Jak jeździć dieslem z DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów
Samochód osobowy Opel

Jeśli posiadasz auto z filtrem cząstek stałych DPF, powinieneś pamiętać o prawidłowym użytkowaniu pojazdu, ponieważ jest to klucz do długotrwałej żywotności tego podzespołu, dlatego wymagane jest doprowadzenie do samoregeneracji DPF, aby pozwolić sadzy w całości się wypalić w celu odblokowania kanalików filtrujących. Styl jazdy, a zużycie filtra DPF są powiązane. Czynność wypalania jest niezbędna, podobnie, jak fachowe oczyszczanie tego podzespołu w serwisie, ponieważ warto wiedzieć, że nie tylko sadza gromadzi się wewnątrz DPF, ale również popiół, który powstaje wskutek procesu dopalania. Popiół jest trudny do usunięcia, dlatego nieusunięty może spowodować trwałe uszkodzenie filtra cząstek stałych. Oprócz właściwej eksploatacji i pamiętaniu o wypalaniu czy też czyszczeniu w serwisie trzeba wziąć pod uwagę inne czynniki, które wpływają na żywotność DPF.

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Co ile czyścić DPF?

Filtr cząstek stałych nie powinien być czyszczony zbyt często, bo może przynieść to odwrotny skutek. Należy pamiętać, że w jego wkładzie znajdują się metale szlachetne, które tworzą powłokę katalityczną tego podzespołu i to dzięki nim pozbywa się niebezpiecznych dla środowiska toksycznych substancji, a ich wypłukanie spowodowałoby utratę właściwości DPF. Powinieneś pamiętać o wypalaniu sadzy z filtra DPF, aby dać mu możliwość dalszej pracy i dostosowywać się do innych zaleceń od producenta, które są przypisane konkretnie do Twojego pojazdu.

1. Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Suchy DPF

Prędzej czy później filtr suchy DPF może ulec awarii, dlatego warto zrobić wszystko, by to odwlec w czasie. Z pewnością powinieneś bardziej zadbać o prawidłową eksploatację, nie rozpędzać się z niskich obrotów, tankować paliwo ze sprawdzonych stacji benzynowych i wlewać oleje typu LOW SAPS. Wymagane jest też wykonywanie wypalania DPF, aby odblokować go z przyklejonych zanieczyszczeń.

2. Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Wypalanie DPF w Renault Master

Proces dopalania sadzy w Renault Master będzie wyglądał bardzo podobnie, jak w przypadku innych samochodów, chociaż czas wypalania jest zależny od wielkości podzespołu i ilości osadów. Masz trzy możliwości, które doprowadzą do pozbycia się sadzy: wypalanie na postoju, w trasie i w serwisie. Wykonaj taką metodę samoregeneracji, do której masz warunki. Jeśli nie planujesz dłuższych podróży, to lepiej, żebyś nie kupował auta z dieslem i z DPF, ponieważ nie stworzysz mu optymalnych warunków do usunięcia zalegającej sadzy, która niewypalana z czasem stanie się bardzo kłopotliwa dla pracy innych elementów.

Auto z filtrem DPF

3. Filtr DPF: eksploatacja i problemy. Czy trzeba się go bać? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?

Wypalanie DPF nie jest trudne, jednak trzeba pamiętać o spełnieniu kilku ważnych kroków; po pierwsze: wyrusz na drogę szybkiego ruchu, aby móc się rozpędzić, ale mimo wszystko zachować dozwoloną prędkość oraz podnieść obroty do około 2,5 tysięcy, a po drugie: Twoim obowiązkiem jest czekać, dopóki sadza w całości się nie wypali, więc nie możesz go przerwać. Jeśli wypalanie przebiegnie pomyślnie, nie powinny wystąpić problemy w najbliższej przyszłości z filtrem DPF. Czy w ogóle trzeba obawiać się tego podzespołu? Absolutnie nie, ale musisz pamiętać o wymianie oleju, kontrolowaniu stanu pojazdu i dokonywania napraw / wymian, jeśli jakiś element tego potrzebuje, a także o wielu innych rzeczach, o których pisaliśmy już wcześniej. Bądź pewny, że wycięcie filtra cząstek stałych z układu wydechowego nie jest rozwiązaniem problemu.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Olek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby prawidłowo eksploatować pojazd z filtrem cząstek stałych (DPF), należy przestrzegać następujących zasad: Regularnie jeździć po trasie: filtr DPF potrzebuje wysokiej temperatury, aby usunąć zanieczyszczenia, dlatego ważne jest, aby regularnie jeździć po trasie, gdzie silnik jest w stanie osiągnąć wystarczająco wysokie temperatury. Unikać krótkich tras: jeśli często pokonujesz krótkie dystanse, filtr DPF może nie mieć wystarczająco dużo czasu na przepalenie zanieczyszczeń, co może prowadzić do jego zatkania. Unikać jazdy z niską prędkością: jazda z niską prędkością nie pozwala silnikowi na osiągnięcie odpowiednio wysokiej temperatury, co może utrudnić przepalenie zanieczyszczeń w filtrze DPF. Konserwować silnik: regularne serwisowanie silnika jest kluczowe dla prawidłowego działania filtra DPF, ponieważ nieprawidłowa praca silnika może prowadzić do zanieczyszczenia filtra.
tomkowski
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na pewno jazda Dieslem z DPF wymaga zwrócenia większej uwagi na prawidłowość użytkowania tego auta. Sam mam Diesla z DPF i wiem na czym to polega. Kiedy dbam - wszystko działa jak należy. Kiedy zaniedbam - zawsze pojawi się jakaś mała usterka.
Marini-x
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda dieslem z dpf to pewnie na dłuższych trasach. Ale wiadomo, że trzeba takie auto właściwie użytkować.
Bazylik234
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mając samochód z silnikiem wysokoprężnym, powinieneś jeździć tak, aby nie zaszkodzić filtrowi DPF, a wręcz ułatwić jego pracę!
Arkadiusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Opłaca się w odpowiedni sposób użytkować diesla, bo dzięki temu nie skracamy żywotności silnikowi, wtryskom, turbinie i dpf. Niektórzy niestety nie stosują podstawowych zasad i jeżdżą od warsztatu do warsztatu.

Popularne wpisy