Filtr cząstek stałych – kontrolka wypalania DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Może się zdarzyć, że w przypadku zbyt zanieczyszczonego filtra cząstek stałych DPF / FAP, wyświetli się kontrolka wypalania DPF głównie podczas jazdy (pojawia się średnio co około 500 – 1000 km), która chcąc nie chcąc zmusza Cię do przeprowadzenia regeneracji podzespołu metodą wypalania lub w bardziej mechaniczny (dokładniejszy) sposób. Warto wiedzieć, jak wygląda kontrolka filtra cząstek stałych, aby jej nie zignorować i nie pomylić z inną. Wyświetli się ona na desce rozdzielczej Twojego auta w kolorze żółtym lub pomarańczowym, a jej zarys przypomina filtr DPF.

DPF Filtr

Zaświeciła się kontrolka DPF, co robić?

Jeżeli wyświetliła się podczas jazdy, kontynuuj ją i pozwól sadzy się w całości wypalić, aby nie zalegała na kanalikach filtrujących DPF. Nie przerywaj procesu samoregeneracji, ponieważ nie wpłynie to dobrze na sam podzespół i silnik.

Zapchany filtr cząstek stałych | Objawy – jak się ich pozbyć?

Będziesz w stanie bez problemu rozpoznać problem z filtrem DPF, który znajduje się w układzie wydechowym Twojego pojazdu. Najbardziej rozpoznawalnymi symptomami, które wskazują na zatkanie DPF, są: nagły spadek osiągów pracy jednostki napędowej, nierówna praca silnika, kłopoty z przyspieszaniem, zauważalny problem skoków obrotów silnika, a w gorszym przypadku – jednostka napędowa może przejść w tryb awaryjny. Zgłoś się jak najszybciej do ASO, aby ten problem w miarę możliwości rozwiązać. Jeśli podziałasz za późno, może istnieć zagrożenie nieuratowania podzespołu, a wtedy czeka Cię spory wydatek.

Filtr DPF / FAP oczyść u nas!

Nie zapominaj, że najskuteczniejszą według naszej opinii metodą regeneracji filtra cząstek stałych jest wodne czyszczenie pod ciśnieniem. To pomoże w pozbyciu się nie tylko sadzy, ale również popiołu, który jak wiecie, albo i nie – jest trudny do usunięcia i niestety nie zatwierdzono jeszcze innej metody na jego pozbycie się, niż mycie hydrodynamiczne. Cały proces wraz z wykonaniem testu i ponownego montażu trwa max. jeden dzień roboczy.

Kontrolka DPF IVECO / Kontrolka DPF Opel

Jeśli chodzi o oba modele pojazdów samochodowych i kontrolkę, która się wyświetli, to sytuacja wygląda tak samo. Należy zrobić wszystko, aby ową kontrolkę usunąć, więc trzeba wypalić zawartość filtra cząstek stałych. Pamiętaj, że starsze modele pojazdów mogą nie mieć fabrycznie wbudowanej kontrolki DPF, więc warto zadbać, aby taką diodę samodzielnie zamontować.

Filtr DPF do regeneracji
Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kontrolka wypalania filtra cząstek stałych (DPF) jest sygnalizowana przez specjalną kontrolkę na desce rozdzielczej pojazdu, która pojawia się, gdy układ redukcji emisji spalin wymaga przeprowadzenia procesu wypalania. Proces ten jest potrzebny, aby usunąć zgromadzone cząstki stałe z filtra DPF, co pozwala na przywrócenie jego prawidłowego działania. Kontrolka ta może pojawić się w różnych momentach, np. po przejechaniu określonego dystansu, lub po wykryciu przez system, że filtr jest zapchany. Kiedy kontrolka się pojawi, należy jak najszybciej przeprowadzić proces wypalania, który może być wykonany przez specjalistyczne oprogramowanie diagnostyczne połączone z pojazdem. Jeśli proces wypalania jest ignorowany, może to prowadzić do uszkodzenia filtra i konieczności jego wymiany, co jest kosztowne.
Sońka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy ktoś tu obecny wie co zrobić kiedy ta kontrolka wypalania DPF zapala się zbyt często? Czy to oznacza, że mój DPF chce się zbyt często wypalać?
Zbyszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim aucie kontrolka zapaliła się po 250 tyś przejechanych kilometrów. Wypaliłem dpf-a na trasie i autko jeździ elegancko.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się wyświetla kontrolka cały czas to może filtr źle się wypala, niepoprawnie. Może warto też sprawdzić czujnik różnicy ciśnień, jak jest uszkodzony, to będzie ciągle wymuszał konieczność wypalania.
krzych.J_80
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Gdy po raz pierwszy wyświetliła się taka kontrolka DPF, to nie wiedziałem, o co chodzi... Później zaznajomiłem się z tematem i zrozumiałem, że mój DPF potrzebował się udrożnić...

Popularne wpisy

11 Grudzień 2020

Zmierzona masa sadzy na minusie

Co to jest masa sadzy i o czym świadczy masa sadzy na minusie? Masa sadzy to nic innego jak ilość nagromadzonej sadzy w naszym układzie wydechowym. Masa sadzy mierzona jest przy pomocy sterownika komputerowego. ...