Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Tym razem pełna, 30 część z cyklu tekstów dotyczących elementu, jakim jest filtr cząstek stałych w pojazdach marki SsangYong.
Jest to producent aut terenowych, vanów, SUV-ów i limuzyn pochodzący z Korei Północnej, będący jednak własnością koncernu Mahindra&Mahindra Limited z Indii. Kryzys, który wystąpił w związku z globalną sytuacją w 2020 roku, jesienią tego roku zmusił zarząd centrali do zawieszenia działalności w Polsce, jednak to nie zmieniło faktu, że wiele pojazdów tej marki można spotkać na rodzimych drogach. Brak wsparcia ze strony importera nie będzie tak dotkliwy, kiedy w przypadku problemów z DPF, wiadome będzie co zrobić, a najbardziej ekonomicznym, wydajnym i efektywnym podejściem będzie oddanie filtra cząstek stałych do profesjonalnego serwisu zajmującego się regeneracją tego typu podzespołów. Dedykowane do tego procesu urządzenia, które za pomocą wody z rozcieńczonym detergentem i pod odpowiednim ciśnieniem wypłukują z podzespołu nawet najmniejsze cząsteczki zanieczyszczeń. Warto zdawać sobie sprawę, że ten element układu wydechowego odpowiada nie tylko za filtrowanie spalin, ale także za gromadzenie ich wewnątrz, działa więc na zasadzie worka w odkurzaczu, a użytkowanie samochodu z ewidentnie zapełnionym DPF jest nieodpowiedzialne i naraża właściciela na dodatkowe koszty. Kiedy na desce rozdzielczej pojawia się charakterystyczna kontrolka check engine, nie warto czekać, a wręcz trzeba zacząć rozglądać się za profesjonalną pracownią.
Zapchany filtr cząstek stałych, co zrobić?
Rozstrzygnięcie kwestii tego, jak wymusić wypalanie, w tej sytuacji jest bezcelowe, ponieważ wypalić można tylko sadzę, a nie zebrany popiół, gdyż nie da się ponownie spalić tego, co już raz zostało spalone. O procederze związanym z wycinaniem wkładu, czy całego DPF nie warto nawet wspominać, ponieważ jest on karalny i sytuacji sprzedaży danej jednostki, świadomy kupiec może odmówić transakcji właśnie ze względu na brak tej części. W tym miejscu warto wspomnieć jednak o tym, że wymienione wcześniej usuwanie jest procedurą odwracalną, tylko że wtedy może pojawić się potrzeba kupna fabryczne nowego podzespołu, a jego cena nie będzie korzystna. Dla przykładu usługa regeneracji stanowi zaledwie ułamek z ceny, jaką może osiągnąć nowy filtr cząstek stałych, a jego wymiana może stanowić dodatkowy kłopot. Kiedy tylko zajdzie potrzeba rozwiązania problemu z DPF w pojazdach marki SsangYong, warto zgłosić się do profesjonalnej pracowni, której diagności mają doświadczenie nie tylko w czyszczeniu, ale także naprawianiu usterek związanych z tym elementem. Całe szczęście kontakt do takiego serwisu znajduje się na stronie internetowej, na której widnieje ten tekst, a po wcześniejszych ustaleniach, jest także możliwość demontażu i montażu tego podzespołu w samochodzie.
Komentarze