Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zakłada się, że filtr cząstek stałych może wytrzymać przy odpowiedniej eksploatacji nawet do ponad 200 tysięcy przejechanych kilometrów. Nie oznacza to jednak, że do tego czasu jesteś zwolniony z dbania o podzespół, ponieważ nadal co jakiś czas wymagana jest samoregeneracja DPF w postaci wypalania. Ponadto musisz też przynajmniej raz w roku umówić się na specjalistyczne czyszczenie filtra w ASO. Podczas jazdy Dieslem wyłącznie po mieście zapycha się jego wnętrze, dlatego że gromadzą się cząsteczki węgla w postaci sadzy ze spalin. Sadza musi zostać dopalona, ponieważ wydobywająca się z układu wydechowego pojazdu, zatruwa środowisko. Jeśli jeszcze tego nie wiesz, to auta, w których brakuje DPF albo w których jest niesprawny podzespół, nie powinny w świetle prawa ruchu drogowego poruszać się po ulicach.
Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Zapchany DPF a turbina
Zapchany DPF to nie tylko problemy z nim samym, ale także z pracą turbosprężarki i silnika. Turbo jest bardzo wrażliwe i przez utratę odpowiedniego smarowania, zaburza się jego prawidłową pracę. Dodatkowo zanieczyszczony filtr cząstek stałych powoduje wzrost poziomu oleju silnikowego, co jest spowodowane odłożeniem się w nim niespalonego paliwa i prowadzi do rozcieńczenia. Właściwe użytkowanie pojazdu z dieslem powinno polegać na wypalaniu DPF, doprowadzenia do jego oczyszczania, a także unikania jazd na krótkich dystansach.
1. Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Po raz kolejny napiszemy, że kluczem do utrzymania DPF w jak najdłuższej sprawności jest właściwe użytkowanie auta. Nie jeździj „agresywnie” na zimnym silniku, pozwól mu się dobrze rozgrzać, nie tankuj paliwa z podejrzanych stacji benzynowych, nie stosuj dodatków do paliwa, które mogą powodować szybkie powstawanie popiołów. Pamiętaj, że poruszanie się autem, które ma zatkany filtr cząstek stałych jest ryzykowne, ponieważ pojazd w każdej chwili może przestać pracować i zatrzyma się w niespodziewanym momencie na drodze.
2. Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Jak wypalić DPF?
Jeżeli planujesz kupić samochód z dieslem, ale nie zamierzasz jeździć na dłuższych dystansach, to lepiej zrezygnować z zakupu auta posiadającego silnik wysokoprężny. Na pewno lepiej sprawdzi się benzyna niż diesel. Jeśli jednak nie chcesz zmienić swojej decyzji, to mimo wszystko sugerujemy Ci raz w miesiącu wyjechać poza miasto i przez kilkanaście minut jechać z podwyższoną prędkością i obrotami, aby spaliny mogły wypalić sadzę. Wypalanie DPF nie jest skomplikowane, ważne, tylko abyś dostosował się do wskazówek.
3. Jak dbać o filtr DPF? - Jak samemu wyczyścić DPF?
Prawidłowa eksploatacja oraz czyszczenie DPF / FAP. Przed wydaniem większej gotówki w serwisie na regenerację możesz kupić we własnym zakresie preparat, który pomoże Ci pozbyć się zalegającej sadzy. To nie jest jednak wystarczająca forma oczyszczania, ponieważ trzeba też usunąć z jego wnętrza popiół. Raz na jakiś czas umów się na fachową regenerację filtra cząstek stałych, a zobaczysz, jak te efekty pozytywnie wpłyną na pracę również innych podzespołów.
Komentarze