Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Żywotność filtra cząstek stałych DPF może wynieść (przy odpowiednim użytkowaniu auta) około 250 tysięcy kilometrów, ale nie oznacza to, że wcześniej nie pojawią się pierwsze symptomy niezbyt poprawnej pracy podzespołu. Aby przedłużyć działanie DPF, podejmowane są działania w kierunku regeneracji niezależnie od tego, czy jest wykonywana w ASO, czy przez Ciebie. Zanim umówisz się na specjalistyczne czyszczenie filtra DPF, powinieneś przeprowadzać samoregenerację tego elementu w celu usunięcia nagromadzonej sadzy. Dodatkowo masz możliwość wyboru i zakupu dobrego preparatu, który zaaplikujesz samodzielnie zgodnie z instrukcją obsługi. W zaledwie kilka minut masz odświeżony filtr, który będzie Ci dobrze służyć przez najbliższy czas. Bardziej opłaci Ci się wydać kilkaset złotych na regenerację filtra cząstek stałych niż kilka tysięcy złotych na wymianę.
Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Czyszczenie DPF - cena
DPF będziesz musiał wymienić na pewno wtedy, gdy okaże się, że podzespół jest uszkodzony mechanicznie albo stracił całkowicie swoje parametry, które w żaden sposób nie mogą zostać ponownie przywrócone. Im bardziej będziesz przykładać się do prawidłowej eksploatacji, tym dłużej ten podzespół Ci posłuży i nie będziesz musiał go zbyt wcześnie wymieniać. Pamiętaj o wypalaniu sadzy, aby na bieżąco odblokowywać zatkane kanaliki filtrujące. Zgłaszając się na regenerację w serwisie, otrzymujesz gwarancję, że jakość usługi została wykonana na najwyższym poziomie, tym bardziej że nie jest ona droga (około 500 zł wydane może raz w roku).
1. Filtr cząstek stałych DPF - zmora większości współczesnych diesli - po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Objawy wynikające z zanieczyszczonego filtra cząstek stałych bardzo łatwo rozpoznasz, ponieważ odczujesz spadek mocy i osiągów jednostki napędowej, komfort jazdy znacznie się pogorszy. Przy okazji pojazd będzie mocno kopcić, obroty będą falować. Użytkownicy aut z dieslem nie są zadowoleni z faktu, że w ich samochodach znajduje się ten podzespół, ponieważ wiąże się to właśnie z odpowiednią eksploatacją i dostosowywaniem się do odgórnie narzuconych zaleceń od producenta. Ponadto jakakolwiek usterka generuje dodatkowe koszty. Uchronisz się przed tym, jeśli tylko będziesz pamiętać o podstawowych zasadach użytkowania samochodu łącznie z czyszczeniem z nagromadzonych osadów.
2. Ile wytrzyma DPF? - DPF - regeneracja czy wymiana?
To, ile wytrzyma filtr cząstek stałych, głównie zależy od użytkownika konkretnego samochodu, ponieważ, jeśli będzie na bieżąco regenerować ten podzespół, dbać o niego i szybko rozwiązywał problemy z awariami innych elementów, które mogłyby wpłynąć na destrukcje DPF, to z pewnością będzie funkcjonować długo. Lepiej by było nie doprowadzać do takiej sytuacji, żebyś musiał wymieniać podzespół, bo będzie się to wiązać z dużymi kosztami, a regeneracja w serwisie czy na własną rękę jest kilkakrotnie niższa.
3. Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Czyszczenie DPF - na ile pomaga?
Sam musisz podjąć się procedury wypalania w terenie, aby przekonać się, jak dużo spali się paliwa, ponieważ jest to zależne od wielu czynników, jak np.: długość trasy, model pojazdu, rodzaj silnika, pojemność, prędkość i obroty. Czyszczenie DPF w serwisie pozwala przywrócić jego 100% parametry i efekty będą utrzymywały się, dopóki Ty będziesz się stosować do wspomnianych już wcześniej zaleceń.
Komentarze