Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Regeneracja w autoryzowanym serwisie nie powinna trwać dłużej niż jeden (w trudniejszych przypadkach dwa dni) roboczy. Tak więc, jeśli obawiasz się, że zostaniesz bez swojego pojazdu na dłuższy czas, to nie ma takiej potrzeby. W przypadku przeprowadzania samoregeneracji filtra cząstek stałych, która ma polegać na wypalaniu sadzy z wnętrza wkładu, to należy poświęcić od około 15 do 30 minut, pamiętając przy tym, że nie możesz wyłączyć pracy silnika, dopóki osady całkowicie nie zostaną usunięte. Jeżeli masz w planach czyszczenie swojego DPF, to możesz kupić specjalny preparat, który Ci w tym pomoże albo zgłosić się na takie fachowe oczyszczanie wraz z diagnozą i testem do ASO. Z pewnością wykonanie takiej regeneracji przyniesie masę korzyści, które objawią się w codziennej jeździe.
Czyszczenie (regeneracja) DPF-a. Jak, gdzie i za ile? - Wypalanie DPF - jakie obroty?
Pamiętaj, że wypalanie filtra cząstek stałych jest równie ważne, co regeneracja w serwisie, ponieważ musisz pozbyć się sadzy, która utrudnia pracę tego podzespołu, dlatego Twoim obowiązkiem jest przynajmniej raz w miesiącu podjąć się samooczyszczania filtra DPF i najlepiej podczas jazdy, ze zwiększoną prędkością oraz wyższymi obrotami (od 2500 do 3000 obr. na minutę). W ten sposób pozbędziesz się osadów i na nowo ten element będzie drożny. Nie możesz także zapomnieć o powstałym wskutek wypalania popiele, którego nie usuniesz żadnymi specyfikami. W tej sytuacji, jeśli zauważysz, że coś niedobrego się dzieje z tym podzespołem, a także stanowczo zmniejszyła się moc pracy jednostki napędowej, to zalecana jest wizyta u fachowców, którzy rozwiążą ten problem. Dokładna diagnostyka stanu filtra pozwoli zadecydować o konkretnym rodzaju oczyszczania i ewentualnych naprawach innych (potencjalnie) uszkodzonych elementów.
1. Ile kosztuje regeneracja DPF i katalizatora? - Koszt czyszczenia DPF
Zarówno regeneracja filtra cząstek stałych, jak i katalizatora nie jest absolutnie drogą usługą, ponieważ zazwyczaj w serwisach płaci się do około 500 złotych. Dokładne oczyszczanie podzespołów w maszynie sprawia, że zostają one w 100% odblokowane i przywracają się ich parametry. Na dowód tego otrzymujesz wydruk dokumentu, w którym jasno jest napisane, że ich przepustowość jest nienaganna.
2. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Wypalanie DPF - objawy
Masz prawo zadecydować o metodzie wypalania filtra cząstek stałych, zatem, gdy jesteś akurat w trakcie dłuższej podróży, możesz wykorzystać taką okazję i doprowadzić do skutecznego wypalenia sadzy. Potrzebna jest Ci do tego większa prędkość i obroty (w dozwolonym miejscu), aby w układzie wydechowym była odpowiednia temperatura spalin, która ułatwi proces oczyszczania DPF z uciążliwych osadów. Gdy tylko rozpoznasz niecodzienne objawy, które zaczęły przeszkadzać w Twojej rutynowej eksploatacji pojazdu, natychmiast podejmij się regeneracji.
3. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Jak wypalić DPF na postoju?
Możesz znaleźć się w sytuacji, w której nie będziesz mieć możliwości naturalnego wypalenia sadzy z filtra DPF, więc musisz wykonać tę procedurę na postoju, ale oczywiście przy włączonym silniku. Jak zatem wypalić DPF na postoju? Sterownik jednostki napędowej otrzyma sygnał o konieczności podania nowej dawki paliwa, która ma rozgrzać spaliny. Wymuś wypalanie, kiedy zauważysz kontrolkę DPF na desce rozdzielczej auta, silnik zacznie dziwnie pracować oraz zauważysz gęstą smugę dymu unoszącą się za Twoim samochodem.
Komentarze