Jak jeździć z DPFem?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF / FAP / KAT
Jak jeździć z filtrem DPF?

Wskutek ciężkiej pracy filtr cząstek stałych gromadzi w sobie masę zanieczyszczeń, które w pewnym momencie zaczną utrudniać prawidłowe działanie tego podzespołu, dlatego Twoim obowiązkiem jest wypalanie DPF najlepiej na autostradzie albo na innej drodze szybkiego ruchu, pamiętając przy tym o podniesieniu prędkości wraz z obrotami, czyszczenie go także w serwisie, ponieważ należy z niego usunąć popiół. Dodatkowo wymieniaj filtry, olej silnikowy (rób to nawet częściej, niż zaleca producent), aplikuj dodatki do paliwa o nazwie LOW SAPS. W razie posiadania filtra FAP musisz wlewać płyn katalityczny, bo bez niego ten element nie pracuje dobrze. Filtr cząstek stałych jest ogólnie trudnym podzespołem, który wymaga szczególnego traktowania, zwłaszcza że miejskie przejażdżki nie są dobre dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Pomimo sporego narzekania na ten element układu wydechowego, nie można się go pozbyć, ponieważ możesz ponieść z tego tytułu nieprzyjemne konsekwencje.

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Bezproblemowy DPF

Problem z DPF-em można rozwiązać w bardzo łatwy sposób. Nie zaniedbuj go, tylko zaraz po pojawieniu się pierwszych objawów, które sugerują zatkany filtr cząstek stałych, zareaguj; wypal go albo od razu umów się na wizytę w serwisie na czyszczenie hydrodynamiczne. Ponadto dbaj o pozostałe zalecenia narzucone przez producenta Twojego pojazdu. Podsumowując, optymalna jazda samochodem z filtrem DPF pozwoli zachować jego sprawność przez długi czas.

Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jeżeli w samochodzie znajduje się zapchany filtr cząstek stałych, to nie powinieneś jeździć samochodem, chyba że masz w planach wypalić nagromadzone wewnątrz DPF zanieczyszczenia. Jest wiele sposobów na to, aby nie zepsuć DPF. Wystarczy, że będziesz stosować się do zaleceń narzuconych od producenta, tankował dobrej jakości paliwo, stosował dodatki do paliwa, które mają dobry skład, nie przyspieszaj na niskim biegu, wymieniaj filtry oraz olej silnikowy i sprawdzaj stan techniczny podzespołów z Twojego samochodu.

Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jakie objawy zapchanego filtra DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Często zapychający się DPF

Zanieczyszczony filtr cząstek stałych wykazuje charakterystyczne objawy, których nie da się nie zauważyć. Mianowicie możesz odczuć znaczny spadek mocy i osiągów silnika, zwiększy się zapotrzebowanie na paliwo, wzmożone kopcenie z układu wydechowego, szwankuje turbosprężarka, pojawiają się kody błędów, zapalają się kontrolki odpowiedzialne za DPF i silnik. Aby problem z szybko zapychającym się filtrem DPF nie powtarzał się za często, to powinieneś zadbać o prawidłową eksploatację samochodu; przede wszystkim samodzielna regeneracja oraz czyszczenie podzespołu w serwisie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Witek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby uniknąć problemów z filtrem DPF, należy dbać o odpowiednią eksploatację samochodu i stosować się do zaleceń producenta. Oto kilka wskazówek dotyczących jazdy z filtrem DPF: 1. Regularnie przeprowadzaj wymianę oleju i filtrów 2. Dbaj o prawidłowy poziom ciśnienia w oponach 3. Unikaj długotrwałego jazdy w mieście z niskimi obrotami 4. Staraj się jeździć zgodnie z przepisami drogowymi i unikać gwałtownych manewrów 5. Regularnie odwiedzaj serwis i przeprowadzaj okresowe przeglądy 6. Zawsze tankuj paliwo wysokiej jakości Jeśli filtr DPF jest już zapchany, należy go wyczyścić lub wymienić, w zależności od stopnia zanieczyszczenia. W przeciwnym razie może to prowadzić do poważnych awarii silnika i innych podzespołów.
Bartosz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeżdżę rzadko samochodem, czy filtr dpf może się w nim zatkać?
MichałRZ
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zdecydowanie warto sprawdzić jak jeździć z pdf i jak nie skracać jego żywotności
byczeqqq
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No jak jezdzic... tak zeby nie bylo pozniej z nim problemów :)
Czarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam jeżdżę z DPFem i wydaje mi się, że jest to ekologiczne rozwiązanie

Popularne wpisy

23 września 2021

Ile trwa wymiana katalizatora?

Nie możemy podać konkretnego czasu wymiany katalizatora, ponieważ wszystko zależy od tego, gdzie jest on dokładnie ulokowany. Łatwiej go zdemontować, gdy znajduje się pod podwoziem samochodu niż obok silnika. ...