Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Filtr cząstek stałych z biegiem czasu zaczyna tracić swoje właściwości, ponieważ w trakcie jego pracy gromadzą się w nim zanieczyszczenia, które po pewnym czasie przyczynią się do zapchania DPF; właśnie w takim momencie należy być czujnym i gdy pojawią się jakieś niepokojące objawy, które mają wpływ na spadek wydajności działania filtra, trzeba rozpocząć procedurę wypalania. Wystarczy, że podniesiesz obroty i zwiększysz nieco prędkość jazdy, a spaliny rozgrzeją się na tyle, że bez problemu dopali się sadza. Lepiej nie zwlekać z oczyszczaniem filtra cząstek stałych, bo tak naprawdę uszkodzenie tego podzespołu może negatywnie wpłynąć również na działanie pozostałych elementów, które chcąc nie chcąc współpracują z DPF. Ponadto, oprócz wypalania filtra DPF musisz pamiętać o oczyszczaniu go również w serwisie, aby udrożnić go zarówno z sadzy, jak i z popiołu. Filtr cząstek stałych nie może być też zbyt często regenerowany, bo jest duże ryzyko utracenia przez niego parametrów.

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF - jakie obroty?

Aby skutecznie wypalić filtr cząstek stałych, powinieneś przede wszystkim wyjechać na drogę szybkiego ruchu, na której nie będziesz musiał się bezsensownie zatrzymywać tudzież gwałtownie hamować. Następnie musisz wiedzieć, że konieczne jest podwyższenie obrotów (nawet do 3,5 tysiąca obr. na minutę), jak również zwiększenie prędkości (pamiętając przy tym, że nie można przekroczyć dopuszczalnej). Jeśli dostosujesz się do tych kroków, to po kilkunastu minutach sadza wydostanie się z wnętrza DPF.

Wymuszanie wypalania DPF

Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF na autostradzie

Wypalanie DPF w trasie (na autostradzie czy też na innej drodze szybkiego ruchu) jest najskuteczniejszą metodą samooczyszczania podzespołu, ponieważ pozbywasz się powstałych osadów w sposób naturalny i nieszkodzący jednostce napędowej. Kluczowa jest jednak prędkość jazdy oraz wysokość obrotów, a także utrzymanie płynnej jazdy przez dłuższą chwilę. Nie uda Ci się oczyścić DPF-a w mieście, więc musisz mu stworzyć do tego odpowiednie warunki.

Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy?

Wypalanie filtra cząstek stałych może trwać od 10 do 30 minut, więc kierowca musi uzbroić się w cierpliwość i nie ma prawa wyłączyć silnika, dopóki zanieczyszczenia z DPF nie zostaną w całości wypalone. O wiele rozsądniej jest oczyścić filtr DPF w trasie niż na postoju, ponieważ pierwszy sposób najmniej szkodzi jednostce napędowej, natomiast to, jak wygląda proces dopalania sadzy, opisane jest we wcześniejszych akapitach.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adam
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest urządzeniem montowanym w samochodach z silnikami diesla, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z niebezpiecznych dla zdrowia i środowiska cząstek stałych. DPF działa poprzez wypalanie tych cząstek, co ma miejsce podczas specjalnych procesów, zwanych regeneracją. Regeneracja DPF jest procesem, który ma na celu usunięcie zanieczyszczeń z filtra i przywrócenie jego prawidłowego działania. Proces ten może być wymuszony przez kierowcę lub automatycznie uruchamiany przez samochód. Wymuszenie regeneracji DPF przez kierowcę może być konieczne w przypadku, gdy samochód nie jest w stanie automatycznie przeprowadzić tego procesu. Może to być spowodowane np. brakiem odpowiednich warunków jazdy lub nieodpowiednią jakością paliwa. W takim przypadku należy postępować zgodnie z instrukcją obsługi samochodu i uruchomić proces regeneracji DPF za pomocą odpowiedniego przycisku lub menu komputera pokładowego. Automatyczne uruchamianie regeneracji DPF zależy od konkretnego samochodu i jest zazwyczaj zaprogramowane w taki sposób, aby proces ten przeprowadzany był regularnie, co kilkaset lub kilka tysięcy kilometrów. W takim przypadku kierowca nie musi nic robić, ponieważ proces regeneracji DPF zostanie automatycznie uruchomiony przez samochód. Jeśli jesteś w posiadaniu samochodu z DPF i masz wątpliwości co do tego, jak i kiedy należy przeprowadzić proces regeneracji, najlepiej jest skonsultować się z instrukcją obsługi samochodu lub zaufać systemowi automatycznego uruchamiania tego procesu. W razie potrzeby możesz również skontaktować się z serwisem samochodowym.

Popularne wpisy

27 października 2021

Cena katalizatora na złomie

Ceny katalizatorów na złomie są bardzo zróżnicowane, ponieważ zależą one od budowy podzespołu, rodzaju, wielkości, a także modelu samochodów. Zaczynają się one od kilkuset złotych, a mogą skończyć na ...