Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
DPF wypala się średnio co 400-800 kilometrów, o ile jest sprawny. Filtr cząstek stałych dopala się wtedy, gdy nagromadziło się w nim zbyt dużo zanieczyszczeń, jednak gdy upomina się o oczyszczanie po niedawno przeprowadzonej samoregeneracji, to jest to niezdrowy objaw i należy oddać go do serwisu na diagnostykę. Być może przeszkadza mu ilość popiołu i konieczne jest mycie hydrodynamiczne albo ma to związek z jakąś usterką innego podzespołu, która przyczyniła się do ponownego zatkania filtra DPF. Podczas samooczyszczania filtra cząstek stałych trzeba pamiętać, aby uzbroić się w cierpliwość i czekać na całkowite wypalenie sadzy. Tylko wtedy DPF faktycznie się odblokuje i przestanie szkodzić innym elementom, których praca jest od siebie zależna.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Wypalanie DPF - objawy
Właściciel swojego samochodu powinien nieustannie dbać o jakość uzupełnianego paliwa, stosować dodatki do ON, które nie będą przyczyniać się do szybkiego powstawania popiołu, wymieniać olej silnikowy nawet częściej niż mówi producent. W przypadku posiadania filtra FAP należy pamiętać o wlewaniu płynu katalitycznego obniżającego samozapłon sadzy. Gdyby DPF wszedł w stan samooczyszczania, to możesz odczuć nagły spadek mocy, silnik zacznie nierówno pracować, mogą migać kontrolki, a także nie będziesz mógł utrzymać równych obrotów. W takiej sytuacji musisz kontynuować wypalanie.
Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF podczas jazdy
Filtr cząstek stałych powinien wypalać się co 400-800 kilometrów, a jeśli chce oczyszczać się znacznie wcześniej, to może być tego jakaś poważna przyczyna. Jako świadomy użytkownik pojazdu wyposażonego w silnik wysokoprężny, jesteś zobowiązany do wykonywania regeneracji aktywnej tudzież pasywnej, aby dbać o udrożnienie DPF. Wypalanie podczas jazdy jest jednak najbardziej polecane, gdyż spaliny wydostają się z układu wydechowego naturalnie. Ważne jest, aby utrzymać obroty na poziomie 2500-3500 obr. na minutę oraz większą prędkość jazdy w sposób ciągły przez kilkanaście minut. Dzięki temu zalegająca sadza zacznie się stopniowo wypalać.
Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Częste wypalanie DPF po regeneracji
Częste wypalanie filtra cząstek stałych nie jest zdrowym objawem, a przyczyną tego mogą być jakieś usterki w samym podzespole lub w jednostce napędowej. Ponadto negatywnie wpływają również zużyte wtryski, zatkany zawór EGR, nieszczelność w układzie dolotowym czy niesprawny kolektor ssący. W takiej sytuacji albo pojedziesz do serwisu w celu odnalezienia przyczyny tego problemu, albo spróbujesz jeszcze raz na własną rękę doprowadzić do samooczyszczania DPF, oczywiście z Twoim udziałem. Jeśli po regeneracji filtra DPF nie będzie poprawy, to wizyta w ASO jest obowiązkowa.
Komentarze