Inicjalizacja filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Czy wiedziałeś o potrzebie inicjalizacji filtra DPF?

Jak już pewnie Państwo wiecie z innych naszych opracowań, po każdym zabiegu takim, jak czyszczenie, czy też wymiana DPF niezbędna jest inicjalizacja filtra cząstek stałych. Ta inicjalizacja to nic innego jak ponowne zaprogramowanie naszego filtra w celu poinformowania sterownika naszego silnika o zmianie wartości. Pamiętajmy, iż jest to działanie tak samo ważne, jak samo czyszczenie filtra cząstek stałych. Bez usunięcia starych wartości i wprowadzenia nowych nasz komputer nadal będzie bazował na poprzednich pomiarach, gdy to nasz podzespół był niesprawny. Nie ma się co dziwić, iż wówczas podejmie szereg błędnych decyzji, a nasz filtr nie będzie miał możliwości regenerować się w należyty sposób. Jak więc możemy zauważyć, fachowa inicjalizacja filtra cząstek stałych VCDS, czy też poprzez użycie każdego innego programu będzie stanowiła klucz do sukcesu nienagannej pracy naszego DPF. Bez zaadaptowania naszego filtra bez dwóch zdań pojawiłby się problem z częstym uruchamianiem procedury wypalania DPF, czy też mielibyśmy problem z wyskakującym co chwilę błędem na naszej desce rozdzielczej. Bierzmy pod uwagę również to, iż mogłoby się zdarzyć, że przez taką dezorientację sterownika naszego silnika, który pracowałby nadal, bazując na starych wartościach, nasz Diesel zostałby wprowadzony w tryb pracy awaryjnej. Pamiętajmy, iż komunikat filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi nie jest nam potrzebna, aby domyśleć się, iż wskazuje ona na problem z pracą naszego DPF. Błędnym jest myślenie, iż jeżeli świeci się tylko kontrolka DPF, to można z nią jeździć w nieskończoność. Miejmy na uwadze, iż sygnalizuje ona, że nasz podzespół ma poważny problem, z którym sobie nie radzi. Gwarantujemy, iż w niedługim czasie dojdzie do tego spadek mocy naszej jednostki napędowej, zwiększy się zapotrzebowanie na paliwo, czy też zaczniemy mieć problem z pracą turbosprężarki. Nie warto więc narażać siebie na jeszcze większe koszty, a samochodu na poważne usterki z tak błahego powodu, jak pominięcie zaprogramowania filtra cząstek stałych na nowo.

Inicjalizacja filtra cząstek stałych

Regeneracja DPF i forum internetowe

Również i na stronach internetowych możemy odnaleźć wiele opinii na temat skutecznej regeneracji DPF i jego adaptacji. Bardzo często zdarza się, iż w celu zaoszczędzenia pieniędzy kierowcy decydują się na zakup testera diagnostycznego i próbę programowania sterownika na własną rękę. Wówczas to okazuje się, iż zabieg przeprowadzają w sposób nieumiejętny, a filtr cząstek stałych nadal działa nieprawidłowo, a wtedy szukają w internecie odpowiedzi na pytanie, jak zaprogramować DPF, aby błąd znikł. Naszym zdaniem nie warto tracić pieniędzy na zakup sprzętu, o którego obsłudze tak naprawdę nie mamy pojęcia i eksperymentować według wskazówek zaczerpniętych z Internetu. Wbrew pozorom inicjalizacja filtra cząstek stałych nie należy do łatwych zadań. Zalecamy, aby zawsze tego typu zabiegi zlecać fachowcom, którzy specjalizują się nie tylko w regeneracji DPF, ale i również w ponownej adaptacji filtrów cząstek stałych. Pamiętajmy, iż to od prawidłowego zaprogramowania uzależniona jest efektywność pracy naszego podzespołu.

Regeneracja DPF i forum internetowe
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Inicjalizacja filtra cząstek stałych (DPF) jest procesem, który polega na wprowadzeniu nowych ustawień po wymianie lub regeneracji DPF w sterowniku jednostki napędowej. Czynność ta jest z reguły wykonywana przez specjalistę, gdyż potrzebny jest do tego odpowiednie oprogramowanie i urządzenie diagnostyczne. Jeśli nie zostanie wykonana adaptacja filtra cząstek stałych, to sterownik silnika będzie otrzymywać błędne informacje, co zaszkodzi między innymi silnikowi.
Miłosz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Myślałem, że programuje się tylko nowe filtry. Wychodzi na to, że po czyszczeniu czy naprawie także jest taka konieczność. Ciekawy artykuł!
GiboN
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałem pojęcia o potrzebie inicjalizacji filtra cząstek stałych. Dobrze, że uświadamiacie, bo jak się okazuje jest to dosyć istotne!
Kania_85
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z tego co pamiętam jak miałem czyszczony filtr cząstek stałych, to pan z serwisu informował mnie o inicjalizacji tego podzespołu. Czyli jest to bardzo ważna czynność.
Grzesiek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wymienić czy zregenerować DPF i nie zaadaptować go w sterowniku silnika? Bez sensu, przecież równie dobrze można było w ogóle nie wykonać usługi montażu nowego DPF czy regeneracji, bo i tak sterownik będzie pobierał stare dane.
Rysiek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie filtra cząstek stałych fajna opcja, ale warto też właśnie pamiętać o ponownej adaptacji filtra po jego montażu, bo bez tego filtr tak naprawdę może zatkać się na nowo i cała usługa wtedy nie ma większego sensu.

Popularne wpisy