Filtr GPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP

GPF to nic innego, jak nowa odmiana filtra cząstek stałych DPF / FAP, który tak samo ma wyłapywać i redukować szkodliwe cząstki PM, które znajdują się w spalinach, i które mogą wydostawać się na zewnątrz tylko w niewielkiej ilości podczas spalania. Pełna niemieckojęzyczna nazwa filtra GPF brzmi „Ottopartikelfilter” i w pierwszej kolejności znalazł swoje miejsce w jednym z modeli Mercedesa w roku 2014, jednak już obowiązkowo znalazł on swoje miejsce w każdym samochodzie wyprodukowanym po 2017 roku. Kłopoty z DPF i FAP są częste, zwłaszcza gdy nie dba się o poprawną eksploatację pojazdu, która wpływa na szybkie zapychanie się podzespołu.

Filtr GPF

1. Odpowiadamy, w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych GPF

Otóż filtr GPF znajdziesz wyłącznie w silnikach benzynowych w nowszych modelach samochodów. DPF / FAP znajduje się w dieslach i są bardziej popularne, gdyż one znów musiały być obowiązkowo w samochodach skonstruowanych po 2006 roku. Na ten moment uważa się, że GPF będzie bardziej wytrzymały niż filtr DPF i FAP, ale przekonamy się z czasem.

1. Filtr GPF – problemy

W samochodach z filtrem GPF można zaobserwować te same problemy, co w DPF i FAP, a chodzi o zatykanie się kanalików filtrujących. Użytkowanie takich aut wyłącznie po mieście nie pomaga w wypalaniu, więc lepiej jest raz na jakiś czas udać się w dłuższą podróż, aby pozbyć się naturalnie sadzy, choć twierdzi się, że wypalanie sadzy w mieście także jest możliwe, ponieważ przebiega tak naturalnie, że użytkownik pojazdu nawet tego nie odczuwa i proces ten trwa o wiele krócej niż w silnikach wysokoprężnych. Okazuje się, że w takim razie, że praca filtra DPF / FAP w porównaniu z GPF jest bardziej skomplikowana i utrudniona.

Filtr cząstek stałych w benzynie – GPF - wypalanie podzespołu

Różnica występująca między wypalaniem DPF, FAP a GPF jest zasadnicza. Po pierwsze: we wcześniejszych rodzajach filtra potrzebna była bardzo wysoka temperatura spalin, która była możliwa do osiągnięcia poprzez podanie nowej dawki paliwa przedostającej się do układu wydechowego. W nim spaliny bardzo mocny się rozgrzewały, przez co wypalanie sadzy było ułatwione. Teraz jednak mówiąc o filtrze GPF i wypalaniu, to proces w tym przypadku jest odwrotny. Kluczowe jest podanie nowej dawki paliwa, zdecydowanie mniejszej niż w dieslu, która będzie w stanie wystarczająco podnieść temperaturę spalin pozwalającą na wydalenie sadzy. Co ciekawe – benzyna ma właściwości odparowujące, więc, nawet jeżeli przedostanie się w niewielkich ilościach do układu smarowania, bez problemu odparuje.

GPF - wypalanie podzespołu

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star_outline
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hyundai Tucson 5000km zapchany gpf.Wypalanie w serwisie 350zł.Wypalanie według książki serwisowej to ściema.Zalecenia serwisu po wypaleniu to autostrada,minimum 110/h i 3500obrotów.Maksymalnie 4 bieg.Wypalanie w serwisie najprawdopodobnie na hamowni.Czas to 11 minut 6 kilometrów maksymalna prędkość 89/h. Odczyt z komputera po odbiorze samochodu.
Krzysztof
star star star star star
Wystawiono 11 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Nie zgadzam się, że użytkowanie auta z filtrem GPF jest mało problematyczne - u mnie to dramat, ciągłe problemy, wypalanie to jazda po 150 - 200 km z prędkością powyżej 100 km - brakuje takich odcinków autostrady. Odradzam auta z takimi wynalazkami, chyba że ktoś lubi problemy.</p>
Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr GPF (Filtr Redukcji Emisji Cząstek Stałych) to kolejny rodzaj filtra stosowany w samochodach z silnikami benzynowymi, który jest odpowiedzialny za usuwanie cząstek stałych z wydechu. Jest to nowszy typ filtra niż katalizator, który działa bardziej skutecznie niż tradycyjne filtry stosowane w benzynowych silnikach. Filtr GPF jest zamontowany w układzie wydechowym samochodu i wykorzystuje technologię adsorpcji, która polega na przyciąganiu i wiązaniu cząstek stałych na powierzchni filtra. Podobnie jak filtr DPF, GPF również wymaga regularnego czyszczenia. Czyszczenie GPF może być wykonane przez wypalanie filtra pod wysoką temperaturą, które pozwala na usunięcie zgromadzonych cząstek stałych. Czyszczenie GPF może być również przeprowadzane przy pomocy specjalistycznego sprzętu, który pozwala na usunięcie zgromadzonych cząstek stałych bez konieczności wymiany filtra. Warto pamiętać, że GPF jest ważnym elementem układu oczyszczania spalin i jego uszkodzenie lub brak, może prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych substancji do środowiska.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Od lat jeżdżę dieslami, nie orientowałem się jaki filtr posiadają benzyniaki. Dobrze jednak wiedzieć takie rzeczy.
Remigiusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No proszę. W końcu coś o moim filtrze GPF. Ja mam i bardzo sobie chwalę.
Dar.k_77
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli teraz jak będę szukać auta z benzyną, to też będę miał filtr cząstek stałych, no bardzo ciekawe :D Ciekawi mnie jednak, jak faktycznie wygląda eksploatacja takiego pojazdu

Popularne wpisy

21 lutego 2022

Czy DPF pobiera olej?

Nieskutecznie wykonane wypalanie filtra cząstek stałych wiąże się z tym, że resztki niespalonego paliwa trafiają do oleju silnikowego, tak więc z czasem istnieje duże ryzyko, że ...