Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czujniki różnicy ciśnień znajdują się w dwóch miejscach; pierwszy z nich, który jest przed filtrem cząstek stałych, mierzy ciśnienie, natomiast drugi, który ulokowany jest za DPF, również dokonuje pomiaru ciśnienia i porównuje je do tego ciśnienia przed i za filtrem DPF. Jeżeli czujniki różnicy ciśnień filtra cząstek stałych dobrze pracują, to wtedy bez problemu mierzona jest ilość cząstek PM wewnątrz filtra cząstek stałych i wysyłanie informacji sterownikowi silnika o potrzebie zainicjowania procesu samooczyszczania podzespołu. Niestety trzeba mieć na uwadze, że może dojść w każdej chwili do uszkodzenia czujnika różnicy ciśnień i wówczas wtedy należy szybko sprawdzić jego stan w serwisie i jeśli będzie konieczna wymiana, to tak trzeba zrobić.
Czujniki kontrolujące pracę DPF / FAP - Jak oszukać czujnik różnicy ciśnień?
Czujnikami, które kontrolują prawidłowe funkcjonowanie filtra DPF / FAP, są:
- Czujnik ciśnienia spalin (G450);
- Przepływomierz powietrza (G70) składa się z tunelu pomiarowego oraz czujnika pomiarowego i dokonuje pomiaru ilości powietrza zasysanego do jednostki napędowej;
- Czujnik temperatury spalin kontroluje podczas regeneracji filtra cząstek stałych temperaturę spalin.
W przypadku, gdy decydujesz się na trwałe usunięcie filtra cząstek stałych, musisz pamiętać o umieszczeniu emulatora, który nie jest legalny tak, jak i samo pozbycie się podzespołu z samochodu, więc warto o tym pamiętać. Nie tylko kary związane są z tym oszustwem, ale także ma to duży związek z kosztami, jakie poniesiesz na samo usunięcie DPF, umieszczenie emulatora, robociznę oraz z całą pewnością – późniejszy nakaz ponownego zamontowania tego elementu.
1. Uszkodzony czujnik uszkodzi trwale filtr DPF - Prawidłowa różnica ciśnień DPF
Jeśli zbyt późno rozpoznasz uszkodzenie czujnika różnicy ciśnień filtra cząstek stałych, to może mieć to fatalny skutek, który przejawi się w całkowitym zniszczeniu DPF, a nawet całego turbodoładowania i wygeneruje Ci bardzo duże koszta napraw / wymian poszczególnych elementów. Prawidłowa różnica ciśnień filtra cząstek stałych przykładowo w czterocylindrowym silniku o zapłonie samoczynnym i pojemności około 2000 ccm bez wymaganej jeszcze regeneracji DPF w trakcie pracy na biegu jałowym nie powinna przekraczać od 5 do 10 mbar.
2. Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF – objawy, które na to wskazują
Nie zdziwisz się, jeśli dowiesz się z tego artykułu, że objawami uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień będą: znaczny spadek mocy jednostki napędowej, duży wzrost zużycia paliwa, a także wyczuwalny zapach ON w środku pojazdu. Przed podjęciem jakichkolwiek decyzji odnośnie czujnika różnicy ciśnień, powinieneś zwrócić się o pomoc do wyspecjalizowanego warsztatu, który dokona diagnozy stanu Twojego auta i w razie potrzeby to właśnie specjalista zajmie się wymianą uszkodzonego czujnika filtra DPF.
3. Kontrola ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych - Jak rozpoznać uszkodzony czujnik ciśnienia spalin?
Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin rozpoznasz po brzydkiej woni paliwa w środku samochodu, po wzroście spalania oraz utracie wcześniejszej mocy silnika. Jeśli pomiar ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych jest prawidłowy, oznacza to, że filtr nie jest przepełniony dużą ilością zanieczyszczeń. Gdy wartości ciśnienia różnią się od siebie, to prawdopodobnie wewnątrz filtra cząstek stałych jest dużo brudu. Ponadto, jeśli zlekceważysz jakąkolwiek usterkę, chociażby takiego czujnika DPF, będzie to mieć później negatywny wpływ na pracę innych elementów.
Komentarze