Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Jeżeli właściciel swojego samochodu stosuje się do zasad prawidłowej eksploatacji, to filtr cząstek stałych może być wydajny nawet do 250 tysięcy przejechanych kilometrów. Z reguły jednak już po 150 tys. km przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy. Jeśli zależy Ci na długotrwałym utrzymaniu tego podzespołu w jak najlepszej kondycji, zalecamy jego regenerację. Dzięki niej DPF odzyskuje utracone parametry wraz z właściwościami. Nie można pozbywać się filtra DPF z samochodu, ponieważ jego zadaniem jest usuwać szkodliwe cząstki stałe znajdujące się w spalinach. Gdybyś go wyciął, a niestety do tej pory takie przypadki się zdarzają, uniemożliwiłbyś mu to. Tak więc, jeżeli Twój pojazd został wyposażony w filtr cząstek stałych, nie masz innego wyjścia, jak dostosować się do zaleceń od producenta.

Wytrzymałość DPF

Filtr cząstek stałych DPF - zmora większości współczesnych Diesli - Wypalanie DPF co 150km

Filtr cząstek stałych nie jest zbyt lubianym podzespołem w samochodzie, a to dlatego, że może być on problematyczny dla kierowców w eksploatacji i generuje dodatkowe koszty. Posiadając DPF w aucie, jesteś zmuszony do dłuższych przejażdżek za miastem, aby pomóc mu się wypalić. W przeciwnym razie filtr DPF zapcha się na tyle, że niezbędna będzie specjalistyczna regeneracji, a niekiedy wymiana tego elementu na nowy. Pamiętaj również, że niezdrowym objawem jest wypalanie DPF co 150 kilometrów i należałoby to niezwłocznie sprawdzić. Ponadto, aby filtr DPF nie sprawiał aż tylu kłopotów, wystarczy, że poddasz go czyszczeniu.

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Wypalanie DPF - zapach

To, że filtr cząstek stałych się wypala, jest normalne oraz to, że podczas trwania tego procesu odczuwasz nieprzyjemny zapach wydobywający się z układu wydechowego. Jeśli DPF okaże się uszkodzony, to należy go wymienić, ponieważ nie będzie się nadawać do regeneracji. Filtr DPF w każdej chwili może się zużyć, ponieważ pracuje on w trudnych warunkach. Podzespół ten gromadzi w sobie mnóstwo zanieczyszczeń, które trzeba usuwać, bo inaczej utraci całkowicie swoje parametry. Twoim zadaniem jest go wypalać, jak i czyścić go w serwisie.

 Filtr DPF

Żywotność a regeneracja filtra cząstek stałych - Zapchany DPF a spalanie

Jeżeli Twój DPF stracił swoją wydajność, to być może wynika to z jego przytkania. Praca tego podzespołu polega na wyłapywaniu i dopalaniu rakotwórczych związków chemicznych pochodzących ze spalin, tak więc normalne jest, że on po pewnym czasie zacznie tracić swoje właściwości. Z pewnością poradzi sobie z tym fachowe czyszczenie filtra cząstek stałych. Pamiętaj też, że jeśli zlekceważysz potrzebę zregenerowania filtra DPF, wpłynie to znacznie na kondycję tego elementu, jak również na silnik. Ponadto zauważysz zwiększone zużycie paliwa.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Żywotność filtra DPF, czyli filtra cząstek stałych montowanego w samochodach z silnikami Diesla, zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe, jakość paliwa oraz regularność przeglądów i konserwacji. W przypadku samochodów osobowych filtr DPF może wytrzymać od kilku do kilkunastu lat, natomiast w przypadku samochodów ciężarowych, które są bardziej narażone na duże obciążenia i intensywną eksploatację, żywotność filtra może być krótsza i wynosić od kilku do kilkunastu miesięcy. Pamiętaj, że regularne przeglądy i konserwacja samochodu, a także odpowiedni styl jazdy i stosowanie wysokiej jakości paliwa, mogą wydłużyć żywotność filtra DPF. W razie wątpliwości co do stanu filtra lub potrzeby jego wymiany, zaleca się skonsultowanie się z mechanikiem lub specjalistą.

Popularne wpisy