Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. To 29 odcinek z serii artykułów odnoszących się do elementu układu wydechowego, jakim jest filtr cząstek stałych, jego porównanie i cena dla marki Mini.
Brytyjski producent, aktualnie będący własnością koncernu BMW, wytwarza samochody wyglądem kojarzące się z londyńskimi taksówkami, ale nie skonstruował jeszcze pomysłu na zastąpienie podzespołu zmniejszającego toksyczność spalin inną, równie sprawną technologią. Dlatego warto zainteresować się metodami skutecznego wspierania żywotności filtra cząstek stałych w jednostkach takich jak Mini Cooper, gdyż cena, jaka jest do zapłacenia za niewiedzę, jest wyjątkowo wysoka, a dotyczyć może co najmniej turbosprężarki. Naturalną dla pojazdu potrzebą jest cykliczne pozbywanie się zanieczyszczeń zgromadzonych w DPF, za pomocą procesu nazwanego procedurą wypalania, jednak okupione jest to wytworzeniem nawyku polegającego na zabieraniu pojazdu na regularne przejażdżki na co najmniej drodze ekspresowej, by silnik mógł osiągnąć minimum 3000 obrotów i spokojnie przeprowadzić proces. Warto sobie uświadomić, że jest to niewielki koszt w porównaniu do ceny, jaką ma wymiana DPF na nowy filtr cząstek stałych, a ten pomysł powinien być ostatecznością, jeśli chodzi o naprawę tej części układu wydechowego. Ekstremum osiąga propozycja usunięcia tego podzespołu i choć jest to działanie odwracalne, jest też nielegalne oraz generujące koszty na każdym etapie, od samej usługi wycięcia przez użytkowanie, po sprzedaż pojazdu. W momencie, kiedy pojawia się widoczny objaw, jakim jest zaświecona na desce rozdzielczej kontrolka check engine, nie ma czasu zastanawiać się co zrobić, a warto już wiedzieć, jakie kroki podjąć i choć wymuszone wypalanie w takiej sytuacji nie da widocznego efektu, może być pomocne.
Kiedy wypalanie nie wystarczy
Najlepszym rozwiązaniem w takich okolicznościach, będzie poddanie DPF procesowi regeneracji, który polega na przywróceniu fabrycznych przepływów podzespołowi. Takiej usługi nie będą w stanie przeprowadzić wszystkie serwisy dokonujące napraw pojazdów, a tylko doświadczone pracownie specjalizujące się w remontach filtra cząstek stałych, posiadające niezbędny sprzęt i możliwość dokumentacji stanu przepływu filtra w momencie otrzymania części i po jej czyszczeniu. Wieloletnie doświadczenie w tej kwestii ma warsztat, na którego stronie internetowej znajduje się ten tekst.
Komentarze