Jazda pojazdem z zapchanym filtrem cząstek stałych (DPF) jest niezalecana i może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem i systemem wydechowym. Jeżeli DPF jest zapchany, może to ograniczyć przepływ spalin i wpływać negatywnie na wydajność silnika. Jeśli zauważysz problemy z DPF lub kontrolka awarii silnika pojawi się na desce rozdzielczej, zalecane jest niezwłoczne skonsultowanie się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Kontynuowanie jazdy z zapchanym DPF może prowadzić do poważnych uszkodzeń, takich jak zatarty silnik, uszkodzenia turbosprężarki, czy awarie systemów wydechowych.
Jeśli regeneracja filtra DPF nie jest możliwa, należy wymienić filtr na nowy. Wymiana filtra DPF jest kosztowna, dlatego warto zadbać o jego regularną regenerację, aby zapobiec jego zapchaniu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Od mocy do kłopotów: jak zapchany DPF wpływa na dynamikę jazdy?
Zapchany DPF może mieć znaczący wpływ na dynamikę jazdy. Najczęściej objawia się to następującymi problemami:
• Ograniczenie mocy silnika: DPF zapchany nagromadzonymi cząstkami stałymi może ograniczać przepływ spalin, co z kolei może skutkować zmniejszeniem mocy silnika. Ograniczenie tego przepływu powoduje, że silnik ma trudności z efektywnym spalaniem paliwa.
• Zwiększone zużycie paliwa: aby osiągnąć regenerację DPF, do silnika może być wstrzykiwane dodatkowe paliwo, co z kolei może prowadzić do zwiększonego zużycia oleju napędowego. W rezultacie pojazd może stawać się mniej ekonomiczny.
• Spadek momentu obrotowego: zapchany DPF może skutkować spadkiem momentu obrotowego silnika, co oznacza, że pojazd może tracić na elastyczności i zdolności do dynamicznego przyspieszania.
• Ograniczona prędkość maksymalna: W skrajnych przypadkach, zwłaszcza gdy DPF jest silnie zapchany, pojazd może przechodzić w tryb awaryjny, co ogranicza prędkość maksymalną i wydajność.
Ile kilometrów wytrzymuje filtr DPF?
W przypadku odpowiedniej eksploatacji, przy regularnej regeneracji filtra DPF, może on wytrzymać nawet do 250 tysięcy kilometrów. Jednak w przypadku częstych jazd na krótkich dystansach, korzystania z paliwa o niskiej jakości lub eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, żywotność filtra DPF może być znacznie krótsza.
Pamiętaj, że regularna regeneracja filtra DPF to najlepsza metoda na zapobieganie jego zapchaniu.
Ile razy można regenerować DPF?
Liczba regeneracji filtra cząstek stałych (DPF) nie jest zazwyczaj ściśle określona i może zależeć od wielu czynników, takich jak marka i model pojazdu, warunki eksploatacji, styl jazdy, jakość paliwa, a także stan techniczny samego filtra. Nowoczesne pojazdy zazwyczaj posiadają systemy automatycznej regeneracji, które monitorują stopień zanieczyszczenia filtra i uruchamiają proces regeneracji, gdy jest to konieczne.
W przypadku odpowiedniej eksploatacji, przy regularnym czyszczeniu filtra DPF, można go regenerować wiele razy.
Komentarze