Ile wytrzymuje katalizator?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
Kataliator

Wielu kierowców zastanawia się jaka jest żywotność katalizatora, wobec tego producenci samochodów zapewniają nas, że katalizator wytrzyma przebieg od 200 do nawet 300 tysięcy kilometrów, jeśli będziesz przestrzegać zalecenia, które przypisane są konkretnemu modelowi auta. Niestety, ale często ta żywotność podzespołu się skraca przez występujące awarie. Katalizator jest dość specyficznym podzespołem, który wymaga naprawdę odpowiedniego traktowania, ponieważ mogłaby mu zaszkodzić gwałtowna zmiana temperatur lub przegrzanie. Zapchany reaktor katalityczny należy poddawać czyszczeniu i nie powinno się go raczej przepalać, gdyż efekt może być odwrotny od zamierzonego. Inna kwestia jest też taka, że posiadanie katalizatora w aucie jest obowiązkowe i wszelkie próby ingerencji w układ wydechowy (wycięcie), mogą się bardzo źle skończyć. Pierwsze katalizatory pojawiały się w samochodach w latach 90-tych w silniku benzynowym, dopiero później w dieslu.

Katalizatory samochodowe. Kiedy psują się najczęściej? - Objawy uszkodzonego katalizatora w benzynie

Wspominaliśmy, że katalizator nie lubi gwałtownych zmian temperatur, ponieważ on sam pracuje na poziomie 500 stopni Celsjusza, więc nagłe wychłodzenie mogłoby doprowadzić do jego obkurczenia i pokruszenia. Zwłaszcza należy zachować szczególną ostrożność, jeśli masz katalizator z wkładem ceramicznym, a nie metalowym, ponieważ jest on mniej trwały. Dodatkowo nie wpływa dobrze na katalizator jazda na nierozgrzanym dostatecznie silniku, czego wynikiem jest trafienie niespalonego paliwa do katalizatora /-ów. Charakterystycznymi objawami uszkodzonego reaktora katalitycznego mogą być: utrata dynamiki pojazdu i spadek mocy silnika, trudności z przyspieszaniem, nierówna praca na biegu jałowym oraz odczuwalne drgania z silnika.

1. Katalizator samochodowy wytrzyma 300 tys. km? Bajka! Zobacz, kiedy się zepsuje – Sonda za katalizatorem

Nie będziemy ukrywać, że katalizatory są podatne na uszkodzenia, ale można opóźnić powstanie pierwszych awarii poprzez odpowiednią eksploatację pojazdu. Nie sprzyja im zmiana temperatur z racji ich pracy w układzie wydechowym (np. kontakt gorącego katalizatora z zimną kałużą). Należy też dobrać odpowiednią metodę regeneracji, aby nie pogorszyć stanu reaktora katalitycznego. Sonda lambda jest umieszczana za katalizatorem (diagnostyczna), ale możesz też spotkać się z umieszczeniem dwóch i ich działanie polega na monitorowaniu ilości tlenu w spalinach. Gdy mieszanka paliwowo-powietrzna się zgadza, to praca katalizatora jest właściwa.

2. Katalizator. Kiedy konieczna jest jego wymiana? - Uszkodzony katalizator i dźwięk

Uszkodzony reaktor katalityczny wydaje specyficzny dźwięk, którego nie da się nie usłyszeć, więc wypadałoby w takiej sytuacji udać się do serwisu, aby sprawdzić ten problem. Prawdopodobnie może być to oznaka mechanicznie uszkodzonego katalizatora, którego pokruszone części uderzają o obudowę. Niestety, ale uszkodzony mechanicznie katalizator nadaje się wyłącznie do wymiany.

Samochód Audi

3. Zapchany katalizator - jak to rozpoznać i potwierdzić? - Regeneracja katalizatora

Regeneracja katalizatora będzie prostym i skutecznym rozwiązaniem na odetkanie zatkanych kanalików i przywrócenie jego właściwości. Najbardziej rozpoznasz zanieczyszczony podzespół poprzez znaczny spadek mocy pojazdu i wzrost spalania paliwa. Silniki benzynowe turbodoładowaniem są bardziej narażone na pogorszenie kondycji silnika w porównaniu do wolnossących.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Łukasz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator, w tym filtr cząstek stałych (DPF), jest ważnym elementem układu wydechowego, który odpowiada za redukcję emisji szkodliwych substancji z pojazdów. Żywotność katalizatora jest różna i zależy od kilku czynników, takich jak: Sposób użytkowania pojazdu: Jeśli pojazd jest użytkowany głównie w mieście i przejeżdża krótkie dystanse, DPF będzie się zanieczyszczać szybciej niż w przypadku pojazdu użytkowanego głównie na autostradzie. Jakość paliwa: Niskiej jakości paliwo zawierające dużą ilość siarki może przyspieszać zanieczyszczanie się katalizatora. Dbałość o pojazd: Regularne przeprowadzanie serwisów oraz dbanie o odpowiedni poziom płynów eksploatacyjnych, takich jak płyn Eolys, pomaga zachować wydajność katalizatora. Producent : Żywotność katalizatora zależy też od marki, modelu i roku produkcji samochodu oraz jego konstrukcji i projektu układu wydechowego. Przy normalnej eksploatacji i odpowiedniej dbałości o pojazd żywotność katalizatora może sięgać od 100 000 do 200 000 km lub nawet więcej.
Marcinek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój katalizator wytrzymał grubo ponad 260 tys. km i padł. Ale to moim zdaniem i tak jest bardzo bardzo dużo.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój katalizator wytrzymał już 190 tyś km. Nic nie robiłem z nim jeszcze. Mam nadzieję, że uda się mu zrobić jeszcze sporą ilość kilometrów.
Aleksander_98
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przy odpowiedniej eksploatacji katalizator wytrzyma nawet 200 tysięcy kilometrów, tylko w naszym interesie jest o niego dbać!
Kokon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się nie dba o diesla, to i katalizator nie wytrzyma tyle, ile trzeba. Ja mam na razie przebieg 250 tys.km. i wszystko pracuje jak trzeba.

Popularne wpisy

18 października 2021

Uzupełnienie dodatku FAP

Napełnienie zbiorniczka specjalnym płynem katalitycznym Eolys, który pomaga w przyspieszeniu samozapłonu sadzy jest obowiązkowe, ponieważ ...