Jak działa katalizator dwufunkcyjny?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

1. Jaka jest zasada działania katalizatora dwufunkcyjnego?

Pewnie bardzo wiele razy zdarzyło się Państwu zastanawiać nad tym, jak działa katalizator dwufunkcyjny. Taki katalizator samochodowy zazwyczaj ma za zadanie zmniejszać ilość tlenku węgla i węglowodorów w spalinach poprzez utlenianie ich. Wówczas to z układu wydechowego Diesla wydobywa się neutralny dwutlenek węgla i para wodna. Ten rodzaj reaktora katalitycznego stosowany jest w samochodach z silnikiem Diesla, a dodatkowo wsparty jest pracą filtra cząstek stałych, a często także dodatkowym konwerterem, takim jak SCR w celu redukcji tlenku azotu. W samochodach z silnikiem benzynowym, czyli o zapłonie iskrowym, spotkamy zaś katalizator trójdrożny, który nie tylko świetnie radzi sobie z redukcją szkodliwego tlenku azotu, ale jednocześnie jest w stanie utlenić tlenek węgla i węglowodory. Warto pamiętać, iż niezależnie, który typ katalizatora znajduje się w naszym samochodzie, to powinniśmy zadbać o to, aby sprawnie funkcjonował. Jak wiemy, budowa katalizatora jest bardzo delikatna. Warto więc dbać o jego odpowiednią eksploatację, a także dokonywać okresowych przeglądów układu wydechowego w naszym samochodzie. Nie narażajmy naszego katalizatora na nagłe skoki temperatur, czy też uszkodzenia mechaniczne, wynikające z nieostrożnej jazdy. Miejmy na uwadze, iż uszkodzony, czy też zapchany katalizator to nie tylko znaczny spadek komfortu jazdy, ale również i realne zagrożenie dla naszej jednostki napędowej, a także innych powiązanych z naszym katalizatorem podzespołów. Nie odkładajmy, więc w czasie decyzji o oddaniu naszego elementu układu wydechowego w ręce specjalistów, ponieważ szybka reakcja zawsze pozwoli nam ograniczyć koszty związane z poważniejszą naprawą, która niewątpliwie byłaby konieczna po długotrwałej jeździe na zapchanym, czy też uszkodzonym podzespole.

Jak działa katalizator dwufunkcyjny?

Brak katalizatora i objawy

Wiele osób próbuje rozwiązać problem, decydując się na nielegalne usunięcie problematycznego podzespołu. Miejmy jednak na uwadze, iż wówczas nie tylko świadomie trujemy środowisko, ale także jesteśmy narażeni na mandat. Dodatkowo nie mamy co liczyć również na podbicie przeglądu. W świetle prawa bowiem, takie auto nie ma prawa poruszać się po drodze. Pamiętajmy, iż brak katalizatora jest tak samo uciążliwy, jak jazda na zapchanym podzespole. Zmniejszeniu ulega moc silnika, w czasie jazdy odczuwamy również silne drgania, a także wydziela się nienaturalnie duża ilość spalin z układu wydechowego naszego auta. Należy również wspomnieć, iż silnik bez katalizatora pracuje znacznie głośniej, a więc każda dłuższa przejażdżka przysporzy nas o ból głowy. Nie warto więc świadomie pozbawiać się komfortu z jazdy naszym autem w celu zaoszczędzenia pieniędzy, a dodatkowo truć przy okazji środowisko. Z naszego doświadczenia wynika, że i tak w ostateczności kierowcy wracają w celu ponownego montażu podzespołu, ponieważ ich auta nie przechodzą przeglądu. Wiedząc już po lekturze niniejszego artykułu, jak działa katalizator dwufunkcyjny, a także trójdrożny, postarajmy się zadbać o odpowiednią eksploatację samochodu wyposażonego w ten podzespół. Reaktor katalityczny wówczas odwdzięczy się nam długotrwałą i nienaganną pracą.

Brak katalizatora - objawy
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator dwufunkcyjny jest umieszczany w autach z silnikami Diesla i różni się w działaniu z katalizatorem trójdrożnym. Zadaniem reaktora katalitycznego w silnikach wysokoprężnych jest zmniejszyć ilość tlenku węgla oraz węglowodorów w spalinach przez ich utlenienie. To utlenienie powoduje, że z układu wydechowego wydostaje się neutralny dwutlenek węgla oraz para wodna. Katalizator jest na ogół trwałym elementem, jednak należy go eksploatować zgodnie z zaleceniami producenta marki pojazdu.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niestety katalizatory są chyba dość awaryjne, a przynajmniej takie zbiera opinie. Niemniej warto wiedzieć, jak go naprawić i użytkować.
Emila
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przynajmniej dowiedziałam się z tego artykułu jaka jest różnica pomiędzy katalizatorem dwufunkcyjnym, a trójdrożnym. Bardzo ciekawe! Dziękuję i pozdrawiam!
Gorczak
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam dwufunkcyjny katalizator w samochodzie i nie narzekam, jak dotąd nic się z nim nie działo. Fajnie, że go ktoś tutaj opisał.
GREGORY
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto poczytać coś o działaniu katalizatorze w benzynie, bo komuś takie informacje mogą się przydać. Ja mam diesla, więc mnie to nie dotyczy, ale z zaciekawieniem przeczytałem ten artykuł.
Marko345
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuł widziałem, że poruszyliście także temat taki jak Katalizator trójfunkcyjny, dużo tu można znaleźć ciekawych informacji o filtrach i katalizatorach.

Popularne wpisy

26 kwietnia 2021

Filtr DPF 1731RJ

Wraz z zakupem nowego filtra cząstek stałych lub po regeneracji otrzymasz: • dwuletnią gwarancję ASO Bosch Diesel Service ...