Subpage photo

Ile razy można regenerować DPF? Nie popełniaj tego błędu!

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50


Ilość regeneracji, jaką można przeprowadzić na filtrze cząstek stałych (DPF), może zależeć od różnych czynników, takich jak rodzaj pojazdu, warunki eksploatacji, jakość paliwa, konstrukcja DPF, a także systemy zarządzania silnikiem. Ogólnie rzecz biorąc, producenci samochodów projektują DPF z określoną żywotnością, uwzględniając typowe warunki eksploatacji.
W praktyce można się spodziewać, że większość DPF może być regenerowana wielokrotnie przed utratą skuteczności. Jednakże liczba regeneracji może być ograniczona i zazwyczaj nie jest bezpośrednio określona w ilości "razów". Zamiast tego, producenci często podają limity cykli regeneracji lub określają maksymalną ilość zgromadzonych cząstek stałych, po osiągnięciu której konieczna jest wymiana DPF.
Po przekroczeniu określonej liczby regeneracji DPF może stracić swoją skuteczność i wymagać wymiany. Jeśli pominiemy ten moment, może dojść do spadku mocy silnika, zwiększonego zużycia paliwa lub emisji ciemnego dymu z wydechu.

Filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr cząstek stałych

DPF na dłużej: sekrety skutecznej regeneracji.

Długoletnia skuteczność filtra cząstek stałych (DPF) jest kluczowa dla utrzymania optymalnej wydajności silnika i minimalizowania emisji szkodliwych substancji. Oto kilka sekretów skutecznej regeneracji DPF, które mogą przyczynić się do przedłużenia żywotności tego kluczowego elementu układu wydechowego:

Regularna, dłuższa jazda na trasie pozwala na osiąganie wyższych temperatur spalin, co sprzyja naturalnej regeneracji DPF. Długie trasy umożliwiają filtrowi efektywnie spalać zgromadzone cząstki stałe.
• Krótkie trasy miejskie, gdzie samochód nie osiąga optymalnej temperatury pracy, mogą sprzyjać zatkanym filtrom. Unikanie krótkich przejazdów może ograniczyć ryzyko nadmiernego zanieczyszczenia DPF.
Konserwacja silnika i systemu wydechowego jest kluczowa. Regularne wymiany oleju, sprawdzenie parametrów silnika i zastosowanie wysokiej jakości paliwa mogą przyczynić się do skutecznej regeneracji DPF.

Co trzeba zrobić po wymianie DPF?

Po wymianie filtra cząstek stałych (DPF) należy wykonać następujące czynności:

1. Wykasowanie błędów z komputera pokładowego. Mechanik powinien wykonać tę czynność podczas wymiany filtra. Jeśli błędy nie zostaną skasowane, lampka kontrolna DPF może nadal się świecić.
2. Adaptacja nowego filtra, która polega na kalibracji komputera pokładowego do nowego filtra. Dzięki temu komputer będzie prawidłowo zarządzał pracą filtra. Adaptację można przeprowadzić w warsztacie lub samodzielnie, korzystając z odpowiedniego oprogramowania.
3. Wymiana oleju silnikowego: jeśli wcześniej występowały wycieki oleju do układu wydechowego lub DPF, zaleca się dokładne sprawdzenie i, jeśli to konieczne, wymianę oleju silnikowego. Wycieki oleju mogą być szkodliwe dla DPF i wpływać na jego skuteczność.

kamerka diagnostyczna DPF

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Zatkany DPF może powodować utratę mocy silnika. Jeśli samochód traci dynamikę i trudno przyspiesza, może to być sygnał, że DPF jest zapchany. Współczesne pojazdy wyposażone są w systemy monitorujące stan DPF. Ostrzeżenia na desce rozdzielczej, takie jak ikony lub komunikaty, również informują kierowcę o problemach związanych z filtrem cząstek stałych. Zatkanie DPF może tez prowadzić do zwiększonego ciśnienia w układzie wydechowym, co może objawiać się nadmiernym hałasem wydechu. Dźwięki te mogą przybierać formę stukotu, trzasków lub innych odgłosów niecharakterystycznych dla normalnej pracy samochodu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.