Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Sam proces czyszczenia filtra cząstek stałych może trwać do godziny, natomiast z suszeniem, testem przepustowości i montażem wydłuża się do jednego dnia roboczego. Jeżeli podejmiesz się samodzielnego udrożnienia DPF, aplikując specjalistyczny preparat np. K2 DPF Cleaner, zajmuje to kilka minut. O wiele lepsze efekty przyniesie wykonana regeneracja filtra DPF w serwisie. Oprócz stosowania czyszczących środków do tego podzespołu koniecznie trzeba również wypalać zawartość z DPF. Regeneracja filtra cząstek stałych jest obowiązkowa, ponieważ poruszaniem się samochodem z niesprawnym filtrem DPF jest karalne.
Regeneracja DPF w warsztacie – metoda hydrodynamiczna — Czyszczenie DPF – cena
Czyszczenie filtra cząstek stałych w pojazdach osobowych kosztuje około 500 złotych. Serwisy mają w swojej ofercie przeróżne metody regeneracji DPF, jednak najbardziej zalecaną jest mycie wodne pod ciśnieniem w specjalnej maszynie. Ono sprawia, że z podzespołu wydostaje się zalegająca sadza wraz z popiołem, który na ogół bardzo ciężko usunąć. Ponadto czyszczenie hydrodynamiczne zaliczane jest do bezpiecznej metody, jednak należy uważać, aby nie wypłukać metali szlachetnych.
Czyszczenie (regeneracja) DPF-a. Jak, gdzie i za ile? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Innym rodzajem oczyszczania filtra cząstek stałych jest wypalanie. DPF możesz dopalić na postoju, w trasie oraz komputerowo w serwisie. Zalecalibyśmy wykonywać regenerację pasywną, gdyż jest ona w miarę bezpieczna dla jednostki napędowej, a sadza wydostaje się naturalnie z układu wydechowego, a nie w sposób wymuszony. Aby doszło do skutecznego udrożnienia filtra DPF, należy wyjechać na drogę szybkiego ruchu, zwiększyć prędkość oraz podnieść obroty i utrzymać je przez kilkanaście minut, aż zanieczyszczenia w całości nie zostaną usunięte. Pamiętaj, że ani regeneracja aktywna, ani pasywna nie zastąpi fachowego oczyszczania tego elementu układu wydechowego, więc przynajmniej raz w roku będziesz musiał umówić się na diagnostykę wraz z czyszczeniem do ASO. Zapłacisz nieduże pieniądze, a dodatkowo efekty będą trwalsze.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF - objawy
Może się zdarzyć, że podczas jazdy autem zauważysz na kokpicie kontrolkę DPF, wzrośnie spalanie, pojazd zacznie kopcić, a także będziesz miał problem z silnikiem; takie objawy sugerują rozpoczęcie przez filtr cząstek stałych procesu samooczyszczania, którego nie wolno przerwać. Najlepiej kontynuować jazdę i kontrolować przebieg wypalania podzespołu. Gdybyś nie miał warunków do przeprowadzenia regeneracji pasywnej, to w ostateczności wypal DPF na postoju.
Komentarze