Filtr cząstek stałych - wypalanie

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

1. Po co wypala się filtr cząstek stałych?

Dla podzespołu, którym jest filtr cząstek stałych - wypalanie jest naturalnym procesem potrzebnym do prawidłowego jego funkcjonowania. Dlatego użytkując samochód z silnikiem wysokoprężnym w mieście, warto pamiętać, co ile km wypala się DPF, a najczęściej jest to między 500 a 1000 przejechanych kilometrów.

Istnieją 2 sposoby na to, jak wymusić wypalanie DPF:
• w trakcie jazdy - najlepiej podczas pozamiejskiej przejażdżki po drodze szybkiego ruchu lub autostradzie, na której będzie możliwe do utrzymania 3500 obrotów silnika na minutę, bez przeszkód, przez co najmniej 30 minut;
• na postoju, jednak nie w zamkniętym pomieszczeniu, na biegu jałowym, utrzymując obroty silnika na poziomie co najmniej 3000 i nie przerywając tego procesu.

Oczywiście najlepszym sposobem na regularne oczyszczanie filtra jest znajomość sposobu na to, jak wypalić DPF podczas jazdy, jednak nie każdy kierowca ma taka możliwość, by regularnie jeździć wyłącznie po to, by opróżnić filtr, stąd alternatywa w postaci metody wypalania na postoju. Warto wiedzieć, że w nowszych samochodach po uruchomieniu procesu pojawia się kontrolka wypalania DPF, a światełko to jest ostrzeżeniem, że proces wypalania trwa i tak jak już wcześniej podkreślaliśmy, nie należy go przerywać.

Wymontowany filtr cząstek stałych

Po czym poznać, że DPF jest zapchany - rozwiewamy wątpliwości

Tym artykułem chcemy też rozwiać wątpliwości związane z tym, po czym poznać, że DPF jest zapchany.

Objawami sugerującymi zapełnienie filtra są:
• ociężała praca silnika,
• spadek osiągów,
• odczuwalne skoki obrotów silnika.

W przypadku, gdy zostanie przekroczony limit ilości zanieczyszczeń w filtrze, samochód przejdzie w tryb awaryjny.

Jednak konsekwencje jazdy z zapchanym DPF mogą sięgnąć nawet silnika, dlatego nie warto sprawdzać wytrzymałości auta, gdyż cena takiego eksperymentu będzie szczególnie dotkliwa.
Dlatego najlepiej od razu zdecydować się na profesjonalną regenerację przeprowadzoną w specjalistycznej pracowni. Taka usługa gwarantuje przywrócenie fabrycznych właściwości używanemu podzespołowi za ułamek ceny nowego filtra czy też silnika.

Zapchany filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Wojtek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) jest urządzeniem, którego głównym celem jest usuwanie cząstek stałych z wydechowych spalin silnika. W celu usunięcia zgromadzonych cząstek stałych filtr musi być regularnie wypalany. Proces wypalania nazywany jest regeneracją. Regeneracja DPF polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co powoduje usunięcie sadzy. W wyniku tego procesu sadza jest usuwana z filtra, a jego przepuszczalność jest przywracana do pierwotnego stanu. Regeneracja DPF może być przeprowadzana na kilka sposobów: Regeneracja termiczna: DPF jest podgrzewany do wysokiej temperatury za pomocą specjalnego urządzenia. Regeneracja podczas jazdy: Silnik jest odpowiednio regulowany, aby uzyskać wystarczająco wysoką temperaturę w filtrze podczas jazdy. Należy pamiętać, że nieregularne czyszczenie DPF lub brak wypalania filtra może prowadzić do jego zatkania, co skutkuje obniżeniem wydajności silnika, a także prowadzi do problemów z emisją spalin. Warto więc regularnie serwisować pojazd aby uniknąć kłopotów.
Kuba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mając Diesla, trzeba pamiętać o naprawdę wielu rzeczach. No ale jak nie chcemy mieć problemów przez zatkany filtr DPF, to warto wiedzieć, kiedy go wypalać i jak często.
Daniel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak wypalanie filtra, to tylko w trasie! Mój wypala się książkowo i narazie nie miałam z nim żadnych większych problemów.
Mietek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po przeczytaniu tego artykułu wiem co ile powinien się wypalać dpf. Nigdy w sumie też nie wypalałem dpf-a ,więc to ciekawy temat jak dla mnie.
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z reguły wypalam filtr cząstek stałych w trasie, bo często jestem poza miastem. Uważam, że jest to najlepszy sposób, aby go w miarę sprawnie i bezpiecznie udrożnić
Dominik
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przydatne informację, chociazby na temat, jak wymusic wypalanie DPF. Sam nie mialem kiedys o tym pojecia i prawdopodobnie nie zawsze sadza wypalala sie w calosci. Podczas wypalania musimy uzbroic sie w cierpliwosc!
Tomcio
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Co ile km wypala się DPF to często zależy od marki auta, ale też im częściej zaczyna się wypalać filtr, to znaczyć to może, że jest już mocno zabity, a wtedy takie zwykłe wypalanie na trasie już nie daje rady.

Popularne wpisy

7 Grudzień 2022

Co powoduje częste wypalanie DPF?

Częste wypalanie DPF może doprowadzić do uszkodzenia silnika, natomiast trzeba zwrócić uwagę na sprawność innych podzespołów w samochodzie, bo nie tylko duża ilość sadzy i popiołów wpływa na utratę sprawności ...