Ilość regeneracji, jaką można przeprowadzić na filtrze cząstek stałych (DPF), może zależeć od różnych czynników, takich jak rodzaj pojazdu, warunki eksploatacji, jakość paliwa, konstrukcja DPF, a także systemy zarządzania silnikiem. Ogólnie rzecz biorąc, producenci samochodów projektują DPF z określoną żywotnością, uwzględniając typowe warunki eksploatacji.
W praktyce można się spodziewać, że większość DPF może być regenerowana wielokrotnie przed utratą skuteczności. Jednakże liczba regeneracji może być ograniczona i zazwyczaj nie jest bezpośrednio określona w ilości "razów". Zamiast tego, producenci często podają limity cykli regeneracji lub określają maksymalną ilość zgromadzonych cząstek stałych, po osiągnięciu której konieczna jest wymiana DPF.
Po przekroczeniu określonej liczby regeneracji DPF może stracić swoją skuteczność i wymagać wymiany. Jeśli pominiemy ten moment, może dojść do spadku mocy silnika, zwiększonego zużycia paliwa lub emisji ciemnego dymu z wydechu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
DPF na dłużej: sekrety skutecznej regeneracji.
Długoletnia skuteczność filtra cząstek stałych (DPF) jest kluczowa dla utrzymania optymalnej wydajności silnika i minimalizowania emisji szkodliwych substancji. Oto kilka sekretów skutecznej regeneracji DPF, które mogą przyczynić się do przedłużenia żywotności tego kluczowego elementu układu wydechowego:
• Regularna, dłuższa jazda na trasie pozwala na osiąganie wyższych temperatur spalin, co sprzyja naturalnej regeneracji DPF. Długie trasy umożliwiają filtrowi efektywnie spalać zgromadzone cząstki stałe.
• Krótkie trasy miejskie, gdzie samochód nie osiąga optymalnej temperatury pracy, mogą sprzyjać zatkanym filtrom. Unikanie krótkich przejazdów może ograniczyć ryzyko nadmiernego zanieczyszczenia DPF.
• Konserwacja silnika i systemu wydechowego jest kluczowa. Regularne wymiany oleju, sprawdzenie parametrów silnika i zastosowanie wysokiej jakości paliwa mogą przyczynić się do skutecznej regeneracji DPF.
Co trzeba zrobić po wymianie DPF?
Po wymianie filtra cząstek stałych (DPF) należy wykonać następujące czynności:
1. Wykasowanie błędów z komputera pokładowego. Mechanik powinien wykonać tę czynność podczas wymiany filtra. Jeśli błędy nie zostaną skasowane, lampka kontrolna DPF może nadal się świecić.
2. Adaptacja nowego filtra, która polega na kalibracji komputera pokładowego do nowego filtra. Dzięki temu komputer będzie prawidłowo zarządzał pracą filtra. Adaptację można przeprowadzić w warsztacie lub samodzielnie, korzystając z odpowiedniego oprogramowania.
3. Wymiana oleju silnikowego: jeśli wcześniej występowały wycieki oleju do układu wydechowego lub DPF, zaleca się dokładne sprawdzenie i, jeśli to konieczne, wymianę oleju silnikowego. Wycieki oleju mogą być szkodliwe dla DPF i wpływać na jego skuteczność.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Zatkany DPF może powodować utratę mocy silnika. Jeśli samochód traci dynamikę i trudno przyspiesza, może to być sygnał, że DPF jest zapchany. Współczesne pojazdy wyposażone są w systemy monitorujące stan DPF. Ostrzeżenia na desce rozdzielczej, takie jak ikony lub komunikaty, również informują kierowcę o problemach związanych z filtrem cząstek stałych. Zatkanie DPF może tez prowadzić do zwiększonego ciśnienia w układzie wydechowym, co może objawiać się nadmiernym hałasem wydechu. Dźwięki te mogą przybierać formę stukotu, trzasków lub innych odgłosów niecharakterystycznych dla normalnej pracy samochodu.
Komentarze