Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Komputerowe wypalanie filtra cząstek stałych jest stosunkowo dość tanią usługą, bo w zwykłym warsztacie zapłacisz do około 100 złotych, natomiast już w autoryzowanym serwisie ten koszt może wynieść +/- 300 złotych. Tak więc, jak widać, cena jest dość atrakcyjna, a z tej metody regeneracji korzysta się, gdy przerwano wypalanie w trasie lub na postoju. Samooczyszczanie w trybie serwisowym powinno być przeprowadzone pod nadzorem, gdyż chwila nieuwagi i mogłoby dojść do pożaru (temperatura wewnątrz filtra wynosi ponad 600 stopni C). Ta metoda regeneracji nie jest też bezpieczna ze względu na to, że resztki niespalonego paliwa trafią do oleju silnikowego, co z czasem (po wielokrotnych powtórzeniach tego sposobu oczyszczania) może doprowadzić do jego rozcieńczenia. Należy więc pamiętać, aby wymieniać filtr oleju łącznie z nim.
Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady tej metody regeneracji
Jeżeli jeszcze w filtrze DPF nie zalega popiół, to dzięki temu sposobowi wypalania, zatkane kanaliki filtrujące zostaną odblokowane z sadzy. Koszt przeprowadzenia tej usługi jest zachęcający. Na dłuższą jednak metę, ten rodzaj oczyszczania podzespołu nie będzie wystarczający, bo nie możesz zapomnieć o powstającym popiele. Ponadto po ukończonym wypalaniu w trybie serwisowym konieczna jest wymiana oleju silnikowego z filtrem oleju. Jeśli przyszłoby Ci do głowy wykonywać samodzielnie tę regenerację, to istniałoby duże ryzyko, że nie udałoby Ci się tego dobrze i bezpiecznie dokończyć (tylko i wyłącznie specjalista powinien się tym zajmować, bo jest duże zagrożenie pożaru).
Ile kosztuje wypalanie sadzy i czyszczenie filtra DPF? - Program do wypalania DPF
Wypalanie sadzy w serwisie jest tańsze niż czyszczenie filtra cząstek stałych, jednak różnica jest niewielka, bo zaledwie +/- 200 złotych. Jeśli chodzi o pierwszą metodę czyszczenia DPF w trybie serwisowym, to aby proces ten przebiegł bez problemu, to potrzebny jest do tego odpowiedni sprzęt wraz z programem do wypalania. Bardziej zalecana jest regeneracja w ASO, a dokładniej chodzi o czyszczenie hydrodynamiczne, które całkowicie odblokowuje zatkany filtr DPF i wracają jego parametry.
Regeneracja filtra DPF - ile to kosztuje i jak to się robi, aby przyniosło efekty?
Wspomnieliśmy wyżej, że najlepszą metodą oczyszczania zapchanego filtra cząstek stałych jest mycie wodne pod ciśnieniem, ponieważ pozwala to usunąć wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, które przeszkadzają mu w prawidłowej pracy DPF. Proces czyszczenie jest bardzo bezpieczny dla powłoki katalitycznej i równie szybki, ponieważ już kolejnego dnia podzespół / samochód jest gotowy do odbioru. Dzięki tej metodzie filtr odzyskuje swoje parametry.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?
Wymuś wypalanie filtra DPF, gdy zauważysz objawy w samochodzie, czyli: wzmożone zadymienie, kontrolka DPF, nierówna praca silnika oraz chwilowy wzrost zużycia paliwa. Jeśli nie masz warunków do regeneracji pasywnej, wykonaj wypalanie postojowe, które w zasadzie nie różni się niczym od wypalania w trybie serwisowym (sterownik silnika podaje nową dawkę paliwa, która trafia do spalin, aby je dobrze rozgrzać, co dzięki temu ułatwi wypalanie sadzy).
Komentarze