Jak dbać o FAP?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
DPF regeneracja ile kosztuje
Samochód osobowy w wasztacie

Filtr FAP jest mokrą odmianą filtra cząstek stałych DPF, który umieszczany jest w autach wchodzących w skład francuskiego koncernu PSA i najważniejszym zaleceniem dla użytkowników pojazdów właśnie z tym rodzajem podzespołu jest odpowiednia eksploatacja oraz skrupulatne pamiętanie o uzupełnianiu dodatkowego płynu katalitycznego Eolys, który ma za zadanie ułatwić i skrócić czas wypalania sadzy. Od kierowców wymaga się poruszania pojazdem nie tylko na krótkich dystansach, ale też na dłuższych, gdzie osady byłyby w stanie się wypalić. Nie powinno się wciskać gazu, jeśli jest się na niskich obrotach. Istotne jest także, jakie stosujesz oleje, ponieważ powinny mieć jak najmniejszą ilość fosforanów, siarki oraz popiołu siarczanego, a także należy go wymieniać po przebiegu poniżej 10 tysięcy kilometrów. W trakcie zimy warto stosować preparaty, które wspomagają proces wypalania sadzy (np. Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz 2650).

Jak dbać o filtr cząstek stałych DPF lub FAP? - FAP czy DPF - który lepszy?

Wielu posiadaczy diesla zastanawia się jak dbać o DPF, wobec tego odpowiadamy, DPF podobnie do filtra FAP wymaga odpowiedniego traktowania, więc nie służy ani jednemu, ani drugiemu krótkodystansowa jazda, podczas której silnik nie może porządnie się rozgrzać i sadza ma trudności w wypalaniu, co jest bardzo ważne, aby udrożnić zatkane kanaliki wkładu podzespołu. Poza tym nie wolno zbagatelizować jakichkolwiek występujących objawów, które miałyby wskazywać na uszkodzenie / zapchanie filtra cząstek stałych. Ciężko odpowiedzieć na pytanie, czy DPF jest lepszy od FAP i odwrotnie, ponieważ oba mają tak samo oczyszczać nasze środowisko z toksyn, a też jeden i drugi może się w końcu zatkać do tego stopnia, że trzeba będzie je zregenerować. Nie jest to prawdą, że poprzez posiadanie filtra mokrego pozbędziesz się problemu z powstawaniem popiołu.

1. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych, aby nie doprowadzić do jego całkowitego zniszczenia?

Nie chcesz mieć kłopotów z niedrożnym filtrem DPF? Zadbaj o właściwe użytkowanie auta, aby sadza miała możliwość się wypalić i aby pojazd nie stracił na swojej mocy, ponieważ mocno obciążony silnik da o sobie znać, a dodatkowo pojawią się problemy z turbosprężarką. Oprócz tego: zauważysz za samochodem gęste, ciemne kłęby dymu, pojawi się kontrolka DPF / check engine i ogólnie komfort Twojej jazdy znacznie się pogorszy. W przypadku posiadania FAP możesz otrzymać sygnał o niskim poziomie płynu Eolys, który powinieneś jak najszybciej dolać.

2. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Brak płynu FAP – objawy

Filtr FAP powstał po to, aby usunąć jak najwięcej zanieczyszczeń ze spalin, żeby nie wydostawały się do atmosfery. Filtr cząstek stałych, aby miał możliwość bezproblemowego spełniania swojej funkcji, musi być oczyszczony i sprawny, dlatego obowiązkiem każdego użytkownika auta z FAP czy z DPF jest przeprowadzić przynajmniej raz w roku fachową regenerację oraz na bieżąco pamiętać o wypalaniu sadzy w razie konieczności. Nie możesz również zapomnieć o Eolys, ponieważ jest on niezbędny. Jeśli pojawi się kontrolka, to dla Ciebie znak, że musisz jak najszybciej uzupełnić płyn i najlepiej od razu wlać dużą ilość, aby nie zaburzyć dawkowania płynu. Z reguły należy ten płyn dolać w serwisie i nie można zapomnieć o wprowadzeniu tej informacji do ECU. Jeżeli podczas jazdy płyn się skończy, na pewno poczujesz spadek mocy silnika albo nawet przejdzie on w tryb pracy awaryjnej.

Filtr cząstek stałych FAP

3. Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - DPF - w jakich samochodach go znajdziesz?

Wyjedź raz w miesiącu w dłuższą podróż, rozpędź się i podnieś obroty, co ułatwi wypalanie sadzy, tankuj dobre jakościowo paliwo, wlewaj oleje niskopopiołowe, (przy FAP) uzupełniaj płyn katalityczny, nie przerywaj procesu samooczyszczania DPF / FAP. DPF znajdziesz w autach, które mają silnik wysokoprężny.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcim
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
FAP (filtr cząstek stałych) jest urządzeniem montowanym w silnikach diesla, którego celem jest usuwanie cząstek stałych (takich jak sadza i pył). Aby utrzymać FAP w dobrym stanie i zapewnić jego prawidłowe działanie, należy przestrzegać następujących zaleceń: Regularnie jeździć na dłuższych trasach - FAP działa najefektywniej przy wysokich obrotach silnika, więc jeżdżenie głównie po mieście może prowadzić do jego zanieczyszczenia. Unikać jazdy na krótkich odcinkach - jeżeli silnik nie jest rozgrzany do odpowiedniej temperatury, FAP może się nie regenerować, co prowadzi do jego zanieczyszczenia. Używać odpowiedniego paliwa - używanie paliw o niskiej jakości lub zawierających zbyt dużo siarki może prowadzić do szybszego zanieczyszczenia FAP. Regularnie wykonywać przeglądy - podczas przeglądu technicznego specjalista może ocenić stan FAP i ewentualnie dokonać jego czyszczenia lub wymiany. Unikać jazdy z obciążeniem- przeciążenie silnika może prowadzić do zanieczyszczenia FAP.
Dabumtss
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na szczęście nie mam FAP, więc nie muszę się gimnastykować, żeby jakoś odpowiednio przypilnować pielęgnacji mojego auta.
Szymuś_x8
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że tutaj mogę poczytać o FAP. Nie mam go w swoim samochodzie, ale warto zyskać dodatkową wiedzę.
zaciekawiony_90
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nie mam FAP w aucie, ale wiem, że problematyczne jest pamiętanie o uzupełnianiu tego płynu katalitycznego, natomiast kto wie, może informacje z tego artykułu mi się kiedyś przydadzą.
Grzesiek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wystarczy, że po zakupie diesla, wiemy, jak nim jeździć. Warto dowiedzieć, się co skraca żywotność DPF/FAP i stosować się do zasad.

Popularne wpisy

25 listopada 2020

Czy DPF jest obowiązkowy?

Mimo tego, że wiele mówi się o konieczności ochrony środowiska oraz o zmniejszaniu zawartości szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery, dla niektórych osób nadal niejasna jest kwestia tego, czy DPF jest obowiązkowy w silniku Diesla. Nie jest to jedyna wątpliwość dotycząca tego istotnego elementu w u ...

20 Grudzień 2022

Czy DPF może się zepsuć?

Jak najbardziej filtr cząstek stałych może się zepsuć i zazwyczaj jest to spowodowane usterką innego podzespołu np.: silnika, niesprawność EGR lub zużycie wtryskiwaczy ...