Jak długo trzeba jechać, żeby wypalić DPF? Tak jeżdżą zawodowcy!
Czas potrzebny do wypalenia (regeneracji) filtra cząstek stałych (DPF) może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak marka i model pojazdu, jego stan techniczny, rodzaj trasy, a także rodzaj i jakość paliwa. Ogólnie rzecz biorąc, aby skutecznie wypalić DPF, zalecane jest kontynuowanie jazdy przez co najmniej 20-30 minut na stałych prędkościach autostradowych lub ekspresowych. Podczas tego czasu silnik osiąga wyższą temperaturę, co pomaga w spaleniu zgromadzonych cząstek stałych w filtrze.
Jeśli jeździsz głównie na krótkich trasach miejskich, gdzie silnik ma trudności z osiągnięciem odpowiedniej temperatury, regeneracja DPF może być nieskuteczna. W takim przypadku zaleca się okresowe dłuższe trasy, aby umożliwić skuteczną regenerację.

Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
1-2 dni robocze

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Po czym poznać, że DPF się wypala?
Proces regeneracji filtra cząstek stałych (DPF) zazwyczaj zachodzi automatycznie podczas normalnej eksploatacji pojazdu, więc nie zawsze jest to łatwe do zauważenia. Jednakże istnieją pewne sygnały, które mogą wskazywać na to, że DPF przeprowadza regenerację:
1. Wzrost temperatury: podczas regeneracji DPF, temperatura w układzie wydechowym może wzrosnąć. Niektóre pojazdy wyposażone są w czujniki temperatury, które mogą pokazać, że proces regeneracji jest w trakcie.
2. Wzrost obrotów silnika: w trakcie regeneracji silnik może pracować na nieco wyższych obrotach niż zwykle. To zjawisko może być zauważalne w niektórych przypadkach.
3. Wzrost zużycia paliwa: podczas regeneracji do cylindrów silnika wstrzykiwane jest dodatkowe paliwo, co może skutkować wzrostem zużycia paliwa. Jeśli zauważysz nagły wzrost zużycia paliwa, może to być sygnał regeneracji DPF.
Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?
Przerwanie procedury regeneracji (wypalania) filtra cząstek stałych może prowadzić do różnych problemów w układzie wydechowym i silniku pojazdu. Oto kilka potencjalnych konsekwencji przerwania procedury wypalania DPF:
• Niezregenerowany filtr: jeśli procedura regeneracji zostanie przerwana, filtry cząstek stałych w DPF mogą pozostać zatarte. To z kolei może prowadzić do ograniczenia przepływu spalin i utraty efektywności filtra.
• Problemy z wydajnością: przerwanie regeneracji DPF może wpłynąć na wydajność silnika. Silnik może działać w trybie awaryjnym lub utracić moc, co może skutkować niestabilną jazdą.
• Zwiększone emisje: niezregenerowany DPF może prowadzić do zwiększenia emisji cząstek stałych i innych zanieczyszczeń. To może mieć negatywny wpływ na środowisko i sprawność pojazdu.
• Awaria DPF: w dłuższej perspektywie, częste przerwania procedur regeneracji mogą prowadzić do uszkodzenia samego DPF, co może wymagać naprawy lub wymiany.

Jak jeździć dieslem, żeby nie zapchać DPF?
Aby minimalizować ryzyko zapchania się filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe z silnikiem Diesla, warto stosować się do kilku praktyk i środków ostrożności podczas codziennej eksploatacji. Oto kilka wskazówek: staraj się wykonywać regularne dłuższe trasy, zachowaj stały harmonogram konserwacji pojazdu- w tym wymianę oleju, wybieraj wysokiej jakości paliwo, aby uniknąć zanieczyszczeń, które mogą przyczynić się do zapchania się DPF oraz monitoruj kontrolki, które mogą sygnalizować problemy.
Komentarze