Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Niesprawny filtr cząstek stałych możesz naprawić za pomocą fachowej regeneracji podzespołu w serwisie. Praca mocno zanieczyszczonego DPF będzie zaburzona, a to sprawi, że ilość emitowanych toksycznych substancji do powietrza znacznie wzrośnie. Jeśli dokładne czyszczenie filtra DPF nie pomoże w odzyskaniu swojej wydajności, będzie potrzebna jego wymiana, która będzie bardzo kosztowna. O regeneracji filtra cząstek stałych nie wolno zapominać, ponieważ jest to jedno z wielu obowiązkowych do wykonania przez użytkownika danego auta zaleceń producenta, aby był on całkowicie działający i bezproblemowy. Wymiana filtra DPF będzie konieczna, gdy zostanie on mechanicznie uszkodzony lub gdy w wyniku lat eksploatacji samochodu stracił całkowicie swoje właściwości.
Co zrobić z zapchanym filtrem DPF? - Jak usunąć popiół z DPF?
Jeżeli masz zapchany filtr cząstek stałych, to możesz zrobić dwie rzeczy: doprowadzić do wypalenia sadzy oraz umówić się na wizytę w serwisie na specjalistyczne oczyszczanie podzespołu z wszelkich nagromadzonych w jego wnętrzu osadów. Warto w tym miejscu wspomnieć o trudnym popiele, który niestety jest w większości przypadków przyczyną zniszczenia filtra DPF, dlatego do jego usunięcia potrzebna jest metoda oczyszczania bardziej ingerująca w ten element. W tym celu najlepiej zdecydować się na mycie wodne pod ciśnieniem.
1. Domowe czyszczenie filtra DPF i skuteczność metod - Czyszczenie DPF Kretem
Wielu kierowców zastanawia się jak samemu wyczyścić DPF, wobec tego odpowiadamy, że możliwości jest wiele, natomiast nie wolno używać we własnym zakresie preparatów (Kret, Domestos, płyn do kominków), które mają swoje zastosowanie w domowym użytkowaniu i nie nadadzą się do wyczyszczenia filtra cząstek stałych z zanieczyszczeń. Podobna sytuacja wygląda z zastosowaniem myjki ciśnieniowej Karcher, co też może doprowadzić do uszkodzenia wkładu filtra DPF. Najlepiej w takiej sytuacji zapoznać się z dostępnymi preparatami, które są faktycznie przeznaczone do usuwania osadów z tego podzespołu.
2. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Jak wypalić DPF-a na postoju?
Aby nie dopuścić do ciągłego zapychania się filtra cząstek stałych, trzeba pamiętać o właściwej eksploatacji pojazdu i wypalać DPF, nie tankować paliwa z niesprawdzonych stacji benzynowych i nie używać olejów wysokopopiołowych. Objawami zatkanego filtra cząstek stałych mogą być: znaczny spadek mocy jednostki napędowej, kontrolka wypalania DPF i check engine, problemy z turbosprężarką i tak dalej. Pierwszym krokiem po pojawieniu się kontrolki na desce rozdzielczej auta, powinno być doprowadzenie do wypalenia DPF na przykład metodą postojową, która polega na podniesieniu obrotów, dzięki czemu zostanie podana nowa dawka paliwa, która ma pomóc w rozgrzaniu spalin i w dopaleniu osadów.
3. Czyszczenie (regeneracja) DPF-a. Jak, gdzie i za ile? - Czyszczenie DPF bez demontażu podzespołu
Czyszczenie filtra cząstek stałych w ASO nie powinno przekraczać 500 złotych, więc jest to usługa bardzo atrakcyjna pod względem finansowym i efektywności. Jeżeli zdecydujesz się na taką regenerację w serwisie, to będziesz pewny, że DPF zostanie porządnie oczyszczony i powrócą jego utracone parametry. Czyszczenie filtra DPF bez demontażu nie przyniesie aż takich efektów, ponieważ preparat będzie w stanie usunąć wyłącznie sadzę.
Komentarze