Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zakłada się, że dobrze działający filtr cząstek stałych w pojeździe wypala się po przejechaniu od 600 – do 800 kilometrów, więc jeśli u siebie zauważasz coś takiego, to raczej nie powinieneś się tym martwić. Problem może się pojawić w momencie, gdy przy codziennej eksploatacji auta sterownik silnika domaga się wypalania sadzy dość wcześnie i obserwujesz w samochodzie częste wypalanie DPF, należy zareagować. Może być to spowodowane jakimiś usterkami w samochodzie (np. awarie wtrysków, nieszczelność układu dolotowego powietrza, kłopoty z turbo, z EGR) lub nagromadzonego popiołu. Popiół jest trudny do usunięcia i to on głównie odpowiada za zużycie DPF, dlatego też trzeba kontrolować stan zapełnienia zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych, aby jak najszybciej móc je wypalić albo poddać dokładnemu czyszczeniu. Jeżeli doprowadzisz do zaniedbania tego podzespołu, to szybko się zepsuje i będzie konieczna jego wymiana.
Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Częste wypalanie DPF po regeneracji
Tak, jak zostało napisane powyżej, filtr cząstek stałych nie powinien wypalać się za często, a dopiero co około 400 do 800 kilometrów i jeśli zaobserwujesz w Twoim samochodzie częstsze próby samooczyszczania DPF, to prawdopodobnie będzie to związane z jakąś awarią, którą należy niezwłocznie sprawdzić w serwisie. Jeżeli w ostatnim czasie wykonywałeś regenerację DPF, a mimo to nadal chce cię wypalać, to widocznie nie została ona przeprowadzona dobrze, filtr DPF jest na tyle zużyty, że trzeba go wymienić lub mogły wystąpić awarie w silniku.
1. Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Przy ilu procentach wypala się DPF?
Na pewno może się zdarzyć tak, że pomimo wypalania DPF albo regeneracji w serwisie, on znowu przypomina o sobie i domaga się od użytkownika auta dokończenia procesu samooczyszczania. Bądź pewny, że nie jest to dobry przejaw i jeśli sam się z tym zmierzysz, to radzimy bardzo szybko zareagować, bo jedną z przyczyn zbyt częstego wypalania sadzy są usterki. DPF potrzebuje się wypalić, gdy wewnątrz filtra nagromadzi się bardzo duża ilość sadzy i popiołów, a jeśli chcesz znać dokładne wartości, ile tych osadów jest w Twoim DPF, to w tej kwestii także zwróć się do serwisu.
2. Częste wypalanie DPF – przyczyny - Kontrolka wypalania DPF / FAP
Być może nie stosujesz się do zaleceń od producenta i zapominasz o potrzebie wypalania filtra cząstek stałych, więc podczas codziennej eksploatacji i przejeżdżając tylko od punktu A do punktu B, nie ma szans na wypalenie tej nagromadzonej sadzy. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że doszło do jakiejś awarii podzespołów w Twoim samochodzie i powinieneś jak najszybciej się ich pozbyć. Pamiętaj, że kontrolka wypalania DPF jest pierwszym objawem wskazującym na niedrożny podzespół, którego trzeba bardzo szybko oczyścić.
3. Dlaczego filtr DPF wypala się tak często? - Przy jakiej temperaturze wypala się DPF?
DPF wypala się przy bardzo wysokiej temperaturze (około 600 stopni C) i warto pamiętać, że przy posiadaniu filtra FAP, ta temperatura zmniejsza się drastycznie, ponieważ dolewa się specjalny płyn obniżający samozapłon sadzy, więc wtedy wystarczy, że wartość będzie wynosić około 350 stopni C, aby sadza mogła się w całości wypalić. To, jakie są przyczyny częstego wypalania DPF, wypisaliśmy we wcześniejszych akapitach.
Komentarze