Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie charakterystyczne objawy zapchanego filtra DPF mogą się pojawić w Twoim pojeździe?
Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż filtr cząstek stałych i objawy jego zapchania są nie do przeoczenia. Typowymi symptomami wskazującymi na zapchany podzespół są między innymi:
- wyraźny spadek mocy naszej jednostki napędowej,
- zapalona kontrolka filtra cząstek, czy też „check engine”
- kłopoty z przyspieszeniem,
- nagły i znaczny wzrost poboru paliwa przez nasz samochód,
- wchodzenie auta w tryb pracy awaryjnej.
Mając powyższe na uwadze, już chyba nikt nie będzie miał problemu z tym, po czym poznać, że DPF jest zapchany.
Należy mieć na uwadze, iż zapchany filtr cząstek stałych to nie tylko objawy powodujące dyskomfort w trakcie jazdy naszym samochodem, ale i również realne zagrożenia dla jego kondycji. Pamiętajmy, że zapchany filtr cząstek stałych i objawy to nie tylko zaburzona praca układu wydechowego, ale i samego silnika. Brak drożności w filtrze sprawia, iż nagromadzone spaliny nie mogą opuścić komory silnika, a taki nienaturalny stan rzeczy sprawia, iż efektywność pracy naszej obciążonej jednostki napędowej ulega znacznemu pogorszeniu.
Nie wspominając o pojawiających się problemach, chociażby z turbosprężarką, która również odczuje chwilową niedyspozycję filtra. W momencie, gdy spaliny mają uniemożliwiony przepływ przez układ wydechowy, narasta ciśnienie zwrotne w naszej turbosprężarce, a także temperatura osiąga znacznie wyższe wartości. Taki stan rzeczy bardzo często doprowadza wówczas do przepuszczania przez nią oleju, czy też licznych uszkodzeń jej elementów składowych takich, jak chociażby łopatki wirnika.
Chyba już nikt nie ma wątpliwości, iż na pytanie o zapchany filtr DPF – czy można jeździć, odpowiedź jest tylko jedna. Otóż jazda taka jest zabroniona z racji tego, iż będzie miała destrukcyjny wpływ na pracę silnika i stan innych powiązanych z naszym filtrem podzespołów. Dodatkowo również doprowadza do znacznego przekraczania emisji spalin. Należy pamiętać, iż to od naszej szybkiej reakcji zależy, jakie szkody zdąży wyrządzić zapchany podzespół w naszym aucie, a tym samym, z jakimi kosztami napraw przyjdzie nam się zmierzyć.
Filtr cząstek stałych – cena podzespołu
Bardzo wiele osób żyje nadal w przekonaniu, że zapchany podzespół nadaje się tylko do wymiany i z tego właśnie powodu odkłada w czasie decyzję o podjęciu działania, bagatelizując filtr cząstek stałych i objawy jego nieprawidłowej pracy. Przypominamy, iż obecnie istnieje bardzo atrakcyjna alternatywa w postaci regeneracji zapchanych podzespołów. Jest nie tylko efektywna, ale również koszt takiej usługi jest znacznie niższy niż ten związany z potrzebą zakupu nowego elementu. Mając to na uwadze, nie przerażajmy się więc z góry niepotrzebnie kosztami i reagujmy na filtr cząstek stałych i objawy już w ich początkowej fazie.
Komentarze