Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wypalanie filtra cząstek stałych na postoju (inaczej regeneracja aktywna) może trwać od kilku do kilkunastu minut (nawet 30 minut) i nie wolno go przerywać, jeśli sadza nie zdążyła się w całości wypalić. Przerwanie tego procesu mogłoby zaszkodzić zarówno DPF, jak i silnikowi. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem wypalania zaparkować pojazd w miejscu odległym od ludzi; podnieś obroty do 3500 obr. na minutę, bo dzięki temu nowa porcja podanego paliwa będzie w stanie rozgrzać spaliny do tego stopnia, że zanieczyszczenia bez problemu zaczną się wydostawać z układu wydechowego auta. Wypalanie postojowe w zasadzie jest bardzo podobne do wypalania wykonywanego w serwisie, z tą różnicą, że podpinany jest tester diagnostyczny do sterownika jednostki napędowej i że cała procedura wykonywana jest pod okiem pracownika. Niestety trzeba wspomnieć także o tym, że nie są to do końca bezpieczne metody czyszczące, dlatego od razu po ukończonym procesie wypalania, należy wymienić filtr oleju z olejem silnikowym.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Jak wymusić wypalanie DPF?
O potrzebie wypalania filtra cząstek stałych zazwyczaj informuje zapalona na desce rozdzielczej kontrolka DPF, więc w takiej sytuacji będąc już w trasie, powinieneś jak najszybciej wjechać na drogę szybkiego ruchu, zwiększyć prędkość jazdy (oczywiście nie przekraczając tej dopuszczalnej), podnieść obroty i jechać w taki sposób przez dobre kilkanaście minut. Samochód w tym czasie będzie kopcić, ale jest to zupełnie normalne, ponieważ z układu wydechowego będzie wydostawać się sadza.
Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady - Wypalanie DPF na postoju - jakie obroty?
Obroty powinny wynosić od 2500 do 3500 obr. na minutę, niezależnie od tego, czy chcesz wypalić filtr cząstek stałych na postoju, podczas jazdy, czy w trybie serwisowym. Z zalet komputerowego wypalania DPF można by wymienić tylko tyle, że to specjalista przeprowadza proces czyszczenia za Ciebie. Jeśli chodzi o wady wypalania filtra DPF w serwisie, to ta konkretnie metoda zbyt często powielana może doprowadzić do zatarcia silnika (dlatego niezbędna jest wymiana filtra oleju i oleju silnikowego) oraz jest duże ryzyko wybuchu przy za dużym rozgrzaniu podzespołu.
Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Wypalanie DPF, jakie obroty?
Tak, jak odpisaliśmy powyżej, aby doszło do skutecznego udrożnienia filtra cząstek stałych, należy podwyższyć obroty, które powinny mieścić się w przedziale 2500-3500 obr. na minutę. Jeżeli chodzi o spalanie oleju napędowego i koszty z tym związany podczas wykonywania regeneracji w trasie, to musisz sam ją najpierw przeprowadzić, aby się tego dowiedzieć, gdyż zależy od tego bardzo dużo czynników (styl jazdy, prędkość, długość i jakość trasy, silnik, pojemność silnika itd.). W jednym samochodzie może wyjść tego spalania na poziomie 7 litrów, a w innym nawet 10 litrów.
Komentarze