Filtr cząstek stałych - objawy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Jakie charakterystyczne objawy zapchanego filtra DPF mogą się pojawić w Twoim pojeździe?

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż filtr cząstek stałych i objawy jego zapchania są nie do przeoczenia. Typowymi symptomami wskazującymi na zapchany podzespół są między innymi:
- wyraźny spadek mocy naszej jednostki napędowej,
- zapalona kontrolka filtra cząstek, czy też „check engine”
- kłopoty z przyspieszeniem,
- nagły i znaczny wzrost poboru paliwa przez nasz samochód,
- wchodzenie auta w tryb pracy awaryjnej.
Mając powyższe na uwadze, już chyba nikt nie będzie miał problemu z tym, po czym poznać, że DPF jest zapchany.

Należy mieć na uwadze, iż zapchany filtr cząstek stałych to nie tylko objawy powodujące dyskomfort w trakcie jazdy naszym samochodem, ale i również realne zagrożenia dla jego kondycji. Pamiętajmy, że zapchany filtr cząstek stałych i objawy to nie tylko zaburzona praca układu wydechowego, ale i samego silnika. Brak drożności w filtrze sprawia, iż nagromadzone spaliny nie mogą opuścić komory silnika, a taki nienaturalny stan rzeczy sprawia, iż efektywność pracy naszej obciążonej jednostki napędowej ulega znacznemu pogorszeniu.

Nie wspominając o pojawiających się problemach, chociażby z turbosprężarką, która również odczuje chwilową niedyspozycję filtra. W momencie, gdy spaliny mają uniemożliwiony przepływ przez układ wydechowy, narasta ciśnienie zwrotne w naszej turbosprężarce, a także temperatura osiąga znacznie wyższe wartości. Taki stan rzeczy bardzo często doprowadza wówczas do przepuszczania przez nią oleju, czy też licznych uszkodzeń jej elementów składowych takich, jak chociażby łopatki wirnika.

Chyba już nikt nie ma wątpliwości, iż na pytanie o zapchany filtr DPF – czy można jeździć, odpowiedź jest tylko jedna. Otóż jazda taka jest zabroniona z racji tego, iż będzie miała destrukcyjny wpływ na pracę silnika i stan innych powiązanych z naszym filtrem podzespołów. Dodatkowo również doprowadza do znacznego przekraczania emisji spalin. Należy pamiętać, iż to od naszej szybkiej reakcji zależy, jakie szkody zdąży wyrządzić zapchany podzespół w naszym aucie, a tym samym, z jakimi kosztami napraw przyjdzie nam się zmierzyć.

 

Niedrożny filtr DPF

Filtr cząstek stałych – cena podzespołu

Bardzo wiele osób żyje nadal w przekonaniu, że zapchany podzespół nadaje się tylko do wymiany i z tego właśnie powodu odkłada w czasie decyzję o podjęciu działania, bagatelizując filtr cząstek stałych i objawy jego nieprawidłowej pracy. Przypominamy, iż obecnie istnieje bardzo atrakcyjna alternatywa w postaci regeneracji zapchanych podzespołów. Jest nie tylko efektywna, ale również koszt takiej usługi jest znacznie niższy niż ten związany z potrzebą zakupu nowego elementu. Mając to na uwadze, nie przerażajmy się więc z góry niepotrzebnie kosztami i reagujmy na filtr cząstek stałych i objawy już w ich początkowej fazie.

Zużyty filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Objawy, że filtr cząstek stałych w Twoim samochodzie jest zanieczyszczony lub uszkodzony mogą obejmować: Częste komunikaty o błędzie na desce rozdzielczej dotyczące filtra cząstek stałych. Spadek mocy silnika i przyspieszenia. Zwiększone zużycie paliwa. Dymienie na biało, szaro lub niebiesko z rury wydechowej. Dźwięk stukania z okolic układu wydechowego. Częste potrzeby odpalania systemu regeneracji filtra. W przypadku zbyt zanieczyszczonego filtra możliwe jest wyłączenie silnika w celu uniknięcia uszkodzenia silnika. Jeśli takie objawy występują w Twoim samochodzie, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem, aby dokonać kontroli filtra cząstek stałych i ewentualnej wymiany.
Jędrek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Często słyszę od znajomych, że mieli przeróżne objawy jak filtr DPF był zatkany. Ja jeszcze czegoś takiego nie doświadczyłem. Jak widać umiejętnie dbam o filtr cząstek stałych :)
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Trzeba się przyglądnąć, czy powyższe objawy utrzymują się przez długi czas czy tylko przez chwilkę. Bo mogą oznaczać albo zapchany filtr DPF albo też proces jego wypalania.
Tymek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałem jeszcze zapchanego filtra dpf, więc po przeczytaniu tego artykułu postaram się zapamiętać jakie są objawy zapchanego dpf-a.
Janek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kiedyś zbagatelizowałem objawy zapchanego DPF i miałem problemy z silnikiem, więc teraz jestem ostrożniejszy. Podobnie jest z regeneracją, bo jak widzę, że coś się dzieje, to od razu go regeneruje
Patryk
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Juz wiem, ze jazda na zapchanym DPF jest niebezpieczna i przez nia moge uszkodzic silnik. Teraz tylko, gdy mam problem z DPF od razu go czyszcze! Godny polecenia artykul!
Arek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych to ostatnio "przysmak" złodziei i tak naprawdę strach nawet auto zostawić pod blokiem bo rano może się okazać, że w układzie wydechowym brakuje filtra, czy katalizatora, a najgorzej jest to widoczne w przypadku aut, gdzie demontaż filtra jest dosyć prosty....

Popularne wpisy

7 listopada 2023

Jak działa regeneracja DPF i dlaczego jest istotna?

Zadaniem filtra cząstek stałych jest oczyszczanie spalin, które są produkowane przez silnik podczas codziennej eksploatacji samochodu. DPF po dłuższym czasie się zapycha, przez co traci swoją wydajność. Jak go uratować? Poniżej masz odpowiedź. ...