Jak długo można jeździć z kontrolką DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Jeżeli zauważysz, że pojawiła się kontrolka filtra cząstek stałych, to najlepiej by było rozpocząć procedurę wypalania DPF, żeby mieć to z głowy, jednak nie jest konieczne, abyś miał to zrobić od razu. Pamiętaj też, że nie wiesz, jak długo uda Ci się z nią pojeździć i zawsze istnieje zagrożenie, że jednostka napędowa wejdzie w tryb awaryjny, aż w końcu nie będzie można go uruchomić. Lepiej, gdybyś już na samym początku zajął się procesem dopalania sadzy, żeby uniknąć niepotrzebnych problemów. Musimy również wspomnieć, że drobny problem może przerodzić się w bardzo kosztowną i poważną naprawę/wymianę, a nowy filtr cząstek stałych kosztuje od 2 tysięcy wzwyż. Wygląd kontrolki DPF bardzo przypomina prawdziwy podzespół (dodatkowo zapełniony) i jest koloru żółtego tudzież pomarańczowego.

Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Jak samemu wyczyścić DPF?

Gdy tylko zapali się w Twoim aucie kontrolka filtra cząstek stałych, podejmij się procesu regeneracji aktywnej lub pasywnej. Najlepszym jednak wyborem byłoby wypalanie w trasie, dzięki któremu jest małe ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego paliwem. Jeśli odczuwasz potrzebę samodzielnego oczyszczania filtra DPF, to kup do tego celu odpowiedni preparat, który niczego nie uszkodzi. Nie wybieraj środków typu Domestos czy Kret, bo mają one całkowicie inne zastosowanie. Ponadto pamiętaj, że czyszczenie takimi specyfikami przyniesie efekty na chwilę. Nie sprawdzi się, gdy wewnątrz filtra znajduje się spora ilość sadzy wraz z popiołem.

Jak długo można jeździć z kontrolką DPF?

Pierwsze objawy zapchanego filtra DPF

Jeśli zauważasz u siebie nienaturalnie zwiększone obroty, zwiększyło się zużycie oleju napędowego, silnik stracił na wydajności, a także w sterowniku jednostki napędowej pojawiły się kody błędów P2463 lub P2002, które mówią o dużej ilości zanieczyszczeń we wkładzie DPF i mała skuteczność pracy tego podzespołu, to nie ma co czekać i jak najszybciej przeprowadzić samodzielnie samoregenerację filtra DPF.

Pierwsze objawy zapchanego filtra DPF

Jazda z zapchanym filtrem DPF 

Zatkany DPF — czym grozi? Zbagatelizowanie problemu zatkanego filtra cząstek stałych może przyczynić się do powstania wielu szkód; masa kosztownych w naprawie/wymianie usterek zarówno tego podzespołu, jak i jednostki napędowej. Oczywiście należy wziąć również pod uwagę inne elementy, współpracujące z DPF. Co więcej, jazda samochodem z niesprawnym filtrem cząstek stałych jeszcze bardziej pogarsza sprawę, ponieważ nigdy nie wiesz, w jakim momencie silnik wejdzie w tryb awaryjny i kiedy całkowicie przestanie pracować. Zapchany filtr DPF musi być i wypalany, i porządnie czyszczony w serwisie, bo tylko w taki sposób uda Ci się go utrzymać w dobrej kondycji na długo.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Lucjan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie jest zalecane jeżdżenie z kontrolką DPF zapaloną przez długi czas. Kontrolka ta sygnalizuje, że filtr DPF jest zatkany i konieczna jest jego czyszczenie lub regeneracja. Jeśli kontrolka ta zostanie zignorowana, może to prowadzić do poważnych problemów z układem wydechowym i napędowym pojazdu, a także do zwiększenia zużycia paliwa. Zaleca się udanie się do serwisu samochodowego w celu sprawdzenia i ewentualnej naprawy filtra DPF, gdy tylko pojawi się ta kontrolka.
Byćalboniebyć
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zatrzymywać auta nie trzeba, ale i zwlekać z wypalaniem czy czyszczeniem też nie. Problemy się zaczynają, jak auto traci moc, a z wydechu dymi jak nie wiem...
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po pojawieniu się kontroli filtra dpf, nie czekałem. Lepiej szybko rozwiązać problem, niż później narzekać, że koszty naprawy okazały się dużo większe.
Lucek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie rozumiem, po co zwlekać z regeneracją DPF, zwłaszcza gdy świeci się kontrolka i nie chce zniknąć...
Relich93
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wydaje mi się, że skoro zapala się kontrolka DPF to nieźle ten filtr musi być zapchany. Dziwi mnie to, dlaczego ludzie nie dbają o takie sprawy

Popularne wpisy