Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Po co wypala się filtr cząstek stałych?
Dla podzespołu, którym jest filtr cząstek stałych - wypalanie jest naturalnym procesem potrzebnym do prawidłowego jego funkcjonowania. Dlatego użytkując samochód z silnikiem wysokoprężnym w mieście, warto pamiętać, co ile km wypala się DPF, a najczęściej jest to między 500 a 1000 przejechanych kilometrów.
Istnieją 2 sposoby na to, jak wymusić wypalanie DPF:
• w trakcie jazdy - najlepiej podczas pozamiejskiej przejażdżki po drodze szybkiego ruchu lub autostradzie, na której będzie możliwe do utrzymania 3500 obrotów silnika na minutę, bez przeszkód, przez co najmniej 30 minut;
• na postoju, jednak nie w zamkniętym pomieszczeniu, na biegu jałowym, utrzymując obroty silnika na poziomie co najmniej 3000 i nie przerywając tego procesu.
Oczywiście najlepszym sposobem na regularne oczyszczanie filtra jest znajomość sposobu na to, jak wypalić DPF podczas jazdy, jednak nie każdy kierowca ma taka możliwość, by regularnie jeździć wyłącznie po to, by opróżnić filtr, stąd alternatywa w postaci metody wypalania na postoju. Warto wiedzieć, że w nowszych samochodach po uruchomieniu procesu pojawia się kontrolka wypalania DPF, a światełko to jest ostrzeżeniem, że proces wypalania trwa i tak jak już wcześniej podkreślaliśmy, nie należy go przerywać.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany - rozwiewamy wątpliwości
Tym artykułem chcemy też rozwiać wątpliwości związane z tym, po czym poznać, że DPF jest zapchany.
Objawami sugerującymi zapełnienie filtra są:
• ociężała praca silnika,
• spadek osiągów,
• odczuwalne skoki obrotów silnika.
W przypadku, gdy zostanie przekroczony limit ilości zanieczyszczeń w filtrze, samochód przejdzie w tryb awaryjny.
Jednak konsekwencje jazdy z zapchanym DPF mogą sięgnąć nawet silnika, dlatego nie warto sprawdzać wytrzymałości auta, gdyż cena takiego eksperymentu będzie szczególnie dotkliwa.
Dlatego najlepiej od razu zdecydować się na profesjonalną regenerację przeprowadzoną w specjalistycznej pracowni. Taka usługa gwarantuje przywrócenie fabrycznych właściwości używanemu podzespołowi za ułamek ceny nowego filtra czy też silnika.
Komentarze