Jak jeździć samochodem z filtrem cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Aby filtr cząstek stałych mógł jak najdłużej pracować w Twoim samochodzie, to zwracaj uwagę na swój styl jazdy; chodzi o to, abyś pokonywał dłuższe trasy, nie przyspieszał, zanim silnik się dobrze nie rozgrzeje, tankuj wysokiej jakości paliwo, naprawiaj/wymieniaj niesprawne/zużyte części, wymieniaj nawet częściej, niż zaleca producent filtr oleju, a jeśli dodatkowo masz turbosprężarkę, to pozwól jej się ochłodzić po zatrzymaniu pojazdu. Te wszystkie czynniki są naprawdę istotne i jeśli się do nich będziesz stosować, to zauważysz znaczną poprawę. Podzespół ten może wytrzymać nawet ponad 200 tysięcy kilometrów, ale w większości przypadków zaczyna stwarzać problemu już po kilkunastu tysiącach przejechanych kilometrów. Ponadto pamiętaj o wypalaniu sadzy z DPF i raz na jakiś czas oddaj go do serwisu na dokładniejsze czyszczenie. Musisz jeszcze wiedzieć, że to nie jest podzespół, którego ot tak się pozbędziesz, ponieważ w świetle prawa, poruszanie się samochodem, który nie spełnia warunków homologacji wskutek usunięcia DPF, jest zabronione.

Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Szybko zapychający się DPF

Stosując się do zaleceń producenta, które znajdziesz w instrukcji obsługi dołączonej do samochodu, przedłużysz żywotność filtra cząstek stałych, dlatego uwierz, że warto kupować dodatki do paliwa i oleje typu LOW SAPS, uzupełniać olej napędowy ze sprawdzonych stacji benzynowych czy też nie zwlekać z naprawą uszkodzonych elementów. Filtr DPF, który szybko się zapycha, prawdopodobnie nie ma warunków do wypalenia zanieczyszczeń, które zdążył nagromadzić przez cały czas eksploatacji auta. Jest to bardzo szkodliwe dla podzespołu, ponieważ traci on swoje parametry, aż w końcu może dojść do jego całkowitego uszkodzenia.

Jak jeździć samochodem z filtrem cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych — dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć?

Jest to całkowicie normalne, że filtr cząstek stałych się zapycha, ponieważ jego praca polega na wyłapywaniu i dopalaniu szkodliwych cząstek PM, znajdujących się w spalinach emitowanych przez jednostkę napędową. Właśnie dlatego, że filtr DPF również ma swoją ograniczoną pojemność, trzeba pamiętać o bieżącym udrażnianiu wkładu, bo im więcej brudów wewnątrz DPF, tym gorzej Ci będzie go samodzielnie oczyścić. Pozbycie się „problemu” nie jest rozwiązaniem na cały okres użytkowania pojazdu, więc nie zachęcamy do takiego eksperymentu. Może też nie wszyscy są świadomi, że poruszanie się autem bez filtra cząstek stałych jest zabronione i można ponieść surowe konsekwencje.

Filtr cząstek stałych — dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć?

Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Jak usunąć popiół z DPF?

Auto w dieslu z filtrem cząstek stałych nie sprawdzi się w mieście. DPF potrzebuje od czasu do czasu się wypalić, aby mógł wrócić do swojej pełnej sprawności, więc jeśli właściciel swojego samochodu nie umożliwi mu tego, to zaraz pojawią się poważne problemy, które wpłyną na Twój komfort jazdy i wygenerują Ci wysokie koszty związane z naprawą tudzież wymianą uszkodzonych elementów. Musisz chociaż raz na jakiś czas wyjechać na drogę szybkiego ruchu w celu wypalenia sadzy, jak również umówić się na fachowe czyszczenie DPF w serwisie, aby pozbyć się zalegającego popiołu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Patryk
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby uniknąć problemów z filtrem cząstek stałych (DPF), warto stosować się do następujących zaleceń: 1. Stosować się do zaleceń producenta dotyczących rodzaju paliwa i oleju silnikowego. 2. Regularnie jeździć po mieście i na trasach, aby umożliwić DPF-owi spalanie zgromadzonych cząstek stałych. 3. Unikać krótkich przejazdów, ponieważ DPF nie ma czasu na wypalanie nagromadzonych cząstek. 4. Nie wyłączać silnika podczas procesu samoczyszczenia DPF. 5. Stosować się do zaleceń producenta dotyczących przeprowadzania okresowych przeglądów samochodu, w tym wymiany oleju i filtrów. 6. Unikać jazdy z nadmiernym obciążeniem samochodu. Jeżeli jesteś w posiadaniu starszego pojazdu, warto rozważyć wymianę filtra DPF na nowy, ponieważ po pewnym czasie filtr może się zużyć i nie będzie w stanie skutecznie oczyszczać spalin.
Radzio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przydatne informacje, o których warto wiedzieć, jeżdżąc autem przede wszystkim po mieście.
Olek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim przypadku, chyba zgubił mnie mój styl jazdy i filtr cząstek stałych szybko się zapchał.
Budziczek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No bo trzeba jeździć rozważnie i zwracać uwagę na sygnały jakie nam daje samochód, tyle..
Radziu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zdecydowanie zgodzę się z tym co jest napisane w artykule. Powinniśmy się stosować do zaleceń producenta, aby nie szkodzić podzespołom w samochodzie

Popularne wpisy

27 sierpnia 2018

Co to jest kontrolka DPF?

Co to jest kontrolka DPF to pytanie, którego nie trzeba zadawać posiadaczom nowych samochodów z silnikiem diesla. Żółty lub pomarańczowy symbol zapchanego filtra cząstek stałych pojawia się średnio ...