Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ciężko jednoznacznie podać odpowiedź, ile kosztuje naprawa filtra cząstek stałych, która tak naprawdę polega na wyczyszczeniu lub na wymianie wkładu podzespołu w celu przywrócenia utraconych parametrów; jednak cena ta może oscylować w granicach od kilkudziesięciu do ponad tysiąca złotych. Jeśli chodzi o czyszczenie DPF preparatem, to ta czynność jest najtańsza (około 40 zł za środek), natomiast fachowa regeneracja tego elementu w specjalistycznej maszynie kosztuje +/- 500 złotych. Najdrożej wyniosłaby Cię wymiana tylko wkładu filtra DPF, choć i tak jest to nieporównywalna cena do zakupu nowego podzespołu. Poruszanie się samochodem z niesprawnym filtrem cząstek stałych jest karalne, więc będziesz musiał go obowiązkowo czyścić (dodatkowo przepalać go od czasu do czasu w trasie). Ponadto, jeśli nie będziesz dbać o poprawną pracę tego DPF i ogólnie o jego kondycję, to odbije się to bardzo na działaniu jednostki napędowej.
Filtr cząstek stałych - wymiana, naprawa, usunięcie? - Czyszczenie DPF, czy warto?
Jeżeli zastanawiasz się, czy lepszym rozwiązaniem jest wymiana, naprawa, czy może usunięcie DPF z samochodu, to najlepszą odpowiedzią jest naprawa (regeneracja). Czyszczenie filtra cząstek stałych (zwłaszcza w autoryzowanym serwisie) może przynieść masę zalet, a przede wszystkim będziesz zadowolony z efektów, gdyż przełoży się to między innymi na komforcie Twojej jazdy. Usunięcie tego podzespołu jest zabronione i jeśli już tego dokonasz, to prędzej czy później poniesiesz tego konsekwencję i wygenerujesz sobie dodatkowo wysokie koszta związane z opłaceniem mandatu, kupnem tego podzespołu, montażem i adaptacją. Natomiast wymiana filtra DPF ma sens tylko w przypadku rozpoznania mechanicznych uszkodzeń. W zasadzie w takiej sytuacji zakup nowego DPF jest nieunikniony. Czy warto czyścić DPF? Otóż jak najbardziej warto, tylko należy dobrać odpowiednią metodę regeneracji i sprawdzony serwis.
Ile kosztuje wypalanie sadzy i czyszczenie filtra DPF? - Ponowny montaż DPF - cena
Wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych w serwisie kosztuje od 100 do maksymalnie 300 złotych, a możesz zapłacić jeszcze mniej, jeśli udasz się do zwykłego warsztatu samochodowego. Nieco droższe jest czyszczenie filtra DPF w ASO (mycie hydrodynamiczne), które jest najskuteczniejsze, ponieważ dzięki niemu z wnętrza tego podzespołu zostaną wypchane wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia (sadza z popiołem). W razie, gdybyś kiedyś usunął filtr cząstek stałych z pojazdu i dostałbyś nakaz ponownego montażu, to sumując cenę zakupu nowej części plus robocizny oraz adaptacji, mogłaby wynieść nawet kilka tysięcy złotych.
Regeneracja filtra DPF - ile to kosztuje i jak to się robi? - Czyszczenie DPF
Najprostszym rozwiązaniem na uratowanie filtra cząstek stałych, a także na zadbanie o jego kondycję jest czyszczenie, przeprowadzane w serwisie. Najpopularniejszą metodą regeneracji DPF w ASO jest mycie wodne pod ciśnieniem. Przed umieszczeniem podzespołu do myjki namacza się go w środku zmiękczającym, dopiero później trafia do maszyny, w której odbywa się cały proces udrażniający filtr DPF. Nie jest to kosztowna usługa, a dodatkowo ma wiele zalet.
Komentarze