Subpage photo

Filtr DPF - Jak naprawić, gdy już się zepsuje?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50

Filtr DPF montowany jest w układach wydechowych silników wysokoprężnych, a jego zadaniem jest ograniczanie szkodliwych spalin emitowanych do środowiska.
Gdy filtr cząstek stałych odmówi posłuszeństwa, możemy dokonać jego naprawy na dwa sposoby:

Regeneracja filtra DPF, polega na oczyszczaniu podzespołu i można przeprowadzić ją na kilka sposobów. Poprzez wypalenie zalegającej sadzy z filtra w trybie pasywnym, gdy sadza wypala się samoczynnie podczas jazdy na wysokich obrotach i przy wysokiej temperaturze lub w trybie aktywnym, kiedy to sadza wypalana jest przy pomocy komputera diagnostycznego. Można również skorzystać ze specjalistycznych metod oferowanych przez profesjonalne serwisy samochodowe jak np. mycie hydrodynamiczne.
Wymiana filtra DPF, jest to ostateczność, kiedy regeneracja nie jest możliwa, ponieważ filtr jest uszkodzony mechanicznie. Nowy filtr DPF jest bardzo kosztowny, dlatego istnieje opcja wymiany na zregenerowany już filtr lub zakup tańszego zamiennika.

Wybór metody naprawy podzespołu zależy od jego stanu. Jeśli filtr DPF jest lekko zapchany, można spróbować przywrócić właściwe działanie poprzez regenerację. Natomiast jeśli DPF jest mocno zapchany lub posiada uszkodzenie mechaniczne, konieczna będzie wymiana filtra.

kamera endoskopowa
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Regeneracja DPF – Jak działa?

Regeneracja DPF to proces usuwania sadzy, popiołu oraz innych zanieczyszczeń z wnętrza filtra. Zbyt duża ilość nagromadzonych zanieczyszczeń, które są efektem eksploatacji, utrudniają przepływ spalin, co wpływa negatywnie na pracę jednostki napędowej. Ratunkiem dla filtra jest regeneracja, dzięki której podzespół odzyska utracone parametry i zostanie przywrócona wydajność silnika. Jest kilka różnych sposobów regeneracji, które oferują serwisy samochodowe. Wśród najczęściej stosowanych metod wyróżniamy:

• mycie hydrodynamiczne DPF,
• czyszczenie DPF metodą ultradźwiękową,
• wypalanie DPF w piecu indukcyjnym, w wysokiej temperaturze,
• chemiczne czyszczenie DPF profesjonalnymi środkami.

Metod oczyszczania jest sporo, a wybór uzależniony jest od stanu naszego filtra DPF. Profesjonalnie przeprowadzona regeneracja niesie za sobą szereg korzyści, zarówno finansowych, jak i ekologicznych, dlatego warto zlecać to zadanie fachowcom, którzy dają gwarancję jakości i skuteczności.

Regeneracja DPF – Ile kosztuje i jak długo jest skuteczna?

Serwisowa regeneracja DPF

Koszt regeneracji DPF nie przekracza zazwyczaj kilkuset złotych. Cena w zależności od serwisu może być inna, ponieważ składa się na nią kilka czynników, jak stan filtra, model i rodzaj samochodu oraz metoda, którą filtr będzie oczyszczany. Regeneracja przywraca fabryczne parametry podzespołu, więc jest on w stanie posłużyć nam kolejne kilkaset tysięcy kilometrów. Częstotliwość wykonywania regeneracji DPF zależy od stylu jazdy, warunków eksploatacji samochodu. Jeśli samochód jest użytkowany głównie w cyklu miejskim, regeneracja DPF może być konieczna nawet co kilkaset kilometrów. Jżeli samochód jest użytkowany głównie w trasie, regeneracja DPF może być konieczna nawet co kilka tysięcy kilometrów.

Jak dbać o filtr cząstek stałych?

Aby właściwie dbać o filtr DPF, niezbędna jest regularna kontrola jego stanu oraz odpowiednia konserwacja. Aby uniknąć problemów z filtrem DPF, powinniśmy przestrzegać kilku sprawdzonych już zasad eksploatacji samochodu:

• powinniśmy regularnie pokonywać autem dłuższe trasy,
• unikać wyłącznie krótkiej jazdy,
• powinniśmy używać odpowiedniego paliwa,
• regularnie przeglądać auto, dbać o jego kondycję i regularnie wymieniać olej silnikowy.

Najlepszym sposobem na zadbanie o DPF jest prawidłowa eksploatacja pojazdu oraz kontrolowanie stanu podzespołu. Zarówno cykliczne wypalanie filtra cząstek stałych, czyli usuwanie sadzy, jak i fachowo przeprowadzana regeneracja, która oczyszcza DPF z zalegającego w nim po wypalaniu popiołu, znacząco wpływa na jego kondycję. Czyszczenie filtra przywraca mu pełną sprawność, a stosowanie się do powyższych zasad znacznie zmniejsza ryzyko zapchania się filtra DPF.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.