Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli posiadasz auto z filtrem cząstek stałych DPF, powinieneś pamiętać o prawidłowym użytkowaniu pojazdu, ponieważ jest to klucz do długotrwałej żywotności tego podzespołu, dlatego wymagane jest doprowadzenie do samoregeneracji DPF, aby pozwolić sadzy w całości się wypalić w celu odblokowania kanalików filtrujących. Styl jazdy, a zużycie filtra DPF są powiązane. Czynność wypalania jest niezbędna, podobnie, jak fachowe oczyszczanie tego podzespołu w serwisie, ponieważ warto wiedzieć, że nie tylko sadza gromadzi się wewnątrz DPF, ale również popiół, który powstaje wskutek procesu dopalania. Popiół jest trudny do usunięcia, dlatego nieusunięty może spowodować trwałe uszkodzenie filtra cząstek stałych. Oprócz właściwej eksploatacji i pamiętaniu o wypalaniu czy też czyszczeniu w serwisie trzeba wziąć pod uwagę inne czynniki, które wpływają na żywotność DPF.
Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Co ile czyścić DPF?
Filtr cząstek stałych nie powinien być czyszczony zbyt często, bo może przynieść to odwrotny skutek. Należy pamiętać, że w jego wkładzie znajdują się metale szlachetne, które tworzą powłokę katalityczną tego podzespołu i to dzięki nim pozbywa się niebezpiecznych dla środowiska toksycznych substancji, a ich wypłukanie spowodowałoby utratę właściwości DPF. Powinieneś pamiętać o wypalaniu sadzy z filtra DPF, aby dać mu możliwość dalszej pracy i dostosowywać się do innych zaleceń od producenta, które są przypisane konkretnie do Twojego pojazdu.
1. Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Suchy DPF
Prędzej czy później filtr suchy DPF może ulec awarii, dlatego warto zrobić wszystko, by to odwlec w czasie. Z pewnością powinieneś bardziej zadbać o prawidłową eksploatację, nie rozpędzać się z niskich obrotów, tankować paliwo ze sprawdzonych stacji benzynowych i wlewać oleje typu LOW SAPS. Wymagane jest też wykonywanie wypalania DPF, aby odblokować go z przyklejonych zanieczyszczeń.
2. Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Wypalanie DPF w Renault Master
Proces dopalania sadzy w Renault Master będzie wyglądał bardzo podobnie, jak w przypadku innych samochodów, chociaż czas wypalania jest zależny od wielkości podzespołu i ilości osadów. Masz trzy możliwości, które doprowadzą do pozbycia się sadzy: wypalanie na postoju, w trasie i w serwisie. Wykonaj taką metodę samoregeneracji, do której masz warunki. Jeśli nie planujesz dłuższych podróży, to lepiej, żebyś nie kupował auta z dieslem i z DPF, ponieważ nie stworzysz mu optymalnych warunków do usunięcia zalegającej sadzy, która niewypalana z czasem stanie się bardzo kłopotliwa dla pracy innych elementów.
3. Filtr DPF: eksploatacja i problemy. Czy trzeba się go bać? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Wypalanie DPF nie jest trudne, jednak trzeba pamiętać o spełnieniu kilku ważnych kroków; po pierwsze: wyrusz na drogę szybkiego ruchu, aby móc się rozpędzić, ale mimo wszystko zachować dozwoloną prędkość oraz podnieść obroty do około 2,5 tysięcy, a po drugie: Twoim obowiązkiem jest czekać, dopóki sadza w całości się nie wypali, więc nie możesz go przerwać. Jeśli wypalanie przebiegnie pomyślnie, nie powinny wystąpić problemy w najbliższej przyszłości z filtrem DPF. Czy w ogóle trzeba obawiać się tego podzespołu? Absolutnie nie, ale musisz pamiętać o wymianie oleju, kontrolowaniu stanu pojazdu i dokonywania napraw / wymian, jeśli jakiś element tego potrzebuje, a także o wielu innych rzeczach, o których pisaliśmy już wcześniej. Bądź pewny, że wycięcie filtra cząstek stałych z układu wydechowego nie jest rozwiązaniem problemu.
Komentarze