Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wielu kierowców zastanawia się jaka jest żywotność katalizatora, wobec tego producenci samochodów zapewniają nas, że katalizator wytrzyma przebieg od 200 do nawet 300 tysięcy kilometrów, jeśli będziesz przestrzegać zalecenia, które przypisane są konkretnemu modelowi auta. Niestety, ale często ta żywotność podzespołu się skraca przez występujące awarie. Katalizator jest dość specyficznym podzespołem, który wymaga naprawdę odpowiedniego traktowania, ponieważ mogłaby mu zaszkodzić gwałtowna zmiana temperatur lub przegrzanie. Zapchany reaktor katalityczny należy poddawać czyszczeniu i nie powinno się go raczej przepalać, gdyż efekt może być odwrotny od zamierzonego. Inna kwestia jest też taka, że posiadanie katalizatora w aucie jest obowiązkowe i wszelkie próby ingerencji w układ wydechowy (wycięcie), mogą się bardzo źle skończyć. Pierwsze katalizatory pojawiały się w samochodach w latach 90-tych w silniku benzynowym, dopiero później w dieslu.
Katalizatory samochodowe. Kiedy psują się najczęściej? - Objawy uszkodzonego katalizatora w benzynie
Wspominaliśmy, że katalizator nie lubi gwałtownych zmian temperatur, ponieważ on sam pracuje na poziomie 500 stopni Celsjusza, więc nagłe wychłodzenie mogłoby doprowadzić do jego obkurczenia i pokruszenia. Zwłaszcza należy zachować szczególną ostrożność, jeśli masz katalizator z wkładem ceramicznym, a nie metalowym, ponieważ jest on mniej trwały. Dodatkowo nie wpływa dobrze na katalizator jazda na nierozgrzanym dostatecznie silniku, czego wynikiem jest trafienie niespalonego paliwa do katalizatora /-ów. Charakterystycznymi objawami uszkodzonego reaktora katalitycznego mogą być: utrata dynamiki pojazdu i spadek mocy silnika, trudności z przyspieszaniem, nierówna praca na biegu jałowym oraz odczuwalne drgania z silnika.
1. Katalizator samochodowy wytrzyma 300 tys. km? Bajka! Zobacz, kiedy się zepsuje – Sonda za katalizatorem
Nie będziemy ukrywać, że katalizatory są podatne na uszkodzenia, ale można opóźnić powstanie pierwszych awarii poprzez odpowiednią eksploatację pojazdu. Nie sprzyja im zmiana temperatur z racji ich pracy w układzie wydechowym (np. kontakt gorącego katalizatora z zimną kałużą). Należy też dobrać odpowiednią metodę regeneracji, aby nie pogorszyć stanu reaktora katalitycznego. Sonda lambda jest umieszczana za katalizatorem (diagnostyczna), ale możesz też spotkać się z umieszczeniem dwóch i ich działanie polega na monitorowaniu ilości tlenu w spalinach. Gdy mieszanka paliwowo-powietrzna się zgadza, to praca katalizatora jest właściwa.
2. Katalizator. Kiedy konieczna jest jego wymiana? - Uszkodzony katalizator i dźwięk
Uszkodzony reaktor katalityczny wydaje specyficzny dźwięk, którego nie da się nie usłyszeć, więc wypadałoby w takiej sytuacji udać się do serwisu, aby sprawdzić ten problem. Prawdopodobnie może być to oznaka mechanicznie uszkodzonego katalizatora, którego pokruszone części uderzają o obudowę. Niestety, ale uszkodzony mechanicznie katalizator nadaje się wyłącznie do wymiany.
3. Zapchany katalizator - jak to rozpoznać i potwierdzić? - Regeneracja katalizatora
Regeneracja katalizatora będzie prostym i skutecznym rozwiązaniem na odetkanie zatkanych kanalików i przywrócenie jego właściwości. Najbardziej rozpoznasz zanieczyszczony podzespół poprzez znaczny spadek mocy pojazdu i wzrost spalania paliwa. Silniki benzynowe turbodoładowaniem są bardziej narażone na pogorszenie kondycji silnika w porównaniu do wolnossących.
Komentarze