Subpage photo

Jak długo trzeba jechać, żeby wypalić DPF? Tak jeżdżą zawodowcy!

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00


Czas potrzebny do wypalenia (regeneracji) filtra cząstek stałych (DPF) może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak marka i model pojazdu, jego stan techniczny, rodzaj trasy, a także rodzaj i jakość paliwa. Ogólnie rzecz biorąc, aby skutecznie wypalić DPF, zalecane jest kontynuowanie jazdy przez co najmniej 20-30 minut na stałych prędkościach autostradowych lub ekspresowych. Podczas tego czasu silnik osiąga wyższą temperaturę, co pomaga w spaleniu zgromadzonych cząstek stałych w filtrze.
Jeśli jeździsz głównie na krótkich trasach miejskich, gdzie silnik ma trudności z osiągnięciem odpowiedniej temperatury, regeneracja DPF może być nieskuteczna. W takim przypadku zaleca się okresowe dłuższe trasy, aby umożliwić skuteczną regenerację.

pracownia regeneracji filtrów cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Po czym poznać, że DPF się wypala?

Proces regeneracji filtra cząstek stałych (DPF) zazwyczaj zachodzi automatycznie podczas normalnej eksploatacji pojazdu, więc nie zawsze jest to łatwe do zauważenia. Jednakże istnieją pewne sygnały, które mogą wskazywać na to, że DPF przeprowadza regenerację:

1. Wzrost temperatury: podczas regeneracji DPF, temperatura w układzie wydechowym może wzrosnąć. Niektóre pojazdy wyposażone są w czujniki temperatury, które mogą pokazać, że proces regeneracji jest w trakcie.
2. Wzrost obrotów silnika: w trakcie regeneracji silnik może pracować na nieco wyższych obrotach niż zwykle. To zjawisko może być zauważalne w niektórych przypadkach.
3. Wzrost zużycia paliwa: podczas regeneracji do cylindrów silnika wstrzykiwane jest dodatkowe paliwo, co może skutkować wzrostem zużycia paliwa. Jeśli zauważysz nagły wzrost zużycia paliwa, może to być sygnał regeneracji DPF.

Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?

Przerwanie procedury regeneracji (wypalania) filtra cząstek stałych może prowadzić do różnych problemów w układzie wydechowym i silniku pojazdu. Oto kilka potencjalnych konsekwencji przerwania procedury wypalania DPF:

Niezregenerowany filtr: jeśli procedura regeneracji zostanie przerwana, filtry cząstek stałych w DPF mogą pozostać zatarte. To z kolei może prowadzić do ograniczenia przepływu spalin i utraty efektywności filtra.
Problemy z wydajnością: przerwanie regeneracji DPF może wpłynąć na wydajność silnika. Silnik może działać w trybie awaryjnym lub utracić moc, co może skutkować niestabilną jazdą.
Zwiększone emisje: niezregenerowany DPF może prowadzić do zwiększenia emisji cząstek stałych i innych zanieczyszczeń. To może mieć negatywny wpływ na środowisko i sprawność pojazdu.
Awaria DPF: w dłuższej perspektywie, częste przerwania procedur regeneracji mogą prowadzić do uszkodzenia samego DPF, co może wymagać naprawy lub wymiany.

Filtr cząstek stałych

Jak jeździć dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Aby minimalizować ryzyko zapchania się filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe z silnikiem Diesla, warto stosować się do kilku praktyk i środków ostrożności podczas codziennej eksploatacji. Oto kilka wskazówek: staraj się wykonywać regularne dłuższe trasy, zachowaj stały harmonogram konserwacji pojazdu- w tym wymianę oleju, wybieraj wysokiej jakości paliwo, aby uniknąć zanieczyszczeń, które mogą przyczynić się do zapchania się DPF oraz monitoruj kontrolki, które mogą sygnalizować problemy.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej

Objawy zatkanego DPF, czyli jak rozpoznać problemy i skutecznie działać?

Zmniejszenie efektywności silnika jest powszechnym sygnałem, świadczącym o tym, że filtr cząstek stałych (DPF) może być zatkany. Wynika to z faktu, że zanieczyszczony filtr ogranicza swobodny przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. ...

Czytaj więcej

Jakie czynniki wpływają na skuteczność działania filtrów cząstek stałych? 7 rzeczy, których nie wiesz!

Efektywność działania filtrów cząstek stałych (DPF) zależy od wielu czynników. Sprawdź razem z nami, jakie to czynniki!...

Czytaj więcej

Specjaliści od DPF - Klucz do zdrowego układu wydechowego

Systemy filtracji cząstek stałych DPF są kluczowym elementem układu wydechowego we współczesnych pojazdach...

Czytaj więcej

W jakich samochodach jest DPF? Istota filtra cząstek stałych

Współczesne samochody, dążąc do spełnienia surowych norm emisji spalin, korzystają z zaawansowanych technologii, a jednym z kluczowych elementów w tym kontekście jest filtr cząstek stałych...

Czytaj więcej

Jak działa AdBlue w pojazdach? Tego nie powie Ci żaden mechanik!

AdBlue to handlowa nazwa zarejestrowana dla roztworu mocznika w wodzie, wykorzystywanego w systemie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami diesla....

Czytaj więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtry cząstek stałych w samochodzie? 5000 zł mandatu!

Głównym zadaniem filtrów cząstek stałych jest redukcja cząstek stałych/pyłów generowanych podczas spalania oleju napędowego...

Czytaj więcej

Jak działa katalizator w samochodzie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Katalizator w samochodzie to urządzenie, które służy do oczyszczania spalin ze szkodliwych substancji. Katalizator działa na zasadzie katalizy, czyli procesu, w którym substancja chemiczna (katalizator) zmienia szybkość reakcji chemicznej, nie uczestnicząc w niej bezpośrednio....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.