Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W większości samochodów z silnikami wysokoprężnymi filtr cząstek stałych DPF jest położony w układzie wydechowym między dwoma katalizatorami. Natomiast w pojazdach marki Toyota, Audi i Volkswagen podzespół ten znajdziesz w komorze silnika. Pomimo tego, że DPF jest obowiązkowy w samochodzie, to w dalszym ciągu zdarzają się przypadki jego usunięcia oraz zakupu auta z drugiej ręki bez filtra DPF. Użytkownicy swoich pojazdów chyba nie do końca są świadomi, że taki czyn jest karalny i że stwarzają tylko problemy nowym nabywcom. Warto więc przed ostatecznym dokonaniem zakupu dokładnie sprawdzić filtr cząstek stałych, jak i pozostałe podzespoły, aby uniknąć poniesienia konsekwencji i nie inwestować masy pieniędzy w zakupione auto.
Jak sprawdzić, czy auto ma DPF?
Najbardziej wiarygodnym sposobem będzie wizyta w ASO i rozpoznanie obecności / braku filtra cząstek stałych poprzez podanie specjaliście numeru VIN albo po prostu wymontowanie puszki z układu wydechowego i jej rozcięcie. Gdyby okazało się, że tego DPF-a brakuje, to koniecznie musisz pomyśleć o zakupie i wmontowaniu. W przeciwnym razie mocno zaryzykujesz, jeżdżąc samochodem, który nie spełnia norm emisji spalin.
Jakie są objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Lista aut bez DPF
Filtr cząstek stałych może przysporzyć problemy, jeśli nie będzie odpowiednio zadbany. Pamiętaj o prawidłowej eksploatacji pojazdu, ponieważ ma to duży wpływ na późniejszą wydajność tego podzespołu. Wystarczy, że będziesz poddawać go co jakiś czas samoregeneracji, a także oddawał na czyszczenie do serwisu. W razie, gdyby doszło do poważnego zatkania filtra DPF, to zauważysz charakterystyczne objawy jak na przykład: utrata mocy, spadek osiągów, zwiększone spalanie ON, dymienie z układu wydechowego, zapalenie się kontrolek DPF i „check engine”. W krytycznej sytuacji jednostka napędowa będzie pracować w trybie awaryjnym. Jeżeli zastanawiasz się nad kupnem samochodu bez DPF, to możesz znaleźć w Internecie listę samochodów, które faktycznie mają wmontowanego tego elementu.
Jak sprawdzić DPF po numerze VIN? - Oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej
Chcąc posłużyć się numerem VIN do zweryfikowania informacji, czy filtr cząstek stałych był umieszczony w układzie wydechowym samochodu, należy udać się do serwisu. Jest to bardzo dobry sposób sprawdzenia, czy ktoś ingerował w filtr DPF i go wyciął, jednakże warto też przeanalizować oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej. Jeśli kod wynosi 1 lub więcej, to oznacza, że podzespołu nie ma.
Komentarze