Filtr DPF - Jak naprawić, gdy już się zepsuje?

Filtr DPF montowany jest w układach wydechowych silników wysokoprężnych, a jego zadaniem jest ograniczanie szkodliwych spalin emitowanych do środowiska.
Gdy filtr cząstek stałych odmówi posłuszeństwa, możemy dokonać jego naprawy na dwa sposoby:

Regeneracja filtra DPF, polega na oczyszczaniu podzespołu i można przeprowadzić ją na kilka sposobów. Poprzez wypalenie zalegającej sadzy z filtra w trybie pasywnym, gdy sadza wypala się samoczynnie podczas jazdy na wysokich obrotach i przy wysokiej temperaturze lub w trybie aktywnym, kiedy to sadza wypalana jest przy pomocy komputera diagnostycznego. Można również skorzystać ze specjalistycznych metod oferowanych przez profesjonalne serwisy samochodowe jak np. mycie hydrodynamiczne.
Wymiana filtra DPF, jest to ostateczność, kiedy regeneracja nie jest możliwa, ponieważ filtr jest uszkodzony mechanicznie. Nowy filtr DPF jest bardzo kosztowny, dlatego istnieje opcja wymiany na zregenerowany już filtr lub zakup tańszego zamiennika.

Wybór metody naprawy podzespołu zależy od jego stanu. Jeśli filtr DPF jest lekko zapchany, można spróbować przywrócić właściwe działanie poprzez regenerację. Natomiast jeśli DPF jest mocno zapchany lub posiada uszkodzenie mechaniczne, konieczna będzie wymiana filtra.

kamera endoskopowa

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

Regeneracja DPF – Jak działa?

Regeneracja DPF to proces usuwania sadzy, popiołu oraz innych zanieczyszczeń z wnętrza filtra. Zbyt duża ilość nagromadzonych zanieczyszczeń, które są efektem eksploatacji, utrudniają przepływ spalin, co wpływa negatywnie na pracę jednostki napędowej. Ratunkiem dla filtra jest regeneracja, dzięki której podzespół odzyska utracone parametry i zostanie przywrócona wydajność silnika. Jest kilka różnych sposobów regeneracji, które oferują serwisy samochodowe. Wśród najczęściej stosowanych metod wyróżniamy:

• mycie hydrodynamiczne DPF,
• czyszczenie DPF metodą ultradźwiękową,
• wypalanie DPF w piecu indukcyjnym, w wysokiej temperaturze,
• chemiczne czyszczenie DPF profesjonalnymi środkami.

Metod oczyszczania jest sporo, a wybór uzależniony jest od stanu naszego filtra DPF. Profesjonalnie przeprowadzona regeneracja niesie za sobą szereg korzyści, zarówno finansowych, jak i ekologicznych, dlatego warto zlecać to zadanie fachowcom, którzy dają gwarancję jakości i skuteczności.

Regeneracja DPF – Ile kosztuje i jak długo jest skuteczna?

Serwisowa regeneracja DPF

Koszt regeneracji DPF nie przekracza zazwyczaj kilkuset złotych. Cena w zależności od serwisu może być inna, ponieważ składa się na nią kilka czynników, jak stan filtra, model i rodzaj samochodu oraz metoda, którą filtr będzie oczyszczany. Regeneracja przywraca fabryczne parametry podzespołu, więc jest on w stanie posłużyć nam kolejne kilkaset tysięcy kilometrów. Częstotliwość wykonywania regeneracji DPF zależy od stylu jazdy, warunków eksploatacji samochodu. Jeśli samochód jest użytkowany głównie w cyklu miejskim, regeneracja DPF może być konieczna nawet co kilkaset kilometrów. Jżeli samochód jest użytkowany głównie w trasie, regeneracja DPF może być konieczna nawet co kilka tysięcy kilometrów.

Jak dbać o filtr cząstek stałych?

Aby właściwie dbać o filtr DPF, niezbędna jest regularna kontrola jego stanu oraz odpowiednia konserwacja. Aby uniknąć problemów z filtrem DPF, powinniśmy przestrzegać kilku sprawdzonych już zasad eksploatacji samochodu:

• powinniśmy regularnie pokonywać autem dłuższe trasy,
• unikać wyłącznie krótkiej jazdy,
• powinniśmy używać odpowiedniego paliwa,
• regularnie przeglądać auto, dbać o jego kondycję i regularnie wymieniać olej silnikowy.

Najlepszym sposobem na zadbanie o DPF jest prawidłowa eksploatacja pojazdu oraz kontrolowanie stanu podzespołu. Zarówno cykliczne wypalanie filtra cząstek stałych, czyli usuwanie sadzy, jak i fachowo przeprowadzana regeneracja, która oczyszcza DPF z zalegającego w nim po wypalaniu popiołu, znacząco wpływa na jego kondycję. Czyszczenie filtra przywraca mu pełną sprawność, a stosowanie się do powyższych zasad znacznie zmniejsza ryzyko zapchania się filtra DPF.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy