Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czy wiedziałeś o potrzebie inicjalizacji filtra DPF?
Jak już pewnie Państwo wiecie z innych naszych opracowań, po każdym zabiegu takim, jak czyszczenie, czy też wymiana DPF niezbędna jest inicjalizacja filtra cząstek stałych. Ta inicjalizacja to nic innego jak ponowne zaprogramowanie naszego filtra w celu poinformowania sterownika naszego silnika o zmianie wartości. Pamiętajmy, iż jest to działanie tak samo ważne, jak samo czyszczenie filtra cząstek stałych. Bez usunięcia starych wartości i wprowadzenia nowych nasz komputer nadal będzie bazował na poprzednich pomiarach, gdy to nasz podzespół był niesprawny. Nie ma się co dziwić, iż wówczas podejmie szereg błędnych decyzji, a nasz filtr nie będzie miał możliwości regenerować się w należyty sposób. Jak więc możemy zauważyć, fachowa inicjalizacja filtra cząstek stałych VCDS, czy też poprzez użycie każdego innego programu będzie stanowiła klucz do sukcesu nienagannej pracy naszego DPF. Bez zaadaptowania naszego filtra bez dwóch zdań pojawiłby się problem z częstym uruchamianiem procedury wypalania DPF, czy też mielibyśmy problem z wyskakującym co chwilę błędem na naszej desce rozdzielczej. Bierzmy pod uwagę również to, iż mogłoby się zdarzyć, że przez taką dezorientację sterownika naszego silnika, który pracowałby nadal, bazując na starych wartościach, nasz Diesel zostałby wprowadzony w tryb pracy awaryjnej. Pamiętajmy, iż komunikat filtr cząstek stałych i instrukcja obsługi nie jest nam potrzebna, aby domyśleć się, iż wskazuje ona na problem z pracą naszego DPF. Błędnym jest myślenie, iż jeżeli świeci się tylko kontrolka DPF, to można z nią jeździć w nieskończoność. Miejmy na uwadze, iż sygnalizuje ona, że nasz podzespół ma poważny problem, z którym sobie nie radzi. Gwarantujemy, iż w niedługim czasie dojdzie do tego spadek mocy naszej jednostki napędowej, zwiększy się zapotrzebowanie na paliwo, czy też zaczniemy mieć problem z pracą turbosprężarki. Nie warto więc narażać siebie na jeszcze większe koszty, a samochodu na poważne usterki z tak błahego powodu, jak pominięcie zaprogramowania filtra cząstek stałych na nowo.
Regeneracja DPF i forum internetowe
Również i na stronach internetowych możemy odnaleźć wiele opinii na temat skutecznej regeneracji DPF i jego adaptacji. Bardzo często zdarza się, iż w celu zaoszczędzenia pieniędzy kierowcy decydują się na zakup testera diagnostycznego i próbę programowania sterownika na własną rękę. Wówczas to okazuje się, iż zabieg przeprowadzają w sposób nieumiejętny, a filtr cząstek stałych nadal działa nieprawidłowo, a wtedy szukają w internecie odpowiedzi na pytanie, jak zaprogramować DPF, aby błąd znikł. Naszym zdaniem nie warto tracić pieniędzy na zakup sprzętu, o którego obsłudze tak naprawdę nie mamy pojęcia i eksperymentować według wskazówek zaczerpniętych z Internetu. Wbrew pozorom inicjalizacja filtra cząstek stałych nie należy do łatwych zadań. Zalecamy, aby zawsze tego typu zabiegi zlecać fachowcom, którzy specjalizują się nie tylko w regeneracji DPF, ale i również w ponownej adaptacji filtrów cząstek stałych. Pamiętajmy, iż to od prawidłowego zaprogramowania uzależniona jest efektywność pracy naszego podzespołu.
Komentarze