Filtr cząstek stałych DPF wytrzymuje niekiedy nawet do 250 tys. kilometrów. Należy wziąć pod uwagę, że jest to liczba podana przy właściwym i starannym użytkowaniu pojazdu. Wydajność tego komponentu zależy od czynników takich jak styl jazdy kierowcy, rodzaj paliwa, warunki drogowe, konstrukcja samego filtra. Ocena dokładnej liczby kilometrów, jakie wytrzyma DPF, jest zatem bardzo trudna. Możemy spotkać się z sytuacją, gdzie mamy z góry, określone przez producenta ile kilometrów wytrzyma filtr DPF, np. 150 000 – 200 000 kilometrów, są to jednak odgórne wytyczne i w praktyce żywotność może być znacznie krótsza, lub znacznie dłuższa – zależy to od warunków użytkowania. Czyszczenie filtra DPF może być korzystne, jeśli zauważysz, że pojazd ma problemy z samoregeneracją, co może prowadzić do zwiększonej emisji cząstek stałych i utraty wydajności. Niemniej jednak nie zawsze jest to możliwe, a czasami zaleca się wymianę filtra DPF, zwłaszcza jeśli ma on jakieś uszkodzenia mechaniczne. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące stanu filtra DPF w swoim pojeździe, zawsze zalecamy skonsultowanie się z profesjonalnym mechanikiem, który dokona właściwej diagnozy.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr DPF porady dotyczące pielęgnacji
Prawidłowa pielęgnacja filtra DPF (Diesel Particulate Filter), jest istotna dla jego wydajności oraz długowieczności, dlatego regularnie wybieraj się w dłuższe trasy, aby wypalić filtr, unikaj krótkich tras, które nie sprzyjają regeneracji filtra, nie używaj niskiej jakości paliwa, przestrzegaj dat serwisowania, nie używaj dodatków do paliwa bez konsultacji z producentem, monitoruj wskaźniki pojazdu, korzystaj z profesjonalnej regeneracji DPF. Pamiętaj, że zachowanie prawidłowej pielęgnacji filtra DPF nie tylko poprawia wydajność pojazdu, ale także przyczynia się do zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Czy istnieje możliwość wycięcia filtra DPF?
Usuwanie filtra DPF jest nielegalne i narusza przepisy dotyczące emisji spalin. W wielu jurysdykcjach, w tym w Polsce, jazda samochodem pozbawionym tego filtra jest karalna. Za taki czyn grozi kara finansowa, a także możliwość utraty dowodu rejestracyjnego. W Polsce kara może sięgać 5000 zł. Wcześniej, patrolom policyjnym brakowało specjalistycznego sprzętu do wykrywania tego rodzaju modyfikacji, co sprawiało, że kontrola była trudna. Jednak w ostatnich latach wprowadzono zmiany w procedurach kontroli pojazdów, a patrole otrzymały odpowiedni sprzęt diagnostyczny i szersze uprawnienia. To sprawiło, że przeprowadzanie kontroli emisji stało się bardziej skuteczne, a policja zaczęła częściej sprawdzać obecność filtra DPF. W związku z tym ryzyko kar finansowych i utraty dowodu rejestracyjnego związane z usuwaniem filtra DPF stało się znacznie wyższe.
Dlaczego posiadanie filtra cząstek stałych jest konieczne?
Filtr cząsteczek stałych (DPF) odgrywa kluczową rolę w poprawie jakości powietrza w naszych miastach, co przekłada się na korzyści zdrowotne dla mieszkańców. Jego istnienie przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych cząstek, co ma bezpośredni wpływ na poprawę jakości powietrza. W rezultacie DPF stanowi istotny środek w zakresie ochrony zdrowia mieszkańców i zmniejszania negatywnego wpływu emisji na środowisko.
Komentarze