Jak jeździć z filtrem cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP
Samochód z filtrem cząstek stałych

Jeżeli chcesz zwiększyć wydajność filtra cząstek stałych, to uzupełniaj dobrej jakości paliwo i nie stosuj olejów/dodatków, które produkują dużą ilość popiołu, nie lekceważ żadnych niepokojących objawów i nie zwlekaj z naprawieniem występującej usterki. Przy odpowiedniej eksploatacji filtr DPF jest w stanie wytrzymać do nawet 250 tysięcy kilometrów. Ponadto, aby polepszyć sprawność DPF, należy także nagromadzoną zawartość wkładu podzespołu, jak również od czasu do czasu oczyszczać go w serwisie w celu pozbycia się problematycznego popiołu. Nie możesz doprowadzić do całkowitego zapchania filtra cząstek stałych, ponieważ zaszkodzisz silnikowi. Wszelkie awarie związane z samym DPF, jak i jednostką napędową są bardzo drogie, dlatego nie ryzykuj.

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Jak użytkować samochód z DPF?

Wystarczy, że będziesz więcej jeździć po mieście (a najlepiej poza nim) ze zwiększoną prędkością i podwyższonymi obrotami, aby wypalić zawartość sadzy z wnętrza DPF. Do jednostki napędowej powinien trafiać niskopopiołowy olej, którego ilość też warto sprawdzać, nie dolewaj paliwa z podejrzanych stacji i czyść go hydrodynamiczne w ASO. Ponadto dbaj o kondycje pracy wtryskiwaczy i zaworu EGR. Dostosowanie się do tych zaleceń umożliwi Ci na dłużej cieszyć się sprawnym podzespołem w samochodzie.

Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Jazda bez DPF

Jazda samochodem bez filtra cząstek stałych jest bardzo ryzykowna, ponieważ jest tak naprawdę nielegalna. Pojazd nie spełnia żadnych warunków homologacji, więc jeśli złapie Cię Policja, to jest ona wręcz zobowiązana do zatrzymania Twojego dowodu rejestracyjnego. Nie ma się co również dziwić, że możesz mieć problem z uzyskaniem pozytywnego wyniku z przeprowadzonego badania technicznego auta. DPF jest to element układu wydechowego, zajmujący się ochroną środowiska. Wskutek dopalania szkodliwych cząstek stałych powstaje sadza, którą też należy usunąć. Jeśli tego nie zrobisz, to doprowadzisz do destrukcji podzespołu. Filtr DPF jest obowiązkowy w pojeździe, dlatego nie próbuj go wycinać ani wyłączać, ponieważ poniesiesz tego konsekwencje.

Jazda bez DPF

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF podczas jazdy

Jeśli już wypalać filtr cząstek stałych, to tylko w trasie, ponieważ zanieczyszczenia wydostają się z układu wydechowego naturalnie. Procedura samoregeneracji DPF odbywa się samoczynnie i nie zostaje w żadnym stopniu wymuszona, co wpływa dobrze na działanie jednostki napędowej. Zatem, jeżeli decydujesz się na wypalanie filtra DPF w trakcie jazdy, to pamiętaj o podwyższeniu obrotów, jak o zwiększeniu prędkości, ponieważ w ten sposób podzespół osiągnie na tyle wysoką temperaturę (600-700 stopni C), że bez problemu wypali zalegającą sadzę. Nie wyłączaj silnika, dopóki nie upewnisz się, że osady w całości zostały usunięte.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby zapewnić prawidłowe działanie filtra DPF i uniknąć jego zapychania się, należy: Jeździć samochodem na dłuższych dystansach przynajmniej raz w tygodniu, aby pozwolić filtrowi na wypalanie zanieczyszczeń. Regularnie serwisować samochód i sprawdzać stan silnika, aby uniknąć problemów z jego pracą. Używać paliwa o odpowiedniej jakości i unikać paliw o niskiej jakości lub zanieczyszczonych. Dostosować ustawienia samochodu do warunków jazdy, aby zapewnić optymalne spalanie paliwa i ograniczyć emisję zanieczyszczeń. Przestrzeganie tych wskazówek pomoże Ci uniknąć problemów z filtrem DPF i uzyskać lepszą wydajność silnika.

Popularne wpisy