Jak jeździć z DPFem?

Wskutek ciężkiej pracy filtr cząstek stałych gromadzi w sobie masę zanieczyszczeń, które w pewnym momencie zaczną utrudniać prawidłowe działanie tego podzespołu, dlatego Twoim obowiązkiem jest wypalanie DPF najlepiej na autostradzie albo na innej drodze szybkiego ruchu, pamiętając przy tym o podniesieniu prędkości wraz z obrotami, czyszczenie go także w serwisie, ponieważ należy z niego usunąć popiół. Dodatkowo wymieniaj filtry, olej silnikowy (rób to nawet częściej, niż zaleca producent), aplikuj dodatki do paliwa o nazwie LOW SAPS. W razie posiadania filtra FAP musisz wlewać płyn katalityczny, bo bez niego ten element nie pracuje dobrze. Filtr cząstek stałych jest ogólnie trudnym podzespołem, który wymaga szczególnego traktowania, zwłaszcza że miejskie przejażdżki nie są dobre dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Pomimo sporego narzekania na ten element układu wydechowego, nie można się go pozbyć, ponieważ możesz ponieść z tego tytułu nieprzyjemne konsekwencje.
Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Bezproblemowy DPF
Problem z DPF-em można rozwiązać w bardzo łatwy sposób. Nie zaniedbuj go, tylko zaraz po pojawieniu się pierwszych objawów, które sugerują zatkany filtr cząstek stałych, zareaguj; wypal go albo od razu umów się na wizytę w serwisie na czyszczenie hydrodynamiczne. Ponadto dbaj o pozostałe zalecenia narzucone przez producenta Twojego pojazdu.
1. Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Jeżeli w samochodzie znajduje się zapchany filtr cząstek stałych, to nie powinieneś jeździć samochodem, chyba że masz w planach wypalić nagromadzone wewnątrz DPF zanieczyszczenia. Jest wiele sposobów na to, aby nie zepsuć DPF. Wystarczy, że będziesz stosować się do zaleceń narzuconych od producenta, tankował dobrej jakości paliwo, stosował dodatki do paliwa, które mają dobry skład, nie przyspieszaj na niskim biegu, wymieniaj filtry oraz olej silnikowy i sprawdzaj stan techniczny podzespołów z Twojego samochodu.

2. Jakie objawy zapchanego filtra DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Często zapychający się DPF
Zanieczyszczony filtr cząstek stałych wykazuje charakterystyczne objawy, których nie da się nie zauważyć. Mianowicie możesz odczuć znaczny spadek mocy i osiągów silnika, zwiększy się zapotrzebowanie na paliwo, wzmożone kopcenie z układu wydechowego, szwankuje turbosprężarka, pojawiają się kody błędów, zapalają się kontrolki odpowiedzialne za DPF i silnik. Aby problem z szybko zapychającym się filtrem DPF nie powtarzał się za często, to powinieneś zadbać o prawidłową eksploatację samochodu; przede wszystkim samodzielna regeneracja oraz czyszczenie podzespołu w serwisie.
Dodaj komentarz

Komentarze
Sam jeżdżę z DPFem i wydaje mi się, że jest to ekologiczne rozwiązanie
No jak jezdzic... tak zeby nie bylo pozniej z nim problemów :)
Zdecydowanie warto sprawdzić jak jeździć z pdf i jak nie skracać jego żywotności
Jeżdżę rzadko samochodem, czy filtr dpf może się w nim zatkać?