Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
GPF to nic innego, jak nowa odmiana filtra cząstek stałych DPF / FAP, który tak samo ma wyłapywać i redukować szkodliwe cząstki PM, które znajdują się w spalinach, i które mogą wydostawać się na zewnątrz tylko w niewielkiej ilości podczas spalania. Pełna niemieckojęzyczna nazwa filtra GPF brzmi „Ottopartikelfilter” i w pierwszej kolejności znalazł swoje miejsce w jednym z modeli Mercedesa w roku 2014, jednak już obowiązkowo znalazł on swoje miejsce w każdym samochodzie wyprodukowanym po 2017 roku. Kłopoty z DPF i FAP są częste, zwłaszcza gdy nie dba się o poprawną eksploatację pojazdu, która wpływa na szybkie zapychanie się podzespołu.
1. Odpowiadamy, w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych GPF
Otóż filtr GPF znajdziesz wyłącznie w silnikach benzynowych w nowszych modelach samochodów. DPF / FAP znajduje się w dieslach i są bardziej popularne, gdyż one znów musiały być obowiązkowo w samochodach skonstruowanych po 2006 roku. Na ten moment uważa się, że GPF będzie bardziej wytrzymały niż filtr DPF i FAP, ale przekonamy się z czasem.
W samochodach z filtrem GPF można zaobserwować te same problemy, co w DPF i FAP, a chodzi o zatykanie się kanalików filtrujących. Użytkowanie takich aut wyłącznie po mieście nie pomaga w wypalaniu, więc lepiej jest raz na jakiś czas udać się w dłuższą podróż, aby pozbyć się naturalnie sadzy, choć twierdzi się, że wypalanie sadzy w mieście także jest możliwe, ponieważ przebiega tak naturalnie, że użytkownik pojazdu nawet tego nie odczuwa i proces ten trwa o wiele krócej niż w silnikach wysokoprężnych. Okazuje się, że w takim razie, że praca filtra DPF / FAP w porównaniu z GPF jest bardziej skomplikowana i utrudniona.
Filtr cząstek stałych w benzynie – GPF - wypalanie podzespołu
Różnica występująca między wypalaniem DPF, FAP a GPF jest zasadnicza. Po pierwsze: we wcześniejszych rodzajach filtra potrzebna była bardzo wysoka temperatura spalin, która była możliwa do osiągnięcia poprzez podanie nowej dawki paliwa przedostającej się do układu wydechowego. W nim spaliny bardzo mocny się rozgrzewały, przez co wypalanie sadzy było ułatwione. Teraz jednak mówiąc o filtrze GPF i wypalaniu, to proces w tym przypadku jest odwrotny. Kluczowe jest podanie nowej dawki paliwa, zdecydowanie mniejszej niż w dieslu, która będzie w stanie wystarczająco podnieść temperaturę spalin pozwalającą na wydalenie sadzy. Co ciekawe – benzyna ma właściwości odparowujące, więc, nawet jeżeli przedostanie się w niewielkich ilościach do układu smarowania, bez problemu odparuje.
Komentarze