Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr FAP jest mokrą odmianą filtra cząstek stałych DPF, który umieszczany jest w autach wchodzących w skład francuskiego koncernu PSA i najważniejszym zaleceniem dla użytkowników pojazdów właśnie z tym rodzajem podzespołu jest odpowiednia eksploatacja oraz skrupulatne pamiętanie o uzupełnianiu dodatkowego płynu katalitycznego Eolys, który ma za zadanie ułatwić i skrócić czas wypalania sadzy. Od kierowców wymaga się poruszania pojazdem nie tylko na krótkich dystansach, ale też na dłuższych, gdzie osady byłyby w stanie się wypalić. Nie powinno się wciskać gazu, jeśli jest się na niskich obrotach. Istotne jest także, jakie stosujesz oleje, ponieważ powinny mieć jak najmniejszą ilość fosforanów, siarki oraz popiołu siarczanego, a także należy go wymieniać po przebiegu poniżej 10 tysięcy kilometrów. W trakcie zimy warto stosować preparaty, które wspomagają proces wypalania sadzy (np. Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz 2650).
Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP? - FAP czy DPF - który lepszy?
Wielu posiadaczy diesla zastanawia się jak dbać o DPF, wobec tego odpowiadamy, DPF podobnie do filtra FAP wymaga odpowiedniego traktowania, więc nie służy ani jednemu, ani drugiemu krótkodystansowa jazda, podczas której silnik nie może porządnie się rozgrzać i sadza ma trudności w wypalaniu, co jest bardzo ważne, aby udrożnić zatkane kanaliki wkładu podzespołu. Poza tym nie wolno zbagatelizować jakichkolwiek występujących objawów, które miałyby wskazywać na uszkodzenie / zapchanie filtra cząstek stałych. Ciężko odpowiedzieć na pytanie, czy DPF jest lepszy od FAP i odwrotnie, ponieważ oba mają tak samo oczyszczać nasze środowisko z toksyn, a też jeden i drugi może się w końcu zatkać do tego stopnia, że trzeba będzie je zregenerować. Nie jest to prawdą, że poprzez posiadanie filtra mokrego pozbędziesz się problemu z powstawaniem popiołu.
1. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych, aby nie doprowadzić do jego całkowitego zniszczenia?
Nie chcesz mieć kłopotów z niedrożnym filtrem DPF? Zadbaj o właściwe użytkowanie auta, aby sadza miała możliwość się wypalić i aby pojazd nie stracił na swojej mocy, ponieważ mocno obciążony silnik da o sobie znać, a dodatkowo pojawią się problemy z turbosprężarką. Oprócz tego: zauważysz za samochodem gęste, ciemne kłęby dymu, pojawi się kontrolka DPF / check engine i ogólnie komfort Twojej jazdy znacznie się pogorszy. W przypadku posiadania FAP możesz otrzymać sygnał o niskim poziomie płynu Eolys, który powinieneś jak najszybciej dolać.
2. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Brak płynu FAP – objawy
Filtr FAP powstał po to, aby usunąć jak najwięcej zanieczyszczeń ze spalin, żeby nie wydostawały się do atmosfery. Filtr cząstek stałych, aby miał możliwość bezproblemowego spełniania swojej funkcji, musi być oczyszczony i sprawny, dlatego obowiązkiem każdego użytkownika auta z FAP czy z DPF jest przeprowadzić przynajmniej raz w roku fachową regenerację oraz na bieżąco pamiętać o wypalaniu sadzy w razie konieczności. Nie możesz również zapomnieć o Eolys, ponieważ jest on niezbędny. Jeśli pojawi się kontrolka, to dla Ciebie znak, że musisz jak najszybciej uzupełnić płyn i najlepiej od razu wlać dużą ilość, aby nie zaburzyć dawkowania płynu. Z reguły należy ten płyn dolać w serwisie i nie można zapomnieć o wprowadzeniu tej informacji do ECU. Jeżeli podczas jazdy płyn się skończy, na pewno poczujesz spadek mocy silnika albo nawet przejdzie on w tryb pracy awaryjnej.
3. Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - DPF - w jakich samochodach go znajdziesz?
Wyjedź raz w miesiącu w dłuższą podróż, rozpędź się i podnieś obroty, co ułatwi wypalanie sadzy, tankuj dobre jakościowo paliwo, wlewaj oleje niskopopiołowe, (przy FAP) uzupełniaj płyn katalityczny, nie przerywaj procesu samooczyszczania DPF / FAP. DPF znajdziesz w autach, które mają silnik wysokoprężny.
Komentarze