Jak często wypala się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów
Samochód osobowy Volvo

Zakłada się, że dobrze działający filtr cząstek stałych w pojeździe wypala się po przejechaniu od 600 – do 800 kilometrów, więc jeśli u siebie zauważasz coś takiego, to raczej nie powinieneś się tym martwić. Problem może się pojawić w momencie, gdy przy codziennej eksploatacji auta sterownik silnika domaga się wypalania sadzy dość wcześnie i obserwujesz w samochodzie częste wypalanie DPF, należy zareagować. Może być to spowodowane jakimiś usterkami w samochodzie (np. awarie wtrysków, nieszczelność układu dolotowego powietrza, kłopoty z turbo, z EGR) lub nagromadzonego popiołu. Popiół jest trudny do usunięcia i to on głównie odpowiada za zużycie DPF, dlatego też trzeba kontrolować stan zapełnienia zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych, aby jak najszybciej móc je wypalić albo poddać dokładnemu czyszczeniu. Jeżeli doprowadzisz do zaniedbania tego podzespołu, to szybko się zepsuje i będzie konieczna jego wymiana.

Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Częste wypalanie DPF po regeneracji

Tak, jak zostało napisane powyżej, filtr cząstek stałych nie powinien wypalać się za często, a dopiero co około 400 do 800 kilometrów i jeśli zaobserwujesz w Twoim samochodzie częstsze próby samooczyszczania DPF, to prawdopodobnie będzie to związane z jakąś awarią, którą należy niezwłocznie sprawdzić w serwisie. Jeżeli w ostatnim czasie wykonywałeś regenerację DPF, a mimo to nadal chce cię wypalać, to widocznie nie została ona przeprowadzona dobrze, filtr DPF jest na tyle zużyty, że trzeba go wymienić lub mogły wystąpić awarie w silniku.

1. Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Przy ilu procentach wypala się DPF?

Na pewno może się zdarzyć tak, że pomimo wypalania DPF albo regeneracji w serwisie, on znowu przypomina o sobie i domaga się od użytkownika auta dokończenia procesu samooczyszczania. Bądź pewny, że nie jest to dobry przejaw i jeśli sam się z tym zmierzysz, to radzimy bardzo szybko zareagować, bo jedną z przyczyn zbyt częstego wypalania sadzy są usterki. DPF potrzebuje się wypalić, gdy wewnątrz filtra nagromadzi się bardzo duża ilość sadzy i popiołów, a jeśli chcesz znać dokładne wartości, ile tych osadów jest w Twoim DPF, to w tej kwestii także zwróć się do serwisu.

2. Częste wypalanie DPF – przyczyny - Kontrolka wypalania DPF / FAP

Być może nie stosujesz się do zaleceń od producenta i zapominasz o potrzebie wypalania filtra cząstek stałych, więc podczas codziennej eksploatacji i przejeżdżając tylko od punktu A do punktu B, nie ma szans na wypalenie tej nagromadzonej sadzy. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że doszło do jakiejś awarii podzespołów w Twoim samochodzie i powinieneś jak najszybciej się ich pozbyć. Pamiętaj, że kontrolka wypalania DPF jest pierwszym objawem wskazującym na niedrożny podzespół, którego trzeba bardzo szybko oczyścić.

Filtr DPF

3. Dlaczego filtr DPF wypala się tak często? - Przy jakiej temperaturze wypala się DPF?

DPF wypala się przy bardzo wysokiej temperaturze (około 600 stopni C) i warto pamiętać, że przy posiadaniu filtra FAP, ta temperatura zmniejsza się drastycznie, ponieważ dolewa się specjalny płyn obniżający samozapłon sadzy, więc wtedy wystarczy, że wartość będzie wynosić około 350 stopni C, aby sadza mogła się w całości wypalić. To, jakie są przyczyny częstego wypalania DPF, wypisaliśmy we wcześniejszych akapitach.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Częstotliwość wypalania filtra cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, jakość paliwa, jakość powietrza w miejscu jazdy, oraz inne elementy. Proces wypalania DPF polega na usunięciu zgromadzonej w filtrze sadzy. Częstotliwość tego procesu jest regulowana przez układ kontroli emisji i jest zależna od ilości sadzy w filtrze. Częstotliwość ta jest różna w zależności od pojazdu i modelu DPF. W samochodach, które jeżdżą głównie po mieście z krótkimi dystansami, regeneracja DPF może być konieczna częściej niż w samochodach, które jeżdżą po trasie. Regeneracja może być też często konieczna jeśli używany jest niskiej jakości paliwo zawierające dużą ilość siarki.
Wiesiek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mi zdarza się wypalać DPF ostatnio tak co 600 km. Myślę, że to taki idealny odstęp czasowy :)
Arek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim przypadku Dpf wypala się co 400 kilometrów, czy to jest ok?
Wacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli nie mam się co martwić, bo mój DPF wypala się co 500 kilometrów
Benua
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem ostatnio taki problem, że DPF zbyt często chciał się wypalać. Musiałem jechać na diagnostykę, bo wolę takie sprawy szybko załatwiać, żeby jakaś większa awaria się z tego nie narodziła.

Popularne wpisy

29 stycznia 2021

FAP czy DPF - który lepszy?

Jeśli chcesz znaleźć informację dotyczące FAP czy DPF - który lepszy w codziennym użytkowaniu, to chcemy rozpocząć od tego, że FAP jest francuską odpowiedzią na niemiecki DPF. Trudno jednoznaczne określić, który z nich jest ewidentnie korzystniejszym wyborem, ale po ...

29 Grudzień 2021

Po czym poznać, że DPF się wypala?

Kiedy rozpocznie się wypalanie filtra cząstek stałych w aucie, odczujesz problemy podczas dodawania gazu, zauważysz wzrost spalania ON, gęsty, ciemny dym unoszący się za Twoim pojazdem oraz kontrolkę wypalania DPF. ...