Filtr cząstek stałych w benzynie

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Od kilku lat inną popularną odmianą filtra cząstek stałych jest GPF stosowany wyłącznie w silnikach benzynowych, o takiej samej budowie i wyglądzie, zatem można śmiało stwierdzić, że jest on młodszym bratem filtra DPF i FAP. Zdecydowano się na skonstruowanie tego rodzaju filtra w naszych benzyniakach zaraz po wprowadzeniu rygorystycznej normy emisji spalin Euro VI, która pozwalała na minimalne wydostawanie się sadzy z układu wydechowego. Znajduje się on przed lub za reaktorem katalitycznym. Jego zadanie nie różni się niczym od filtrów cząstek stałych używanych w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym, zatem on tez w dalszym ciągu jest odpowiedzialny za wyłapywanie szkodliwych cząstek stałych PM, aby nie dostawały się do otoczenia. Jeżeli jednak chodzi o wypalanie sadzy, zachodzi pewna różnica, ale o niej napiszemy za chwilę.

Benzyna a katalizator

Wypalanie DPF w benzynie, jak wygląda?

Ten rodzaj filtra nie wymaga sztucznego sposobu pozbywania się sadzy (chodzi tu o regenerację aktywną oraz wypalanie w trybie serwisowym za pomocą komputera pokładowego), ponieważ wystarczy odpowiednie oprogramowanie, aby osady mogły się bezproblemowo wypalić. Wystarczy, że podniesiesz prędkość swojej jazdy i podniesiesz obroty nie do 3,5 tys. obr. na minutę, jak to ma miejsce przy filtrze DPF / FAP, a maksymalnie do 2,5 tysięcy obrotów na minutę. Spaliny bezproblemowo osiągają temperaturę 600 stopni C i dzięki temu zostaje wydalana sadza.

Filtr cząstek stałych benzyna, od kiedy rozpoczął się ich montaż?

Pierwszy zamontowany filtr GPF znalazł swoje miejsce w Mercedes S500 z 455-konnym silnikiem 4.6 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem w 2014 roku. Ten model auta, który został wyposażony w GPF, okazał się pozytywną przesłanką do wprowadzenia go do pozostałych pojazdów z silnikiem benzynowym, ponieważ emisja spalin zgadzała się z aktualnie wprowadzoną normą EURO VI w tamtym okresie.

Dowiedz się, w jakich samochodach benzynowych nie ma filtra cząstek stałych

Z pewnością dotyczy to wszystkich aut wyprodukowanych przed 2014 rokiem, ponieważ wtedy filtr GPF nie był jeszcze obowiązkowy. Natomiast już po 2017 roku już wszystkie benzyniaki posiadały ten rodzaj filtra w układzie wydechowym.

GPF - problemy

Nie obyłoby się bez problemów, ponieważ podobnie jak filtr DPF i FAP mają tendencję do szybkiego zapychania się, ponieważ związane jest to z niemożnością swobodnego wypalania sadzy podczas miejskich jazd. Rada na zapchany filtr GPF: regeneruj go od czasu do czasu, aby wskutek zablokowania kanalików nie utracić jego właściwości i parametrów.

GPF i problemy - badanie kamerką inspekcyjną

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Vektor
star star star star star_outline
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
GPF w Tucsonie zakupionym w salonie zapchał się po przejechaniu 17000 km. Sposoby wypalania podane w książce serwisowej obroty ponad 2500 prze pół godziny to tylko teoria, która nie weryfikuje się w praktyce.
Filip
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) jest elementem układu redukcji emisji spalin, który jest stosowany głównie w silnikach diesla. W silnikach benzynowych, zużycie cząstek stałych jest znacznie niższe, dlatego filtr DPF jest rzadziej stosowany. Jednak niektóre silniki benzynowe mogą mieć filtr DPF, jeśli spełniają surowe normy emisji spalin, takie jak normy Euro 6. Jeśli Twój pojazd ma silnik benzynowy i jest wyposażony w filtr DPF, powinien być on oznaczony w dokumentacji pojazdu, takiej jak książka serwisowa, lub można go zobaczyć po otwarciu maski pojazdu.
benzyniakowy
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No wreszcie jakiś artykuł o filtrze cząstek stałych w benzynie. Tak to w większości jest pisane tylko o tych DPFach i tyle xd
Jaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Rozważam zakup samochodu na benzynę. Warto poczytać takie artykuły. Taka wiedza może mi się bardzo przydać.
Bajda
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że w samochodach benzynowych także jest filtr cząstek stałych. Chociaż w sumie to montują GPF stosunkowo krótko. Ciekawe czy też będzie taki problematyczny jak DPF.
Miko_S_98
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie poczytać o trochę innym rodzaju filtra cząstek stałych, który montuje się w pojazdach benzynowych. Mnie co prawda to nie dotyczy, ale na pewno te informacje się przydadzą właścicielom benzyniaków :D

Popularne wpisy

11 Grudzień 2020

Zmierzona masa sadzy na minusie

Co to jest masa sadzy i o czym świadczy masa sadzy na minusie? Masa sadzy to nic innego jak ilość nagromadzonej sadzy w naszym układzie wydechowym. Masa sadzy mierzona jest przy pomocy sterownika komputerowego. ...

5 maja 2021

Filtr DPF 1822950

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. ...