Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli zauważysz, że pojawiła się kontrolka filtra cząstek stałych, to najlepiej by było rozpocząć procedurę wypalania DPF, żeby mieć to z głowy, jednak nie jest konieczne, abyś miał to zrobić od razu. Pamiętaj też, że nie wiesz, jak długo uda Ci się z nią pojeździć i zawsze istnieje zagrożenie, że jednostka napędowa wejdzie w tryb awaryjny, aż w końcu nie będzie można go uruchomić. Lepiej, gdybyś już na samym początku zajął się procesem dopalania sadzy, żeby uniknąć niepotrzebnych problemów. Musimy również wspomnieć, że drobny problem może przerodzić się w bardzo kosztowną i poważną naprawę/wymianę, a nowy filtr cząstek stałych kosztuje od 2 tysięcy wzwyż. Wygląd kontrolki DPF bardzo przypomina prawdziwy podzespół (dodatkowo zapełniony) i jest koloru żółtego tudzież pomarańczowego.
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Jak samemu wyczyścić DPF?
Gdy tylko zapali się w Twoim aucie kontrolka filtra cząstek stałych, podejmij się procesu regeneracji aktywnej lub pasywnej. Najlepszym jednak wyborem byłoby wypalanie w trasie, dzięki któremu jest małe ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego paliwem. Jeśli odczuwasz potrzebę samodzielnego oczyszczania filtra DPF, to kup do tego celu odpowiedni preparat, który niczego nie uszkodzi. Nie wybieraj środków typu Domestos czy Kret, bo mają one całkowicie inne zastosowanie. Ponadto pamiętaj, że czyszczenie takimi specyfikami przyniesie efekty na chwilę. Nie sprawdzi się, gdy wewnątrz filtra znajduje się spora ilość sadzy wraz z popiołem.
Pierwsze objawy zapchanego filtra DPF
Jeśli zauważasz u siebie nienaturalnie zwiększone obroty, zwiększyło się zużycie oleju napędowego, silnik stracił na wydajności, a także w sterowniku jednostki napędowej pojawiły się kody błędów P2463 lub P2002, które mówią o dużej ilości zanieczyszczeń we wkładzie DPF i mała skuteczność pracy tego podzespołu, to nie ma co czekać i jak najszybciej przeprowadzić samodzielnie samoregenerację filtra DPF.
Jazda z zapchanym filtrem DPF
Zatkany DPF — czym grozi? Zbagatelizowanie problemu zatkanego filtra cząstek stałych może przyczynić się do powstania wielu szkód; masa kosztownych w naprawie/wymianie usterek zarówno tego podzespołu, jak i jednostki napędowej. Oczywiście należy wziąć również pod uwagę inne elementy, współpracujące z DPF. Co więcej, jazda samochodem z niesprawnym filtrem cząstek stałych jeszcze bardziej pogarsza sprawę, ponieważ nigdy nie wiesz, w jakim momencie silnik wejdzie w tryb awaryjny i kiedy całkowicie przestanie pracować. Zapchany filtr DPF musi być i wypalany, i porządnie czyszczony w serwisie, bo tylko w taki sposób uda Ci się go utrzymać w dobrej kondycji na długo.
Komentarze