Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Jak rzetelne są informację na forach internetowych?
Kierowcy bardzo często szukając odpowiedzi na temat tego, jak dbać o auto wyposażone w filtr cząstek stałych, czy też, jaki sposób regeneracji będzie najbardziej korzystny, praktykują korzystanie z forum DPF.
Obecnie, co wynika prawdopodobnie z coraz większej świadomości kierowców na temat skutków usuwania podzespołów, przewija się na stronach internetowych temat regeneracja DPF forum. Użytkownicy tam dzielą się swoimi licznymi spostrzeżeniami na temat udrożniania zapchanych filtrów cząstek stałych. Znajdziemy tam między innymi zapytania o to, jak wymusić wypalanie DPF Ford, czy też Opel. Miejmy jednak na uwadze, aby nie stosować wszystkich wskazówek internautów w ciemno, a gdy zauważymy, iż nasz filtr ma problem z samoczynną regeneracją, to przed podjęciem decyzji o rodzaju zastosowanej metody, warto uprzednio zdiagnozować stan naszego filtra cząstek stałych.
Jak wiemy, gdy diagnostyka wskaże, iż nasz filtr jest w znacznej części zapchany popiołem, wówczas takie wypalanie DPF nie przyniesie najmniejszego efektu. Może się również okazać, iż brak samoczynnej regeneracji wynikał będzie na przykład z tak błahego powodu, jak odłączenie się czujnika różnicy ciśnień. Wówczas to, jak wiemy, sterownik silnika często nie jest informowany o potrzebie zainicjowania regeneracji zapchanego filtra. Pamiętajmy, aby dobór metody regeneracji podzespołu zawsze pozostawić w rękach specjalistów. Oni sami, najlepiej będą wiedzieli, jaką metodę regeneracji wybrać w przypadku danego filtra, a jej wybór będzie opierał się o następujące przesłanki:
- charakterystyczne objawy, jakie wykazuje nasz samochód,
- uzyskane pomiary wykonane przez specjalistyczne urządzenia diagnostyczne,
- wyniki oględzin samego stanu technicznego podzespołu.
Należy również wspomnieć, iż mając do wyboru wypalanie serwisowe, czy też czyszczenie wodne DPF, zawsze warto skłonić się ku tej drugiej metodzie. Jest nie tylko bliższa środowisku, ale i także bardziej efektywna, ponieważ usuwa jednocześnie z naszego podzespołu również i popiół. Tak więc, jak możemy zauważyć, żywotność filtra cząstek stałych po zabiegu czyszczenia metodą hydrodynamiczną będzie o wiele dłuższa, niż tego po regeneracji metodą wypalania.
Dodatek do paliwa DPF – forum internetowe
Bardzo popularnym tematem na forach internetowych jest również stosowanie dodatków do paliwa DPF. Miejmy na uwadze, iż zazwyczaj kierowcy szukają „lekarstwa”, gdy już DPF całkowicie przestaje współpracować. Wówczas to, jak sami zauważają, zabieg, jakim jest zastosowanie dodatku do paliwa, nie przynosi zamierzonego efektu. Miejmy na uwadze, iż podobnie jak w przypadku wypalania, wszelkie dodatki do paliwa i środki do czyszczenia DPF nie są w stanie sobie poradzić z popiołem, czy też nadmiernym zapchaniem filtra.
Jedynym skutecznym rozwiązaniem - co również podkreśla zdecydowana rzesza internautów z Forum DPF, jest poddanie zapchanego filtra czyszczeniu serwisowemu, po którym to nie odbiega on w swej efektywności od jakości pracy nowego podzespołu.
Komentarze