Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Użytkownicy pojazdów, które posiadają silniki wysokoprężne, powinni pamiętać, że należy zadbać o prawidłową eksploatację swojego auta dodatkowo wyposażonego w filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Zalecane jest, aby kierowca raz na kilka tygodni podjął się samodzielnego samooczyszczania podzespołu. Jest bardzo wskazane dla przedłużenia jego żywotności, czyli należy zwiększyć prędkość jazdy, podnieść obroty, wjechać na trasę, która nie wymaga ciągłego hamowania i zatrzymywania się i utrzymywać taki stan przez dłuższą chwilę, ponieważ wtedy filtr DPF / FAP ma możliwość swobodnego wypalenia zanieczyszczeń, które ograniczają jego wydajność i przy okazji innych równie istotnych elementów. Jeśli nie jesteś pewny, jak powinieneś prawidłowo jeździć, to warto, abyś zapoznał się z dołączoną do Twojego auta instrukcją obsługi.
Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Szybko zapychający się DPF
Jeżeli planujesz wyłącznie trasy krótkodystansowe, to lepiej nie kupować auta, które ma wmontowany filtr cząstek stałych, ponieważ narazisz jego, inne podzespoły na poważne problemy i przy okazji swój portfel na bardzo duże koszty. Ponadto, jeśli masz DPF / FAP, powinieneś być świadomy, że gdy podzespół wejdzie w tryb wypalania, a Ty nie doprowadzisz do jego ukończenia, to poziom oleju silnikowego wzrasta, przez spłynięcie dodatkowo podanego paliwa, które nie zdołało się spalić. Może to grozić zatarciem silnika, utratą dobrego smarowania turbosprężarki i przy okazji do szybszego zużycia filtra cząstek stałych. Jeśli więc spotkasz się z problemem szybko zapychającego się filtra, możesz być pewien, że niewłaściwa eksploatacja, nieukończone procedury samoregeneracji oraz ignorowanie usterek pozostałych podzespołów są tego przyczyną.
1. Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Jak usunąć popiół z DPF?
Regeneruj filtr cząstek stałych, aby uniknąć przedwczesnego zużycia podzespołu. Popiół usuniesz wyłącznie metodą hydrodynamicznego czyszczenia, ponieważ wszelkie inne sposoby nie są na tyle skuteczne, aby sobie z nim poradzić. Dodatkowo bardziej zwracaj uwagę, jakie paliwo tankujesz, jakie dodatki do paliwa dodajesz i jak jeździsz, ponieważ ma to ogromne znaczenie. Jeżeli sam doprowadziłeś do wypalenia osadów z wnętrza filtra DPF i w dalszym ciągu niepokojące objawy się utrzymują, to nie czekaj zbyt długo i umów się na wizytę w serwisie. Być może problem leży gdzieś indziej albo filtr do niczego się już nie nadaje i konieczna jest jego wymiana.
2. Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Zapchany DPF - przyczyny
Nie moglibyśmy zapomnieć również o drugim rodzaju filtra cząstek stałych, czyli o filtrze FAP, który charakteryzuje się dolewaniem dodatku katalitycznego mającego obniżyć samozapłon sadzy. Tak więc w przypadku posiadania tego podzespołu, nie możesz o nim zapomnieć, bo będzie to grozić unieruchomieniem silnika. Poza tym mając DPF, nie zapominaj o wypalaniu i o dokładniejszym czyszczeniu podzespołu w serwisie i stosuj się do zaleceń narzuconych przez producenta Twojego auta. Przyczyną zapychania się tego podzespołu jest właśnie niewłaściwe użytkowanie pojazdu, nieoczyszczanie wnętrza DPF oraz możliwe awarie innych elementów
3. Wypalanie filtra cząstek stałych DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy w raczej czasie jazdy?
Spośród dwóch metod wypalania filtra cząstek stałych lepiej wybrać regenerację pasywną, ponieważ nie jest ona tak obciążająca dla silnika, jak regeneracja aktywna. Sadza wypala się w sposób naturalny podczas jazdy. Wypalając zanieczyszczenia na postoju, powstaje duże ryzyko w późniejszej pracy silnika, ponieważ olej silnikowy może zostać rozcieńczony niespalonym paliwem, które zostało podano w celu podniesienia temperatury układu wydechowego. Zaleca się wymieniać częściej olej silnikowy wraz z filtrem, zwłaszcza gdy częściej przeprowadzasz samoregenerację na postoju niż w trasie.
Komentarze