GPF - forum

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

1. Od którego roku zamontowano GPF w pojazdach z silnikiem benzynowym?

W ostatnich latach zauważa się wzmożone zainteresowanie filtrami cząstek stałych w silnikach benzynowych, a na szczególną uwagę zasługuje GPF – forum internetowe, gdzie to kierowcy wymieniają się swoimi spostrzeżeniami na temat użytkowania tego podzespołu.

W dzisiejszych czasach nie warto zastanawiać się nad tym, w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych, ponieważ spotkamy go obecnie nie tylko w Dieslu, ale i również w benzynie. Odpowiednik dieslowskiego DPF został wprowadzony w silnikach benzynowych w odpowiedzi na szczególnie restrykcyjną normę emisji spalin EURO 6. Często spotykamy się z pytaniami GPF – od kiedy obowiązkowy w benzynie? Otóż filtr ten stał się obowiązkowym elementem aut benzynowych w 2018 roku.

To prawda, iż GPF jest odpowiednikiem DPF i FAP w Dieslu, co również zauważają internauci. Miejmy jednak na uwadze, iż mimo wspólnej misji, jaką mają powierzoną, a mianowicie przechwytywania cząstek sadzy zawartych w spalinach, to zasada ich działania nieco się różni. Tytułowy filtr cząstek stałych benzyna GPF charakteryzuje się następująco:
- wypala się w łatwy sposób nawet w warunkach jazdy miejskiej, a wynika to z wyższej temperatury spalin w autach benzynowych,
- osiąga większą temperaturę spalin przy mniejszej podaży paliwa.

Pamiętajmy, iż niezależnie, z jakim rodzajem filtra mamy do czynienia, to warto dbać o jego odpowiednią eksploatację. Filtry DPF, ale także i GPF ulegają z czasem zapchaniu i stanowi to naturalne zjawisko, wynikające z ich jakże wytężonej pracy w trudnych warunkach. Warto jednak pamiętać, iż w dzisiejszych czasach nie trzeba spisywać zapchanego podzespołu od razu na straty. Wiedzą o tym również kierowcy, o czym świadczą ich pozytywne opinie na temat serwisowego czyszczenia filtrów cząstek stałych.

 

Filtr cząstek stałych w benzynie a forum internetowe
GPF - forum

 


Filtr cząstek stałych benzyna – Skoda - eksploatacja

Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że samochód benzynowy, niezależnie czy to będzie Skoda, czy też każda inna marka samochodu, to w przypadku wyposażenia w filtr cząstek stałych wymaga specjalnego traktowania. Większość awarii i wyraźnie skrócona żywotność podzespołu zazwyczaj uwarunkowana jest naszym nieumiejętnym stylem jazdy. Internauci na GPF – forum niemal jednogłośnie podkreślają, iż dbałość o jakość paliwa, jakim zasilamy naszą jednostkę, a także systematyczne dokonywanie przeglądów sprawia, iż kłopoty z filtrem pojawiają się o wiele rzadziej, a także pozwalają na znaczne przedłużenie jego efektywnej pracy.

 

GPF w samochodach marki Skoda
Filtr cząstek stałych benzyna - Skoda - eksploatacja

 

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych GPF jest specjalnym filtrem, który jest montowany w samochodach z silnikami benzynowymi w celu redukcji emisji cząstek stałych. Jego zadaniem jest usuwanie cząstek stałych, takich jak sadza i pył, które są emitowane przez silnik benzynowy. Filtr GPF jest często stosowany w nowoczesnych silnikach benzynowych, które spełniają rygorystyczne normy emisji Euro 6. Na forach internetowych znajdzie się sporo opinii na temat eksploatacji GPF oraz jego regeneracji. Na ten moment nie sprawia on tylu kłopotów kierowcom, co DPF lub FAP.
Alina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Od dwóch tygodni zastanawiam się co jest lepsze. Czy DPF czy GPF, ale chyba pójdę w kierunku benzyniaków.
Arek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry cząstek stałych w samochodach benzynowych chyba są montowane od stosunkowo niedługiego czasu. Ale to było do przewidzenia, że w końcu DPF, FAP, GPF będą montowane w każdym samochodzie.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mam auta na benzynę, więc nie wiedziałem od kiedy GPF stal się obowiązkowy. Ciekawe informacje, warto poczytać!
Waldek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Też jestem ciekaw, czy GPFY będą tak kłopotliwe jak FAP, czy DPF. Fajny artykuł :)
Tomi
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawe jak sie będą gpf w autach sprawować, czy będą tak ja w dieslach problemy, czy może producenci coś usprawnili.

Popularne wpisy