Jak długo trwa wypalanie DPF na postoju?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów

Wypalanie filtra cząstek stałych na postoju (inaczej regeneracja aktywna) może trwać od kilku do kilkunastu minut (nawet 30 minut) i nie wolno go przerywać, jeśli sadza nie zdążyła się w całości wypalić. Przerwanie tego procesu mogłoby zaszkodzić zarówno DPF, jak i silnikowi. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem wypalania zaparkować pojazd w miejscu odległym od ludzi; podnieś obroty do 3500 obr. na minutę, bo dzięki temu nowa porcja podanego paliwa będzie w stanie rozgrzać spaliny do tego stopnia, że zanieczyszczenia bez problemu zaczną się wydostawać z układu wydechowego auta. Wypalanie postojowe w zasadzie jest bardzo podobne do wypalania wykonywanego w serwisie, z tą różnicą, że podpinany jest tester diagnostyczny do sterownika jednostki napędowej i że cała procedura wykonywana jest pod okiem pracownika. Niestety trzeba wspomnieć także o tym, że nie są to do końca bezpieczne metody czyszczące, dlatego od razu po ukończonym procesie wypalania, należy wymienić filtr oleju z olejem silnikowym.

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Jak wymusić wypalanie DPF?

O potrzebie wypalania filtra cząstek stałych zazwyczaj informuje zapalona na desce rozdzielczej kontrolka DPF, więc w takiej sytuacji będąc już w trasie, powinieneś jak najszybciej wjechać na drogę szybkiego ruchu, zwiększyć prędkość jazdy (oczywiście nie przekraczając tej dopuszczalnej), podnieść obroty i jechać w taki sposób przez dobre kilkanaście minut. Samochód w tym czasie będzie kopcić, ale jest to zupełnie normalne, ponieważ z układu wydechowego będzie wydostawać się sadza.

Wypalanie filtra DPF

Komputerowe wypalanie DPF – zalety i wady - Wypalanie DPF na postoju - jakie obroty?

Obroty powinny wynosić od 2500 do 3500 obr. na minutę, niezależnie od tego, czy chcesz wypalić filtr cząstek stałych na postoju, podczas jazdy, czy w trybie serwisowym. Z zalet komputerowego wypalania DPF można by wymienić tylko tyle, że to specjalista przeprowadza proces czyszczenia za Ciebie. Jeśli chodzi o wady wypalania filtra DPF w serwisie, to ta konkretnie metoda zbyt często powielana może doprowadzić do zatarcia silnika (dlatego niezbędna jest wymiana filtra oleju i oleju silnikowego) oraz jest duże ryzyko wybuchu przy za dużym rozgrzaniu podzespołu.

Komputerowe wypalanie filtra DPF

Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Wypalanie DPF, jakie obroty?

Tak, jak odpisaliśmy powyżej, aby doszło do skutecznego udrożnienia filtra cząstek stałych, należy podwyższyć obroty, które powinny mieścić się w przedziale 2500-3500 obr. na minutę. Jeżeli chodzi o spalanie oleju napędowego i koszty z tym związany podczas wykonywania regeneracji w trasie, to musisz sam ją najpierw przeprowadzić, aby się tego dowiedzieć, gdyż zależy od tego bardzo dużo czynników (styl jazdy, prędkość, długość i jakość trasy, silnik, pojemność silnika itd.). W jednym samochodzie może wyjść tego spalania na poziomie 7 litrów, a w innym nawet 10 litrów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Edek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czas trwania wypalania filtra cząstek stałych (DPF) na postoju może się różnić w zależności od kilku czynników, takich jak: • Rodzaj samochodu i silnika • Stopień zanieczyszczenia filtra DPF • Temperatura otoczenia W niektórych samochodach wypalanie DPF na postoju może trwać od kilku minut do nawet kilkunastu (30 minut), w zależności od stopnia zanieczyszczenia filtra i innych czynników. Aby uzyskać dokładny czas trwania wypalania DPF na postoju dla konkretnego samochodu, należy skontaktować się z producentem samochodu lub warsztatem samochodowym. Należy pamiętać, że wypalanie DPF na postoju może być procesem czasochłonnym i niebezpiecznym, dlatego należy postępować zgodnie z instrukcjami producenta samochodu i zachować ostrożność podczas tego procesu.
Mons
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No to trzeba będzie zlecić mężowi wypalanie dpf skoro da się to zrobić samodzielnie xD
Alina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chciałam sama wypalić DPF ale chyba coś nie poszło.. auto kopci czarnym dymem, co powinnam zrobić?
Janusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnio wypalałem DPF i faktycznie zeszło dobre pół h
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
gdy pierwszy raz musialem wypalic dpf, to nie wiedzialem ze bedzie trwalo to tak dlugo...

Popularne wpisy

21 Grudzień 2020

Zapchany DPF - kopci

Zapchany DPF kopci z rury wydechowej, jest to niezaprzeczalny fakt. To dymienie zazwyczaj szczególnie zauważalne jest w momencie przyspieszenia i objawia się jako czarne kłęby dymu, w skrajnych przypadkach, przy niesprawnym DPF nasze auto może dymić cały czas. ...

8 września 2022

Czy wypalanie DPF ma sens?

Wypalanie filtra cząstek stałych ma bardzo duży sens, ponieważ w ten sposób pozbywasz się zalegającej sadzy, która przeszkadza w wydajnej pracy tego podzespołu ...