscu następujące sposoby:
- korzystanie z tak zwanej listy aut pozbawionych DPF,
- sprawdzenie, czy tabliczka znamionowa nie zawiera oznaczenia wskazującego na zamontowany DPF,
- podłączenie samochodu pod specjalistyczne urządzenie diagnostyczne,
- kontrola wyposażenia fabrycznego auta po numerze VIN,
- naoczne skontrolowanie ewentualnego wycięcia podzespołu.
Jak możemy zauważyć, metod na sprawdzenie obecności podzespołu, czy też na wykrycie nielegalnego procederu jego wycinania jest wiele.
Bardzo istotnym jest, aby orientować się również w DPF - od kiedy jest montowany w Dieslach. Miejmy jednak na uwadze, iż takie Diesle zazwyczaj mają już kilkanaście lat i również będą wymagały wcale nie mniejszych nakładów finansowych. Pamiętajmy zaś, że odpowiednia eksploatacja auta wyposażonego w filtr cząstek stałych, pozwala w znacznym stopniu wydłużyć jego żywotność.
Kupiłem auto z wyciętym DPF – co mam teraz zrobić?
Jak już wspominaliśmy posiłkowanie się listą aut bez DPF, czy też orientacja się w dacie rozpoczęcia montażu filtra cząstek stałych jest bardzo pomocna. Należy jednak pamiętać, iż najpewniejszej identyfikacji dokona specjalista, który to już po skontrolowaniu wyglądu podwozia jest w stanie przypuszczać, czy filtr cząstek stałych znajduje się na swoim miejscu, czy też może pozostała po nim sama atrapa w postaci pustej obudowy. Wówczas to po podłączeniu naszego auta pod specjalistyczne urządzenie, już po chwili upewni się, czy jego obawy się potwierdziły.
Nie warto zachwycać się wizualną stroną auta i kupować go w ciemno, bez rzetelnego przeglądu. Pamiętajmy, iż w momencie zakupu auta z wyciętym podzespołem to my odpowiadamy za ten stan rzeczy. Nie dziwmy się więc, iż zostaniemy ukarani mandatem, zatrzymany zostanie nam dowód rejestracyjny, czy też taki pojazd nie przejdzie pozytywnie przeglądu. Jedynym wyjściem wówczas, jakie nam pozostaje, jest ponowny montaż usuniętego DPF.
Jak więc możemy zauważyć filtr cząstek stałych i jak sprawdzić, czy jest on na swoim miejscu, nie zawsze jest łatwo osobie niedoświadczonej. Zalecamy zatem, aby przy zakupie auta zawsze korzystać z pomocy zaufanego mechanika, czy też poddać przed zakupem taki samochód kontroli na stacji diagnostycznej.
Komentarze