Subpage photo

Jak dbać o DPF w Dieslu? Tego w serwisie Ci nie powiedzą!

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Aby zadbać o właściwe funkcjonowanie filtra DPF w Diselu, należy wybierać się regularnie w dłuższe trasy, unikać krótkich przejażdżek, stale monitorować poziom oleju, używać olei zalecane przez producentów, przestrzegać terminów serwisowych, odpowiednio konserwować pojazd, unikać paliwa o niskiej, wątpliwej jakości, reagować na komunikaty diagnostyczne na desce rozdzielczej. Pamiętaj, że dokładne zalecenia mogą się różnić w zależności od modelu i marki pojazdu, dlatego zawsze warto sprawdzić instrukcję obsługi swojego konkretnego samochodu. Zwróć na to uwagę, aby nie być częstym gościem w warsztacie.

DPF w Dieslu regeneracja
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Karta eksploatacyjna - DPF w warsztacie
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czym tak właściwie jest filtr DPF?

Filtr cząstek stałych (DPF), znany również jako filtr sadzy, to komponent stosowany głównie w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi (Diesla) w celu redukcji emisji cząstek stałych z wydechu. Cząstki stałe, takie jak sadza, są jednymi z głównych zanieczyszczeń wydzielanych przez silniki Diesla. DPF jest elementem o kluczowym znaczeniu w kontekście spełniania norm emisji i ochrony środowiska. Ważne jest, aby właściwie dbać o DPF i przestrzegać zaleceń producenta, aby utrzymać jego skuteczność i żywotność.

Jaki olej wlewać do samochodów z DPF?

Wymiana oleju po czyszczeniu DPF

Jeżeli nasze auto jest wyposażone w filtr cząstek stałych DPF, to musimy uważać na to, jaki olej do niego wlewamy, najlepiej będzie zastosować się do zaleceń producenta, ponieważ on najlepiej wie, czego dany filtr wymaga. Używanie w Dieslu oleju o niewłaściwych parametrach i normach może być ryzykowne i bardzo kosztowne. Wymiana zapchanego filtra to koszty rzędu od kilku, nawet do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od rodzaju, modelu samochodu.

Czy filtr DPF jest ważny?

Tak, filtr cząstek stałych (DPF) jest ważnym elementem w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi (Diesla). Jego głównym celem jest redukcja emisji szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza, które są produkowane podczas spalania oleju napędowego w silniku Diesla. Filtr DPF jest ważny z uwagi na ochronę środowiska, zgodność z normami emisji szkodliwych substancji, długość życia silnika oraz swoje bezpieczeństwo, gdyż cząstki stałe są szkodliwe dla człowieka. Aby zachować skuteczność i żywotność filtra DPF, ważne jest przestrzeganie zaleceń producenta pojazdu, regularne konserwowanie pojazdu oraz dbanie o odpowiednie warunki eksploatacji, takie jak regularne jazdy na trasie, które wspomagają procesy regeneracji DPF. Ignorowanie konserwacji DPF może prowadzić do problemów z wydajnością silnika, zwiększonego zużycia paliwa i konieczności kosztownych napraw.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.