Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Aby filtr cząstek stałych mógł jak najdłużej pracować w Twoim samochodzie, to zwracaj uwagę na swój styl jazdy; chodzi o to, abyś pokonywał dłuższe trasy, nie przyspieszał, zanim silnik się dobrze nie rozgrzeje, tankuj wysokiej jakości paliwo, naprawiaj/wymieniaj niesprawne/zużyte części, wymieniaj nawet częściej, niż zaleca producent filtr oleju, a jeśli dodatkowo masz turbosprężarkę, to pozwól jej się ochłodzić po zatrzymaniu pojazdu. Te wszystkie czynniki są naprawdę istotne i jeśli się do nich będziesz stosować, to zauważysz znaczną poprawę. Podzespół ten może wytrzymać nawet ponad 200 tysięcy kilometrów, ale w większości przypadków zaczyna stwarzać problemu już po kilkunastu tysiącach przejechanych kilometrów. Ponadto pamiętaj o wypalaniu sadzy z DPF i raz na jakiś czas oddaj go do serwisu na dokładniejsze czyszczenie. Musisz jeszcze wiedzieć, że to nie jest podzespół, którego ot tak się pozbędziesz, ponieważ w świetle prawa, poruszanie się samochodem, który nie spełnia warunków homologacji wskutek usunięcia DPF, jest zabronione.
Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Szybko zapychający się DPF
Stosując się do zaleceń producenta, które znajdziesz w instrukcji obsługi dołączonej do samochodu, przedłużysz żywotność filtra cząstek stałych, dlatego uwierz, że warto kupować dodatki do paliwa i oleje typu LOW SAPS, uzupełniać olej napędowy ze sprawdzonych stacji benzynowych czy też nie zwlekać z naprawą uszkodzonych elementów. Filtr DPF, który szybko się zapycha, prawdopodobnie nie ma warunków do wypalenia zanieczyszczeń, które zdążył nagromadzić przez cały czas eksploatacji auta. Jest to bardzo szkodliwe dla podzespołu, ponieważ traci on swoje parametry, aż w końcu może dojść do jego całkowitego uszkodzenia.
Filtr cząstek stałych — dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć?
Jest to całkowicie normalne, że filtr cząstek stałych się zapycha, ponieważ jego praca polega na wyłapywaniu i dopalaniu szkodliwych cząstek PM, znajdujących się w spalinach emitowanych przez jednostkę napędową. Właśnie dlatego, że filtr DPF również ma swoją ograniczoną pojemność, trzeba pamiętać o bieżącym udrażnianiu wkładu, bo im więcej brudów wewnątrz DPF, tym gorzej Ci będzie go samodzielnie oczyścić. Pozbycie się „problemu” nie jest rozwiązaniem na cały okres użytkowania pojazdu, więc nie zachęcamy do takiego eksperymentu. Może też nie wszyscy są świadomi, że poruszanie się autem bez filtra cząstek stałych jest zabronione i można ponieść surowe konsekwencje.
Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Jak usunąć popiół z DPF?
Auto w dieslu z filtrem cząstek stałych nie sprawdzi się w mieście. DPF potrzebuje od czasu do czasu się wypalić, aby mógł wrócić do swojej pełnej sprawności, więc jeśli właściciel swojego samochodu nie umożliwi mu tego, to zaraz pojawią się poważne problemy, które wpłyną na Twój komfort jazdy i wygenerują Ci wysokie koszty związane z naprawą tudzież wymianą uszkodzonych elementów. Musisz chociaż raz na jakiś czas wyjechać na drogę szybkiego ruchu w celu wypalenia sadzy, jak również umówić się na fachowe czyszczenie DPF w serwisie, aby pozbyć się zalegającego popiołu.
Komentarze