Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ile kosztuje filtr DPF?
Ceny są różne zależnie od modelu samochodu, do jakiego filtr DPF jest przeznaczony. Filtr cząstek stałych do popularnego i łatwo dostępnego europejskiego modelu samochodu osobowego jest znacznie tańszy, niż jego odpowiednik do japońskiej ciężarówki. Tak więc filtr cząstek stałych do popularnego modelu Volkswagena to koszt od 1300 do 1500 złotych do około 3000 – 3500 złotych. Odpowiednio do modelu samochodu dostawczego filtr cząstek stałych to koszt od 3 tysięcy do około 5000. Najdroższe są oczywiście filtry cząstek stałych do samochodów ciężarowych, ponieważ są największe i konieczne jest najwięcej materiałów wykonania takiego filtra. Cena filtra cząstek stałych do samochodu MAN czy Renault Trucks to ponad 10000 złotych
Co sprawia, że cena filtra DPF jest tak wysoka?
Główną przyczyną, która sprawia, że cena filtra DPF jest tak wysoka to materiały, z jakich filtr jest wykonany. W strukturę węglika krzemu, z którego zbudowany jest wkład filtra DPF, wbudowane są cząstki platyny i ceryny, które mają za zadanie dodatkowo wzmacniać działanie filtra cząstek stałych poprzez konwersję katalityczną. Warto wspomnieć również o fakcie, że przepuszczalność wkładu filtra nie może przekraczać pewnego stopnia, a światło prześwitu porów ceramiki nie może przekraczać 1 mikrometra (średnica cząstek stałych to nieco ponad 1 mikrometr). Tak rygorystyczne wymagania sprawiają, że technologia produkcji filtrów jest zaawansowana, co z kolei pociąga za sobą wysoką cenę. Dodatkowym czynnikiem jest fakt, że filtry DPF są dedykowane do modeli, co oznacza, że niestety nie są ze sobą zamienne, co również zwiększa i tak wysoką już cenę.
Nowy filtr DPF?
Czy w przypadku zapchania filtra cząstek stałych konieczny jest nowy filtr DPF? Oczywiście nie, ponieważ istnieje możliwość regeneracji filtra cząstek stałych za pomocą nowoczesnej technologii. Trzeba tu nadmienić, że nie jest to wypalanie czy mycie w myjkach ultradźwiękowych, ponieważ są to metody nieskuteczne. Najbardziej wymierne efekty przynosi metoda regeneracji wodnej, gdzie pod wpływem wysokiego ciśnienia wody i specjalnej chemii czyszczącej rozbija się nagromadzoną wewnątrz filtra sadzę i nagary oleju i wypłukuje je. Najważniejszym faktem jest jednak to, że w tej metodzie pozbywa się również popiołów, które są przyczyną zapychania się filtrów, a na które nie działa wypalanie serwisowe. Cena regeneracji filtra to około 500 złotych dla samochodów osobowych i około 1500 złotych dla samochodów ciężarowych, czyli mniej więcej 10% ceny nowego filtra DPF.
Komentarze