Jak jest zbudowany filtr cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

1. Warto wiedzieć, jak zbudowany jest filtr DPF?

W niniejszym artykule weźmiemy pod lupę to, jak jest zbudowany filtr cząstek stałych i co go charakteryzuje. Jak zaraz Państwo zauważą, budowa DPF będzie nieco podobna do budowy reaktora katalitycznego. Podzespół ten składa się z monolitu w postaci ceramicznego wkładu, który to pokryty jest powłoką o właściwościach katalitycznych. Filtr ten to metalowa puszka, której przekrój podobnie jak w przypadku katalizatora przypomina plaster miodu. Jak już chyba wszystkim wiadomo, zasada działania filtra cząstek stałych polega na tym, iż przechwytuje on szkodliwe substancje w postaci cząstek stałych i przechowuje do czasu wypalenia. Ten cenny monolit, w następnej kolejności otula powłoka ochronna, pełniąca również rolę izolatora. Ostatnią warstwę nawierzchnią stanowi, zaś metalowa obudowa. Proces dopalania odbywa się zazwyczaj podczas długotrwałej jazdy, kiedy to silnik jest dostatecznie rozgrzany, a filtr osiągnie odpowiednią temperaturę. Warto wiedzieć, iż niezalecane jest przerywanie wypalania, a w celu rozpoznania tego momentu pomaga nam filtr cząstek stałych i kontrolka, która pojawia się na desce rozdzielczej i znika po całej procedurze, która trwa zazwyczaj kilkanaście minut.

Jak jest zbudowany filtr cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych – wymysł, czy konieczność?

Nie od dziś wiadomo, iż filtry stanowią grupę bardzo awaryjnych podzespołów. Z czasem ulegają one zapchaniu popiołem, który to w znacznym stopniu uniemożliwia prawidłową pracę naszego podzespołu. Należy jednak mieć na uwadze, iż stanowi on obowiązkowy element układu wydechowego Diesla, z racji tego, iż odpowiada za ograniczenie emisji szkodliwych spalin do środowiska. To dzięki nim w dużym stopniu powietrze, którym oddychamy, jest czystsze. Warto pamiętać, iż wdychane zanieczyszczenia ze spalin są jedną z głównych przyczyn powstawania chorób nowotworowych w obrębie układu oddechowego. Jazda samochodem z wyciętym podzespołem oprócz tego, iż jest trująca, to również podlega karze. Nie ryzykujmy zatem, ani zdrowiem, ani konsekwencjami prawnymi i zapchane podzespoły oddajmy w ręce specjalistów, którzy to wiedzą najlepiej, jak jest zbudowany filtr cząstek stałych i biorąc pod uwagę jego delikatną budowę, poddadzą go dedykowanemu tego typu zabiegom czyszczeniu wodnemu.

Filtr cząstek stałych - wymysł, czy konieczność?
Co o tym myślisz?

Komentarze

Staszek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry DPF są montowane w układzie wydechowym pojazdu i działają poprzez pochłanianie cząstek stałych z wydechu, zanim te zostaną wydalone do atmosfery. W zależności od rodzaju silnika i pojazdu filtry te mogą wymagać okresowej regeneracji, aby usunąć nagromadzone cząstki stałe, które zanieczyszczały filtr. Przypomina on metalową puszkę, w której znajduje się metalowy lub ceramiczny wkład. W przekroju DPF przypomina plaster miodu, a monolit jest chroniony specjalną powłoką katalityczną, w której są obecne metale szlachetne, dzięki którym usuwane są toksyczne pierwiastki, pochodzące ze spalin.
Malibuuu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ta budowa filtra cząstek stałych jest naprawdę bardzo ciekawa. Zaintrygowało mnie to, że wygląda to jak plaster miodu xd
Norbert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wygląda jak kawałek zespawanej puszki, a tu DPF pełni ważną funkcję i kosztuje naprawdę kupę kasy! Ciekawy artykuł, pozdrawiam.
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie to nie wiedziałem jak jest zbudowany filtr cząstek stałych, nie jestem znawcą w tej dziedzinie. Ciekawy temat!
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto wiedzieć, jak i z czego zbudowany jest filtr cząstek stałych, aby mieć jakieś pojęcie odnośnie jego regeneracji i eksploatacji :D Jeśli mowa o czyszczeniu filtra DPF, to z własnego doświadczenia wiem, że najlepiej się sprawdzi mycie wodne pod ciśnieniem.
Kacper
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cenne informacje o tym, jaka jest zasada dzialania filtra czastek stalych! Wszyscy posiadacze aut z dieslem powinni przeczytac ten artykul! Obecnosc filtra ma chronic nasze srodowisko, ale zeby nie zaklocac jego pracy, musimy tez go oczyszczac.
Ami21
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zasada działania filtra cząstek stałych jest prosta, ma zatrzymywać złe spaliny, co by nie szły do atmosfery, gorzej jak już filtr zaczyna przepuszczać, bo niby w aucie jest, a tak naprawdę wszystko przez niego przelatuje, czyli filtr nie spełnia swoich właściwości w aucie.

Popularne wpisy