Subpage photo

Jak długo można jeździć z zapchanym DPF? - nie każdy myśli o tych skutkach

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Choć można próbować kontynuować jazdę z zapchanym DPF, zdecydowanie zaleca się szybkie podjęcie działań naprawczych. Ignorowanie problemu może prowadzić do kosztownych uszkodzeń silnika i innych komponentów pojazdu. Jeśli jednak mimo ostrzeżenia, nadal zastanawiasz się, czy można jeździć z zapchanym DPF, powinieneś wiedzieć o tych kilku kwestiach.
Po zauważeniu problemów z DPF, pojazd może przejść w tryb awaryjny, co ogranicza moc silnika. Jeżeli zignorujesz problem, może to prowadzić do utraty wydajności i trudności w prowadzeniu pojazdu. Pomijanie problemu z zapchanym DPF może również prowadzić do dalszego gromadzenia się cząstek stałych, co z kolei zwiększa ryzyko poważniejszych uszkodzeń silnika. Dodatkowo zapchany DPF może wpływać na efektywność spalania paliwa, co skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa. Długotrwałe korzystanie z pojazdu w takim stanie może znacząco wpłynąć na koszty eksploatacji. W dłuższej perspektywie, jeżeli problem z DPF nie zostanie rozwiązany, może to prowadzić do poważniejszych uszkodzeń komponentów silnika, takich jak turbosprężarka czy układ wtryskowy.

pracownia DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
filtr cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak jeździć dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Aby zapobiec zapychaniu się filtra DPF, należy:

1. Regularnie przeprowadzać regenerację filtra, zgodnie z zaleceniami producenta. Regeneracja filtra DPF to proces, w którym sadza jest wypalana z filtra. Są dostępne dwie metody przeprowadzenia tego procesu:
Regeneracja aktywna- odbywa się pod kontrolą komputera pokładowego. W tym przypadku silnik pracuje z podwyższonym obciążeniem i temperaturą, co powoduje wypalenie sadzy.
Regeneracja pasywna- odbywa się podczas jazdy na długim dystansie z prędkością co najmniej 80 km/h. W tym przypadku spaliny osiągają wystarczającą temperaturę, aby wypalić sadzę.
2. Unikać częstych jazd na krótkich dystansach. Podczas jazdy na krótkich dystansach filtr nie ma czasu na regenerację, co może prowadzić do jego szybszego zapchania.
3. Wybierać paliwo wysokiej jakości. Paliwo o wysokiej zawartości siarki sprzyja powstawaniu sadzy, co może również prowadzić do szybszego zapchania filtra DPF.

Mit czy rzeczywistość? Sprawdźmy, czy zapchany DPF może pobierać olej.

Zapchany filtr cząstek stałych (DPF) zazwyczaj nie powinien bezpośrednio "pobierać oleju". DPF pełni funkcję zbierania i zatrzymywania cząstek stałych emitowanych przez silnik diesla. Jednakże, problemy z DPF mogą wpływać na działanie silnika i inne elementy pojazdu, co w skrajnych przypadkach może doprowadzić do zwiększonego zużycia oleju lub innych powiązanych problemów. Jeśli DPF jest silnie zapchany, proces regeneracji (spalania zgromadzonych cząstek stałych) może być utrudniony, co z kolei wpływa na efektywność spalania paliwa. W rezultacie silnik może działać nieefektywnie, co może prowadzić do zwiększonego zużycia oleju. Ponadto, jeśli DPF jest bardzo zapchany, silnik może pracować w trybie awaryjnym, co może wpłynąć na jego ogólną wydajność.

Filtr cząstek stałych

Czy po wypalaniu DPF trzeba wymieniać olej?

Tak, po wypalaniu DPF należy wymienić olej silnikowy. Dzieje się tak, ponieważ w procesie wypalania sadzy z filtra DPF do oleju silnikowego może przedostawać się niespalony olej napędowy. Niespalony olej napędowy rozcieńcza olej silnikowy, co może prowadzić do jego utraty właściwości smarnych. W rezultacie może to skutkować zatartym silnikiem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.