Jak dbać o DPF w Dieslu? Tego w serwisie Ci nie powiedzą!
Aby zadbać o właściwe funkcjonowanie filtra DPF w Diselu, należy wybierać się regularnie w dłuższe trasy, unikać krótkich przejażdżek, stale monitorować poziom oleju, używać olei zalecane przez producentów, przestrzegać terminów serwisowych, odpowiednio konserwować pojazd, unikać paliwa o niskiej, wątpliwej jakości, reagować na komunikaty diagnostyczne na desce rozdzielczej. Pamiętaj, że dokładne zalecenia mogą się różnić w zależności od modelu i marki pojazdu, dlatego zawsze warto sprawdzić instrukcję obsługi swojego konkretnego samochodu. Zwróć na to uwagę, aby nie być częstym gościem w warsztacie.

Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
1-2 dni robocze

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Czym tak właściwie jest filtr DPF?
Filtr cząstek stałych (DPF), znany również jako filtr sadzy, to komponent stosowany głównie w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi (Diesla) w celu redukcji emisji cząstek stałych z wydechu. Cząstki stałe, takie jak sadza, są jednymi z głównych zanieczyszczeń wydzielanych przez silniki Diesla. DPF jest elementem o kluczowym znaczeniu w kontekście spełniania norm emisji i ochrony środowiska. Ważne jest, aby właściwie dbać o DPF i przestrzegać zaleceń producenta, aby utrzymać jego skuteczność i żywotność.
Jaki olej wlewać do samochodów z DPF?

Jeżeli nasze auto jest wyposażone w filtr cząstek stałych DPF, to musimy uważać na to, jaki olej do niego wlewamy, najlepiej będzie zastosować się do zaleceń producenta, ponieważ on najlepiej wie, czego dany filtr wymaga. Używanie w Dieslu oleju o niewłaściwych parametrach i normach może być ryzykowne i bardzo kosztowne. Wymiana zapchanego filtra to koszty rzędu od kilku, nawet do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od rodzaju, modelu samochodu.
Czy filtr DPF jest ważny?
Tak, filtr cząstek stałych (DPF) jest ważnym elementem w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi (Diesla). Jego głównym celem jest redukcja emisji szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza, które są produkowane podczas spalania oleju napędowego w silniku Diesla. Filtr DPF jest ważny z uwagi na ochronę środowiska, zgodność z normami emisji szkodliwych substancji, długość życia silnika oraz swoje bezpieczeństwo, gdyż cząstki stałe są szkodliwe dla człowieka. Aby zachować skuteczność i żywotność filtra DPF, ważne jest przestrzeganie zaleceń producenta pojazdu, regularne konserwowanie pojazdu oraz dbanie o odpowiednie warunki eksploatacji, takie jak regularne jazdy na trasie, które wspomagają procesy regeneracji DPF. Ignorowanie konserwacji DPF może prowadzić do problemów z wydajnością silnika, zwiększonego zużycia paliwa i konieczności kosztownych napraw.
Komentarze