Jak często dopala się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Pracownia regeneracji DPF FAP i katalizatorów

DPF wypala się średnio co 400-800 kilometrów, o ile jest sprawny. Filtr cząstek stałych dopala się wtedy, gdy nagromadziło się w nim zbyt dużo zanieczyszczeń, jednak gdy upomina się o oczyszczanie po niedawno przeprowadzonej samoregeneracji, to jest to niezdrowy objaw i należy oddać go do serwisu na diagnostykę. Być może przeszkadza mu ilość popiołu i konieczne jest mycie hydrodynamiczne albo ma to związek z jakąś usterką innego podzespołu, która przyczyniła się do ponownego zatkania filtra DPF. Podczas samooczyszczania filtra cząstek stałych trzeba pamiętać, aby uzbroić się w cierpliwość i czekać na całkowite wypalenie sadzy. Tylko wtedy DPF faktycznie się odblokuje i przestanie szkodzić innym elementom, których praca jest od siebie zależna.

Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - objawy

Właściciel swojego samochodu powinien nieustannie dbać o jakość uzupełnianego paliwa, stosować dodatki do ON, które nie będą przyczyniać się do szybkiego powstawania popiołu, wymieniać olej silnikowy nawet częściej niż mówi producent. W przypadku posiadania filtra FAP należy pamiętać o wlewaniu płynu katalitycznego obniżającego samozapłon sadzy. Gdyby DPF wszedł w stan samooczyszczania, to możesz odczuć nagły spadek mocy, silnik zacznie nierówno pracować, mogą migać kontrolki, a także nie będziesz mógł utrzymać równych obrotów. W takiej sytuacji musisz kontynuować wypalanie.

Dopalanie DPF

Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy

Filtr cząstek stałych powinien wypalać się co 400-800 kilometrów, a jeśli chce oczyszczać się znacznie wcześniej, to może być tego jakaś poważna przyczyna. Jako świadomy użytkownik pojazdu wyposażonego w silnik wysokoprężny, jesteś zobowiązany do wykonywania regeneracji aktywnej tudzież pasywnej, aby dbać o udrożnienie DPF. Wypalanie podczas jazdy jest jednak najbardziej polecane, gdyż spaliny wydostają się z układu wydechowego naturalnie. Ważne jest, aby utrzymać obroty na poziomie 2500-3500 obr. na minutę oraz większą prędkość jazdy w sposób ciągły przez kilkanaście minut. Dzięki temu zalegająca sadza zacznie się stopniowo wypalać.

Zabrudzony filtr DPF

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Częste wypalanie DPF po regeneracji

Częste wypalanie filtra cząstek stałych nie jest zdrowym objawem, a przyczyną tego mogą być jakieś usterki w samym podzespole lub w jednostce napędowej. Ponadto negatywnie wpływają również zużyte wtryski, zatkany zawór EGR, nieszczelność w układzie dolotowym czy niesprawny kolektor ssący. W takiej sytuacji albo pojedziesz do serwisu w celu odnalezienia przyczyny tego problemu, albo spróbujesz jeszcze raz na własną rękę doprowadzić do samooczyszczania DPF, oczywiście z Twoim udziałem. Jeśli po regeneracji filtra DPF nie będzie poprawy, to wizyta w ASO jest obowiązkowa.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest urządzeniem montowanym w samochodach z silnikami diesla, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska cząstek stałych. Proces oczyszczania spalin nazywany jest wypalaniem DPF. Częstotliwość wypalania DPF zależy od kilku czynników, takich jak: Rodzaj samochodu: Różne modele samochodów mogą mieć różne rodzaje i konstrukcje DPF, co może wpływać na częstotliwość wypalania. Rodzaj silnika: Silniki diesla różnią się między sobą, a to może mieć wpływ na częstotliwość wypalania DPF. Warunki eksploatacji: Warunki, w jakich samochód jest użytkowany, takie jak np. rodzaj i długość tras, prędkość jazdy czy styl jazdy, mogą wpływać na częstotliwość wypalania DPF. Stan techniczny samochodu: Stan techniczny samochodu, w tym między innymi stan układu paliwowego i kondycja silnika, również może mieć wpływ na częstotliwość wypalania DPF. Aby ustalić, jak często należy dopalać DPF w konkretnym samochodzie, najlepiej jest zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu lub skontaktować się z producentem lub warsztatem samochodowym. W większości przypadków producent podaje zalecane interwały wypalania DPF, które

Popularne wpisy

10 sierpnia 2022

Ile kosztuje mycie DPF?

Mycie filtra cząstek stałych w samochodach osobowych kosztuje około 500 złotych i jest to bardzo dobra cena, zwłaszcza że podzespół od razu odzyskuje utracone parametry, co zauważysz w trakcie podróżowania ...

29 października 2021

Jazda bez katalizatora w Niemczech

Stanowczo odradzamy, ponieważ poruszanie się pojazdem bez katalizatora w układzie wydechowym, zakończy się mandatem, przez który będziesz stratny kilka tysięcy euro, a także mogą odholować pojazd na Twój koszt do granicy kraju. ...