Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Według obietnic producentów katalizator jest w stanie wytrzymać przebieg 200-300 tysięcy kilometrów. Warunkiem jest jednak odpowiednia eksploatacja pojazdu. Reaktory katalityczne są częścią układu wydechowego, w którym znajdują się także kolektory, rury i tłumiki. Taki katalizator ma za zadanie eliminować jak najwięcej toksycznych związków chemicznych, pochodzących ze spalin. Jest to tak samo ważny podzespół, jak filtr cząstek stałych, ale niestety często się je usuwa, ponieważ właściciele Diesli są przekonani, że stwarzają poważne problemy i generują ogromne koszty. W zasadzie możemy się po części zgodzić z tą teorią, jednakże jeśli stosujesz się do zaleceń producenta, to raczej są małe szanse na wystąpienie jakiejś usterki. Postaraj się nie wjeżdżać agresywnie na krawężniki, a także w zimne kałuże, bo to na pewno nie pomoże w prawidłowej jego pracy.
Katalizator samochodowy wytrzyma 300 tys. km? Bajka! Zobacz, kiedy się zepsuje — Żywotność katalizatora
Faktycznie reaktor katalityczny przy właściwym użytkowaniu samochodu będzie w stanie wytrzymać pond 200 tysięcy kilometrów, jednak w praktyce kłopoty pojawiają się już po 50 tudzież 100 tys. km. W takiej sytuacji kierowcę czekają spore wydatki. Katalizator bardzo łatwo można uszkodzić; wystarczy wjechać w zimną kałużę lub jazda na niedostatecznie rozgrzanym silniku na wzbogaconej mieszance paliwowej. Ponadto wpływ na żywotność reaktora katalitycznego ma także źle wyregulowana instalacja LPG (zbyt wzbogacona mieszanka powietrzno-gazowa przyspiesza jego zużycie).
Katalizator. Kiedy konieczna jest jego wymiana? - Uszkodzony katalizator — dźwięk
Jeśli okaże się po diagnostyce podzespołu, że jest on uszkodzony i nie kwalifikuje się do regeneracji, to należy go szybko wymienić. Koszty są duże, jednak możesz także zakupić tańszy zamiennik reaktora katalitycznego – katalizator uniwersalny za o wiele niższą cenę. Najczęstsze problemy ze sprawnością katalizatorów mają posiadacze samochodów z instalacją LPG. Ponadto wystąpienie mechanicznych uszkodzeń także jest bardzo częste, ponieważ często kierowcy nie zwracają uwagi, po jakich dołach jeżdżą, jak również nie zastanawiają się nad tym, czy wjechanie w kałuże może uszkodzić podzespół, znajdujący się w wydechu. Metaliczne dźwięki i głośniejsza praca katalizatora w wydechu prawdopodobnie będzie świadczyć o jego awarii, dlatego należy zgłosić się do serwisu.
Katalizatory samochodowe — kiedy psują się najczęściej? - Objawy uszkodzonego katalizatora — benzyna/Diesel
Katalizatory samochodowe psują się od nieprawidłowej eksploatacji pojazdu i wielu uszkodzeń mechanicznych, o których napisaliśmy w powyższych akapitach. Objawami uszkodzonego reaktora katalitycznego w silnikach benzynowych i w Dieslu są: pogorszenie mocy, większe zapotrzebowanie na paliwo, utrata dynamiki pojazdu, gorsze przyspieszanie, nierównomierna praca na biegu jałowym, jak i odczuwalne drgania, w ostateczności problem z uruchomieniem auta.
Komentarze