Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli w katalizatorze nagromadziło się zbyt dużo osadów wskutek eksploatacji pojazdu, to jedynym bezpiecznym i skutecznym rozwiązaniem jest jego regeneracja w serwisie. W przypadku, jednak gdy okazuje się, że reaktor katalityczny został mechanicznie uszkodzony, to „naprawić” możesz go przez całkowitą jego wymianę. Inni tez niestety idą na łatwiznę i wolą ten podzespół całkowicie usunąć z samochodu i wstawiają na jego miejsce atrapę mającą przypominać oryginalny katalizator. Przypominamy, że zarówno katalizator, jak i filtr cząstek stałych są od wielu lat obowiązkowymi elementami w układzie wydechowym i nie można w nie ingerować i co gorsza – usuwać, ponieważ grożą za to poważne konsekwencje.
Jak zregenerować katalizator samochodowy? Regeneracja katalizatora w silniku benzynowym
Przede wszystkim możesz zakupić specjalny preparat w bardzo korzystnej cenie i zaaplikować go zgodnie ze wskazówkami, które znajdziesz w instrukcji obsługi. Taki środek będzie w stanie przynajmniej na chwilę udrożnić zatkane kanaliki katalizatora, natomiast nie można tej metody odświeżenia stanu podzespołu traktować jako wyłączność i wystarczalność. Raz na jakiś czas mile widziane jest skorzystanie z dobrej oferty serwisu, która miałaby dotyczyć fachowego oczyszczania katalizatora. Najlepiej sprawdziłaby się metoda hydrodynamicznego czyszczenia tego elementu tak, jak w przypadku brudnego filtra cząstek stałych.
1. Usterka katalizatora. Co może być przyczyną i jak to naprawić? - Wycięcie katalizatora – koszt tej usługi
Na usterkę katalizatorów składa się wiele czynników; po pierwsze: jeśli występują uszkodzenia innych podzespołów, to też mają wpływ na niesprawność katalizatora, a po drugie: nieodpowiednia eksploatacja pojazdu z katalizatorem może właśnie doprowadzić do jego pęknięcia i pokruszenia. Katalizatory nie lubią gwałtownych zmian temperatury, więc jeżeli w trakcie pracy mocno się rozgrzał i nagle będzie mieć styczność z zimną kałużą, to nie dziw się, że dojdzie do poważnego uszkodzenia. Jeżeli sonda lambda nie działa prawidłowo, to odczytuje złe dane o pracy katalizatora. Pamiętaj, że każdą usterkę, o jakiej się dowiesz, musisz naprawić, bo inaczej wygenerujesz sobie dodatkowe i bardzo wysokie koszta, a bądź pewny, że o ile z początku będzie się wydawać, że wycięcie katalizatora pozwoli pozbyć się problemu i jest tanie, o tyle na koniec okaże się, że to było błędem, jak przyjdzie Ci kupić nowy element i go zamontować.
2. Nie trzeba wycinać katalizatora – jest inny sposób - Przewiercenie katalizatora
Z pewnością przewiercenie katalizatora nie jest rozsądnym rozwiązaniem. Pisząc o innym sposobie na skończone problemy z reaktorem katalitycznym, mamy na myśli pamiętanie o wykonywaniu regeneracji podzespołu w celu odświeżenia jego stanu i uniknięcia konsekwencji niesprawnego katalizatora. Odpowiednio dobrana metoda oczyszczania tego podzespołu naprawdę pozwoli przedłużyć jego pracę.
3. Katalizator samochodowy: co to jest? Budowa, objawy usterki, czyszczenie - Wypalanie katalizatora w benzynie
Reaktor katalityczny ma za zadanie oczyszczać spaliny ze szkodliwych dla środowiska toksyn i aby nie zaburzać jego pracy, trzeba dbać o to, aby był w 100% sprawny, a to ma związek z jego czystym wnętrzem. Na pierwszy rzut oka przypomina on zwykłą metalową puszkę, natomiast jego wnętrze może być metalowe lub ceramiczne, a dodatkowo znajdują się w nim rod, pallad i platyna. Katalizator może się zepsuć, jeśli przykładowo wystąpią problemy w silniku. Ten podzespół powinien być poddawany czyszczeniu, natomiast nie zaleca się go przepalać, bo można pogorszyć jego stan.
Komentarze