Jak jeździć z DPF po mieście?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Jak jeździć z DPF po mieście?

Użytkownicy pojazdów, które posiadają silniki wysokoprężne, powinni pamiętać, że należy zadbać o prawidłową eksploatację swojego auta dodatkowo wyposażonego w filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Zalecane jest, aby kierowca raz na kilka tygodni podjął się samodzielnego samooczyszczania podzespołu. Jest bardzo wskazane dla przedłużenia jego żywotności, czyli należy zwiększyć prędkość jazdy, podnieść obroty, wjechać na trasę, która nie wymaga ciągłego hamowania i zatrzymywania się i utrzymywać taki stan przez dłuższą chwilę, ponieważ wtedy filtr DPF / FAP ma możliwość swobodnego wypalenia zanieczyszczeń, które ograniczają jego wydajność i przy okazji innych równie istotnych elementów. Jeśli nie jesteś pewny, jak powinieneś prawidłowo jeździć, to warto, abyś zapoznał się z dołączoną do Twojego auta instrukcją obsługi.

Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Szybko zapychający się DPF

Jeżeli planujesz wyłącznie trasy krótkodystansowe, to lepiej nie kupować auta, które ma wmontowany filtr cząstek stałych, ponieważ narazisz jego, inne podzespoły na poważne problemy i przy okazji swój portfel na bardzo duże koszty. Ponadto, jeśli masz DPF / FAP, powinieneś być świadomy, że gdy podzespół wejdzie w tryb wypalania, a Ty nie doprowadzisz do jego ukończenia, to poziom oleju silnikowego wzrasta, przez spłynięcie dodatkowo podanego paliwa, które nie zdołało się spalić. Może to grozić zatarciem silnika, utratą dobrego smarowania turbosprężarki i przy okazji do szybszego zużycia filtra cząstek stałych. Jeśli więc spotkasz się z problemem szybko zapychającego się filtra, możesz być pewien, że niewłaściwa eksploatacja, nieukończone procedury samoregeneracji oraz ignorowanie usterek pozostałych podzespołów są tego przyczyną.

1. Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Jak usunąć popiół z DPF?

Regeneruj filtr cząstek stałych, aby uniknąć przedwczesnego zużycia podzespołu. Popiół usuniesz wyłącznie metodą hydrodynamicznego czyszczenia, ponieważ wszelkie inne sposoby nie są na tyle skuteczne, aby sobie z nim poradzić. Dodatkowo bardziej zwracaj uwagę, jakie paliwo tankujesz, jakie dodatki do paliwa dodajesz i jak jeździsz, ponieważ ma to ogromne znaczenie. Jeżeli sam doprowadziłeś do wypalenia osadów z wnętrza filtra DPF i w dalszym ciągu niepokojące objawy się utrzymują, to nie czekaj zbyt długo i umów się na wizytę w serwisie. Być może problem leży gdzieś indziej albo filtr do niczego się już nie nadaje i konieczna jest jego wymiana.

2. Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Zapchany DPF - przyczyny

Nie moglibyśmy zapomnieć również o drugim rodzaju filtra cząstek stałych, czyli o filtrze FAP, który charakteryzuje się dolewaniem dodatku katalitycznego mającego obniżyć samozapłon sadzy. Tak więc w przypadku posiadania tego podzespołu, nie możesz o nim zapomnieć, bo będzie to grozić unieruchomieniem silnika. Poza tym mając DPF, nie zapominaj o wypalaniu i o dokładniejszym czyszczeniu podzespołu w serwisie i stosuj się do zaleceń narzuconych przez producenta Twojego auta. Przyczyną zapychania się tego podzespołu jest właśnie niewłaściwe użytkowanie pojazdu, nieoczyszczanie wnętrza DPF oraz możliwe awarie innych elementów

Zapchany DPF - przyczyny

3. Wypalanie filtra cząstek stałych DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy w raczej czasie jazdy?

Spośród dwóch metod wypalania filtra cząstek stałych lepiej wybrać regenerację pasywną, ponieważ nie jest ona tak obciążająca dla silnika, jak regeneracja aktywna. Sadza wypala się w sposób naturalny podczas jazdy. Wypalając zanieczyszczenia na postoju, powstaje duże ryzyko w późniejszej pracy silnika, ponieważ olej silnikowy może zostać rozcieńczony niespalonym paliwem, które zostało podano w celu podniesienia temperatury układu wydechowego. Zaleca się wymieniać częściej olej silnikowy wraz z filtrem, zwłaszcza gdy częściej przeprowadzasz samoregenerację na postoju niż w trasie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Felix
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli pytasz o to, jak jeździć z samochodem z silnikiem diesla, który ma zainstalowany taki filtr, to mogę ci podać kilka wskazówek: • Przede wszystkim należy pamiętać, że filtr cząstek stałych służy do oczyszczania spalin z niebezpiecznych substancji, więc warto dbać o to, by silnik pracował w jak najlepszej kondycji. • W mieście najlepiej jeździć w trybie ECO lub normalnym, ponieważ wtedy silnik będzie pracował w optymalnym zakresie obrotów, co pozwoli na lepsze spalanie paliwa i mniejsze zużycie oleju napędowego. • Unikaj gwałtownych przyspieszeń i hamowań oraz jazdy na wysokich obrotach, ponieważ to może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i większej emisji spalin. • Staraj się również jeździć jak najspokojniej, ponieważ wysokie prędkości i dynamiczna jazda mogą prowadzić do większego zużycia paliwa i większego zapylenia otoczenia.
Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się jeździ gównie po mieście na krótkich dystansach, to warto raz na jakiś czas przejechać się tak, żeby przepalić samochód. Taki styl mieszany będzie na pewno zdrowszy dla podzespołów samochodowych.
Jerzy
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No i w punkt napisane, bo też uważam, że nie jest to jakaś nie wiadomo jaka filozofia jak jeździć z DPF po mieście.
Igor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto czytać takie ciekawe artykuły.. sporo się dowiedziałem jak jeździć autem z dpf po mieście. Świetny artykuł!
Arnold
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak jeździć? Zgodnie z zaleceniami producenta i problem z niesprawnym DPF rozwiązany :DDD

Popularne wpisy

23 Grudzień 2021

Jak sprawdzić ilość sadzy w DPF?

Aby oszacować ilość sadzy nagromadzonej wewnątrz filtra cząstek stałych wskutek eksploatacji pojazdu, potrzebne jest specjalne urządzenie, a mianowicie tester diagnostyczny, który pozwoli wyliczyć liczbę procentową zanieczyszczeń w środku filtra DPF. ...