Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Od którego roku zamontowano GPF w pojazdach z silnikiem benzynowym?
W ostatnich latach zauważa się wzmożone zainteresowanie filtrami cząstek stałych w silnikach benzynowych, a na szczególną uwagę zasługuje GPF – forum internetowe, gdzie to kierowcy wymieniają się swoimi spostrzeżeniami na temat użytkowania tego podzespołu.
W dzisiejszych czasach nie warto zastanawiać się nad tym, w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych, ponieważ spotkamy go obecnie nie tylko w Dieslu, ale i również w benzynie. Odpowiednik dieslowskiego DPF został wprowadzony w silnikach benzynowych w odpowiedzi na szczególnie restrykcyjną normę emisji spalin EURO 6. Często spotykamy się z pytaniami GPF – od kiedy obowiązkowy w benzynie? Otóż filtr ten stał się obowiązkowym elementem aut benzynowych w 2018 roku.
To prawda, iż GPF jest odpowiednikiem DPF i FAP w Dieslu, co również zauważają internauci. Miejmy jednak na uwadze, iż mimo wspólnej misji, jaką mają powierzoną, a mianowicie przechwytywania cząstek sadzy zawartych w spalinach, to zasada ich działania nieco się różni. Tytułowy filtr cząstek stałych benzyna GPF charakteryzuje się następująco:
- wypala się w łatwy sposób nawet w warunkach jazdy miejskiej, a wynika to z wyższej temperatury spalin w autach benzynowych,
- osiąga większą temperaturę spalin przy mniejszej podaży paliwa.
Pamiętajmy, iż niezależnie, z jakim rodzajem filtra mamy do czynienia, to warto dbać o jego odpowiednią eksploatację. Filtry DPF, ale także i GPF ulegają z czasem zapchaniu i stanowi to naturalne zjawisko, wynikające z ich jakże wytężonej pracy w trudnych warunkach. Warto jednak pamiętać, iż w dzisiejszych czasach nie trzeba spisywać zapchanego podzespołu od razu na straty. Wiedzą o tym również kierowcy, o czym świadczą ich pozytywne opinie na temat serwisowego czyszczenia filtrów cząstek stałych.
Filtr cząstek stałych benzyna – Skoda - eksploatacja
Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że samochód benzynowy, niezależnie czy to będzie Skoda, czy też każda inna marka samochodu, to w przypadku wyposażenia w filtr cząstek stałych wymaga specjalnego traktowania. Większość awarii i wyraźnie skrócona żywotność podzespołu zazwyczaj uwarunkowana jest naszym nieumiejętnym stylem jazdy. Internauci na GPF – forum niemal jednogłośnie podkreślają, iż dbałość o jakość paliwa, jakim zasilamy naszą jednostkę, a także systematyczne dokonywanie przeglądów sprawia, iż kłopoty z filtrem pojawiają się o wiele rzadziej, a także pozwalają na znaczne przedłużenie jego efektywnej pracy.
Komentarze