Subpage photo

Jak jeździć z filtrem cząstek stałych?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Jak jeździć z filtrem cząstek stałych?
Jak jeździć z filtrem cząstek stałych?

Jeżeli chcesz zwiększyć wydajność filtra cząstek stałych, to uzupełniaj dobrej jakości paliwo i nie stosuj olejów/dodatków, które produkują dużą ilość popiołu, nie lekceważ żadnych niepokojących objawów i nie zwlekaj z naprawieniem występującej usterki. Przy odpowiedniej eksploatacji filtr DPF jest w stanie wytrzymać do nawet 250 tysięcy kilometrów. Ponadto, aby polepszyć sprawność DPF, należy także nagromadzoną zawartość wkładu podzespołu, jak również od czasu do czasu oczyszczać go w serwisie w celu pozbycia się problematycznego popiołu. Nie możesz doprowadzić do całkowitego zapchania filtra cząstek stałych, ponieważ zaszkodzisz silnikowi. Wszelkie awarie związane z samym DPF, jak i jednostką napędową są bardzo drogie, dlatego nie ryzykuj.

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Jak użytkować samochód z DPF?

Wystarczy, że będziesz więcej jeździć po mieście (a najlepiej poza nim) ze zwiększoną prędkością i podwyższonymi obrotami, aby wypalić zawartość sadzy z wnętrza DPF. Do jednostki napędowej powinien trafiać niskopopiołowy olej, którego ilość też warto sprawdzać, nie dolewaj paliwa z podejrzanych stacji i czyść go hydrodynamiczne w ASO. Ponadto dbaj o kondycje pracy wtryskiwaczy i zaworu EGR. Dostosowanie się do tych zaleceń umożliwi Ci na dłużej cieszyć się sprawnym podzespołem w samochodzie.

1. Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Jazda bez DPF

Jazda samochodem bez filtra cząstek stałych jest bardzo ryzykowna, ponieważ jest tak naprawdę nielegalna. Pojazd nie spełnia żadnych warunków homologacji, więc jeśli złapie Cię Policja, to jest ona wręcz zobowiązana do zatrzymania Twojego dowodu rejestracyjnego. Nie ma się co również dziwić, że możesz mieć problem z uzyskaniem pozytywnego wyniku z przeprowadzonego badania technicznego auta. DPF jest to element układu wydechowego, zajmujący się ochroną środowiska. Wskutek dopalania szkodliwych cząstek stałych powstaje sadza, którą też należy usunąć. Jeśli tego nie zrobisz, to doprowadzisz do destrukcji podzespołu. Filtr DPF jest obowiązkowy w pojeździe, dlatego nie próbuj go wycinać ani wyłączać, ponieważ poniesiesz tego konsekwencje.

Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Jazda bez DPF
Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Jazda bez DPF

2. Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF podczas jazdy

Jeśli już wypalać filtr cząstek stałych, to tylko w trasie, ponieważ zanieczyszczenia wydostają się z układu wydechowego naturalnie. Procedura samoregeneracji DPF odbywa się samoczynnie i nie zostaje w żadnym stopniu wymuszona, co wpływa dobrze na działanie jednostki napędowej. Zatem, jeżeli decydujesz się na wypalanie filtra DPF w trakcie jazdy, to pamiętaj o podwyższeniu obrotów, jak o zwiększeniu prędkości, ponieważ w ten sposób podzespół osiągnie na tyle wysoką temperaturę (600-700 stopni C), że bez problemu wypali zalegającą sadzę. Nie wyłączaj silnika, dopóki nie upewnisz się, że osady w całości zostały usunięte.

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Komentarze

Robert 2022-12-30 09:09:09

Aby zapewnić prawidłowe działanie filtra DPF i uniknąć jego zapychania się, należy:
Jeździć samochodem na dłuższych dystansach przynajmniej raz w tygodniu, aby pozwolić filtrowi na wypalanie zanieczyszczeń.
Regularnie serwisować samochód i sprawdzać stan silnika, aby uniknąć problemów z jego pracą.
Używać paliwa o odpowiedniej jakości i unikać paliw o niskiej jakości lub zanieczyszczonych.
Dostosować ustawienia samochodu do warunków jazdy, aby zapewnić optymalne spalanie paliwa i ograniczyć emisję zanieczyszczeń.
Przestrzeganie tych wskazówek pomoże Ci uniknąć problemów z filtrem DPF i uzyskać lepszą wydajność silnika.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 Grudzień 2022

Kiedy należy czyścić DPF?

Kiedy należy czyścić DPF? Filtr cząstek stałych powinieneś czyśc...

29 Grudzień 2022

Co ma w sobie katalizator?

Co ma w sobie katalizator? Katalizator na pierwszy rzut...

21 Grudzień 2022

Jak wypalić DPF 2.0 TDI?

Jak wypalić DPF 2.0 TDI? Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niep...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.