Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych FAP może wytrzymać przy odpowiedniej eksploatacji do 180 tysięcy kilometrów, jednak w dużej mierze jest to zależne od modelu pojazdu, ponieważ w niektórych podzespół ten wytrzyma od 120 do 150 tysięcy kilometrów. Aby przedłużyć żywotność filtra FAP oraz DPF trzeba stosować się do zaleceń od producenta i regenerować go w celu udrożnienia i przywrócenia parametrów. Praca filtra cząstek stałych polega na wyłapywaniu i dopalaniu szkodliwych dla środowiska cząstek PM i to, że w jego wnętrzu gromadzą się osady, jest w zasadzie normalne, ponieważ obowiązkiem użytkownika auta jest przeprowadzenie procesu samooczyszczania, czyli wypalenia tych zabrudzeń. Jeżeli kierowca będzie zapominać o samoregeneracji, to przez niewłaściwe użytkowanie pojazdu, filtr zacznie się zapychać, aż w końcu dojdzie do jego uszkodzenia i innych istotnych podzespołów.
Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - DPF regeneracja czy wymiana?
Posiadanie w samochodzie zapchanego filtra cząstek stałych i co gorsza, jeżdżenie nim jest dość ryzykowne, ponieważ obciążenie osadami silnika może sprawić, że wejdzie on w tryb pracy awaryjnej, a nawet przestanie całkowicie pracować. Oprócz tego podczas podróży poczujesz, jak bardzo spadła moc osiągów, zauważysz kontrolki na desce rozdzielczej, gęsta smuga ciemnego dymu unosząca się za samochodem, nierównomierna praca silnika. Po ukazaniu się jakichkolwiek objawów, które mogą wskazywać na niesprawność filtra DPF czy FAP, należałoby zgłosić się do serwisu, aby zdiagnozować podzespół i wyeliminować potencjalne usterki innych elementów, które wpłynęły na dysfunkcję FAP / DPF. Radą na utrzymanie filtra cząstek stałych w dobrej kondycji na dłuższy czas jest prawidłowa eksploatacja pojazdu, wymienianie oleju silnikowego, filtra powietrza, oleju, szybka reakcja na jakiekolwiek awarie, uzupełnianie dobrej jakości paliwa, stosowanie dodatków do ON, które mają w składzie mało pierwiastków odpowiedzialnych za powstawanie popiołów. Lepiej zregenerować filtr DPF / FAP niż doprowadzić do jego wymiany, ponieważ będzie Cię to sporo kosztować.
1. Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Brak płynu FAP - objawy
Pamiętaj o wypalaniu, aby pozbyć się sadzy z wnętrza filtra DPF i FAP. Samoregenerację powinno wykonywać się przynajmniej raz na miesiąc i dodatkowo co jakiś czas porządnie oczyszczać podzespół zarówno preparatami, jak i w serwisie. Prawidłowe użytkowanie pojazdów, które posiadają silnik wysokoprężny, pomoże w nienagannym działaniu przez długi czas. Ile więc wytrzymuje filtr DPF? Odpowiedź jest w pierwszym zdaniu. Jeśli masz w aucie filtr FAP, który wymaga uzupełniania dodatku zwanego płynem katalitycznym, nie możesz o nim zapomnieć, ponieważ wpłynie to na działanie jednostki napędowej.
2. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Filtr cząstek stałych - instrukcja obsługi
3. Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Czy warto czyścić filtr DPF?
Czyszczenie filtra cząstek stałych jest obowiązkowe, bo tylko wtedy podzespół może pracować bez zarzutów. Przy okazji zwróć uwagę na codzienną jazdę swoim samochodem i pamiętaj o przestrzeganiu zaleceń od producenta.
Komentarze