Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Od kilku lat inną popularną odmianą filtra cząstek stałych jest GPF stosowany wyłącznie w silnikach benzynowych, o takiej samej budowie i wyglądzie, zatem można śmiało stwierdzić, że jest on młodszym bratem filtra DPF i FAP. Zdecydowano się na skonstruowanie tego rodzaju filtra w naszych benzyniakach zaraz po wprowadzeniu rygorystycznej normy emisji spalin Euro VI, która pozwalała na minimalne wydostawanie się sadzy z układu wydechowego. Znajduje się on przed lub za reaktorem katalitycznym. Jego zadanie nie różni się niczym od filtrów cząstek stałych używanych w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym, zatem on tez w dalszym ciągu jest odpowiedzialny za wyłapywanie szkodliwych cząstek stałych PM, aby nie dostawały się do otoczenia. Jeżeli jednak chodzi o wypalanie sadzy, zachodzi pewna różnica, ale o niej napiszemy za chwilę.
Wypalanie DPF w benzynie, jak wygląda?
Ten rodzaj filtra nie wymaga sztucznego sposobu pozbywania się sadzy (chodzi tu o regenerację aktywną oraz wypalanie w trybie serwisowym za pomocą komputera pokładowego), ponieważ wystarczy odpowiednie oprogramowanie, aby osady mogły się bezproblemowo wypalić. Wystarczy, że podniesiesz prędkość swojej jazdy i podniesiesz obroty nie do 3,5 tys. obr. na minutę, jak to ma miejsce przy filtrze DPF / FAP, a maksymalnie do 2,5 tysięcy obrotów na minutę. Spaliny bezproblemowo osiągają temperaturę 600 stopni C i dzięki temu zostaje wydalana sadza.
Filtr cząstek stałych benzyna, od kiedy rozpoczął się ich montaż?
Pierwszy zamontowany filtr GPF znalazł swoje miejsce w Mercedes S500 z 455-konnym silnikiem 4.6 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem w 2014 roku. Ten model auta, który został wyposażony w GPF, okazał się pozytywną przesłanką do wprowadzenia go do pozostałych pojazdów z silnikiem benzynowym, ponieważ emisja spalin zgadzała się z aktualnie wprowadzoną normą EURO VI w tamtym okresie.
Dowiedz się, w jakich samochodach benzynowych nie ma filtra cząstek stałych
Z pewnością dotyczy to wszystkich aut wyprodukowanych przed 2014 rokiem, ponieważ wtedy filtr GPF nie był jeszcze obowiązkowy. Natomiast już po 2017 roku już wszystkie benzyniaki posiadały ten rodzaj filtra w układzie wydechowym.
GPF - problemy
Nie obyłoby się bez problemów, ponieważ podobnie jak filtr DPF i FAP mają tendencję do szybkiego zapychania się, ponieważ związane jest to z niemożnością swobodnego wypalania sadzy podczas miejskich jazd. Rada na zapchany filtr GPF: regeneruj go od czasu do czasu, aby wskutek zablokowania kanalików nie utracić jego właściwości i parametrów.
Komentarze