Ile wytrzymuje filtr DPF po regeneracji?

Zregenerowany filtr cząstek stałych będzie miał takie same parametry, jak fabrycznie nowy, tak więc zakłada się, że może wytrzymać nawet do 250 tysięcy kilometrów, ale oczywiście pod pewnymi warunkami. Prawidłowa eksploatacja jest kluczowa w wydłużeniu efektów wykonanej usługi w serwisie. Samodzielne oczyszczanie podzespołu może pomóc na chwilę i polega ono na usunięciu tylko sadzy, a przecież trzeba pomyśleć również o skutecznym sposobie pozbycia się trudniejszego do usunięcia popiołu, bo nie da sobie z nim rady żaden preparat. Polecamy więc czyszczenie hydrodynamiczne filtra DPF. Moc strumienia wody pod ciśnieniem pozwoli udrożnić zatkane kanaliki filtrujące z wszelakich zanieczyszczeń.
Filtr cząstek stałych DPF - zmora większości współczesnych diesli - Wypalanie DPF w piecu
Jest wiele metod regeneracji filtra cząstek stałych i warto wybrać mądrze, ponieważ nie każdy sposób oczyszczania DPF będzie skuteczny i bezpieczny dla powłoki katalitycznej podzespołu, dlatego, jeśli chciałbyś wypalić swojego DPF-a w piecu, to powinieneś przede wszystkim znaleźć serwis, w którym pracują specjaliści. Zbyt wysoka temperatura w piecu mogłaby bardzo poważnie zaszkodzić podzespołowi, np. przetapiając go. Jeżeli filtr zostanie mechanicznie uszkodzony, to nie będzie mógł być poddany regeneracji. Większość kierowców za wszelką cenę próbuje całkowicie pozbyć się tego podzespołu, ponieważ stanowi on dla nich problem eksploatacyjny i ponoszą spore koszta przez występowanie awarii. Często nie zdają sobie sprawy, że to nie sam DPF jest kłopotem, a lekceważenie wskazówek dołączonych przez producenta do każdego samochodu posiadającego filtr cząstek stałych.
1. Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - DPF: regeneracja czy wymiana?
Jeżeli prawidłowo będziesz regenerować filtr cząstek stałych, a później podtrzymywał efekty wykonanej usługi, to uwierz, że nie będzie konieczne wymienianie podzespołu co chwilę. Poza tym każdy kierowca swojego auta z dieslem powinien być świadomy kosztów, które będą związane z wymianą (nowy DPF może kosztować nawet kilka tysięcy zł). Cena regeneracji jest nieporównywalna do wymiany, ponieważ za czyszczenie filtra DPF zapłacisz zaledwie kilkaset złotych. Radzilibyśmy więc bardziej przyłożyć się do eksploatacji oraz regeneracji filtra DPF.
2. Czyszczenie (regeneracja) DPF-a. Jak, gdzie i za ile? - Czy warto czyścić filtr DPF?
Każdy serwis dysponuje własnym cennikiem, więc ciężko sugerować się jedną podaną ceną. Na pewno usługa sama w sobie nie jest droga, a jej efekty są warte tego, aby przeznaczyć na nią pieniądze. Oczywiście dobrze by było znaleźć zaufany serwis, w którym będziesz miał pewność, że jakość przeprowadzonej regeneracji będzie faktycznie na najwyższym poziomie. Jest to naprawdę istotne zwłaszcza, że auta bez sprawnego filtra cząstek stałych nie mają prawa poruszać się po ulicach, gdyż nie spełniają norm emisji spalin. Jeśli chcesz samodzielnie oczyścić DPF z sadzy, to zakup odpowiedni do tego preparat, a jeśli w serwisie, to najlepszą metodą jest mycie wodne pod ciśnieniem podzespołu.

3. Ile wytrzyma DPF?
To, ile wytrzyma filtr cząstek stałych, zależy wyłącznie od Ciebie, więc jeśli nie będziesz wypalał sadzy z filtra, regenerował go, stosował dodatków, które prowadzą do powstawania popiołu, a także nie zwracał uwagi na styl swojej jazdy i tankowane paliwo, to nie spodziewaj się, że Twój podzespół wytrzyma długi czas.
Dodaj komentarz
