Jak działa system SCR i AdBlue?

System SCR (Selective Catalytic Reduction) jest zaawansowaną technologią redukcji emisji spalin, powszechnie stosowaną w nowoczesnych silnikach Diesla, mającą na celu zmniejszenie emisji szkodliwych tlenków azotu (NOx). Kluczowym elementem tego systemu jest AdBlue, specjalny roztwór wodny mocznika (32,5% mocznika i 67,5% wody demineralizowanej).

AdBlue jest wtryskiwane do układu wydechowego przed katalizatorem SCR, gdzie pod wpływem wysokiej temperatury rozkłada się na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak reaguje następnie z tlenkami azotu, przekształcając je w nieszkodliwy azot oraz parę wodną. Proces ten skutecznie redukuje emisję NOx nawet o 90%, przyczyniając się do spełnienia rygorystycznych norm emisji spalin.

Stosowanie systemu SCR i AdBlue nie tylko pomaga chronić środowisko, ale także pozwala na uzyskanie większej wydajności silnika, co jest korzystne zarówno dla użytkowników pojazdów, jak i dla całej planety.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Grzesiek
star star star star star
Wystawiono 8 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Mam non stop awarię

Popularne wpisy

23 grudnia 2020

Wypalanie DPF - jak rozpoznać?

Obserwacja samochodu pozwoli rozpoznać Ci wypalanie DPF. „Wypalanie DPF - jak rozpoznać” – jest to częsty dylemat kierowców, którzy chcą wiedzieć, czy ich podzespół działa w sposób prawidłowy. ...

5 lutego 2024

Przewiercenie dpf - dlaczego nie warto

Przewiercenie filtru cząstek stałych, czyli tzw. DPF (Diesel Particulate Filter), stało się nielegalną praktyką popularną wśród niektórych właścicieli pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym ...